Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Jag är nu stolt innehavare av ett stycken körkort för fordonsklass B! :-D

*sätter sig i bilen och lyssnar på Lynyrd Skynyrd-Free Bird*

Edited by SnakeDoc
  • Replies 2,2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Superettan i fotboll gör mig riktigt glad just nu.... IFK Norrköping vann igen. (Läs igår). :rockon:

Posted

Ja, tänk så märkliga befattningar det finns nu. På min tid hette "kanonerna" Haubits 77... Blir detta någon variant på Thorstenssons läderkanoner??? Bäverkanon...

Posted (edited)

En tur om 2h över ett soligt skagerak bedrivande sveriges sista jakt & fångstkultur + lite matlagning senare i anslutning till landkänning.

Grillad makrill och kokt krabbetaska är inte fel när du i gott sällskap sitter utanför bue och ser det regna över grannorten. B-)

Årets brännmaneter verkar vara av det vekare slaget.

Edited by Munin
Posted

Efter knappt ett år har jag hittat ett nytt stamhak nära hemmet i Sverige. Förutom trevlig personal har det nya stället även en diger öl-lista (dagens nya; rauchbier!) och de bjöd på kaffet.

Värt!

Posted (edited)

Det börjar drar ihop sig. 2v kvar till GSU-Hv,banan_rock.gif.webp kan knappt bärga mig :D

Edit: Stavfel

Edited by Scouten
Posted

Idag har jag varit på BB och hälsat på min nyfödda dotter....

Saknar ord för jag känner med ni som provat vet vad jag menar - obeskrivligt.

Så från och med nu kan man titulera sig PAPPA :)

Hon var liten och rosa, stark som en oxe och hur cool som helst.

/martin

Posted

Har fått små trevliga brev med löfte om penningutbetalningar från både försvarsmakten och skatteverket. In alles runt 16000 kr.

Posted

Efter en timme på ambassaden och en herrans massa pappersexcercis är jag på god väg att lagligen kunna få ut min del av släktens ägor i Thailand (markägande kräver medborgarskap). För att slutföra det hela måste dock vissa papper skrivas på i min hemprovins vilket gör att jag tvingas ta en semester till tropikerna i närtid.

Vojne, vad jobbigt livet kan vara :banana

/Lew, som numera inte är "thailandsättad" utan faktiskt Thailändare på riktigt.

Posted

Gjorde min sista dag på min gamla mörka civila arbetsplats, och har bara en helg kvar till ljuset i tunneln på LG uppenbarar sig.