Jump to content

Bilden av Hv på hemvärnet.se


Recommended Posts

Kanske skulle skicka site-ansvariga på PRAO hos VPL-nytt, den hemsidan har ju fräschats upp rejält sen senaste tiden och fått ett modernare och enklare format.

 

Borde väl för övrigt finnas några nymuckade info-soldater någonstans i HV-familjen, kanske borde överlåta ansvaret till dessa?

Link to comment
Share on other sites

Enklast i min värld är att införa ett "redaktionsråd" som godkänner allt som ska publiceras. Och att det då ska hålla ur ett kvalitetsperspektiv samt att de riktlinjer vad avser bild och text är uppfyllda. Samt att de då har möjlighet att kommentera artiklar. Vad som kanske behöver förbättras innan den publiceras.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det är väl bara att se hur det har blivit på mil.se. Färre nyheter med betydligt bättre kvalitet. Det är ju inte ett självändamål att producera så mycket texter som möjligt och lägga på nätet.

Link to comment
Share on other sites

Interfacet ser ut på följande vis:

http://www.webresort.net/raven/hvadmin.jpg

 

Inte speciellt imponerande nej. Men funkar om man har lite koll på sin html.

 

Mycket av anledning till varför många nyheter/artiklar ser ut som de gör.

 

Man tillåts publicera saker som enbart är i rå-text.

Link to comment
Share on other sites

en enkel WYSIWYG editor istället för en textarea skulle kanske räcka för att höja kvalitén på textformateringen

vem fasen orkar sitta o skriva in html-taggar?

Ska man inte göra mer avancerade saker än styckesindelning och rubriker så är det knappast svårare än att markera och klicka i en editor. Inte svårare än wikipedia heller för den delen.

 

Utan att ha använt hemvärnets publiceringsverktyg så tycker i alla fall jag att den ser enklare och mer lättbegriplig ut t.ex. PoloPoly eller andra CMS.

Edited by eskil
Link to comment
Share on other sites

Problemet med artiklarna från HvSS är att det är elever ur kursen som skriver och då ställs det inga direkta krav

på kvalitéen.

Däremot tycker jag att personen på skolan som sedan lägger upp artikeln via admingränssnittet borde kunna lägga lite tid på att snygga till

layouten och även ta beslut att inte publicera om matrielet inte håller måttet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
http://hemvarnet.se/sodra_halland/?action=...mp;nyhetid=5956

 

Bara en undran, varför visa upp fordon som vi aldrig kommer se röken av?

Snacka om falsk marknadsföring.

 

Står i texten att det var personal från LV-reg som stod för fordonen.

Min personliga åsikt är att det bra att samgruppera om där är flera utställare från försvarsmakten dels för att det blir lite "dragplåster" om det finns något lite häftigare än tgb20(risken är att man inte får några som kommer just för att man bara har tgb20), sen är det bra att visa att man tillhör samma organisation och att man inom försvarsmakten är i behov av frivilliga soldater samt att de frivilliga soldaterna är i behov av hjälpen från regementerna motsv.

//

Jadu

Link to comment
Share on other sites

Det rekryterdes till hela FM vid det tillfället .

Vi rekryterade ca 15 nya soldater .

 

Hur många av dessa är säkerhetsklassade, genomfört intro och uppfyllt minst 1 års avtal inom hemvärnet?

 

Men 15st på en dag, det tror jag iaf sätter er i ledningen över lyckade rekryteringar till hemvärnet i år.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

bg_band2.jpg

I vanliga fall hade jag flyttat över ditt inlägg till tråden "Lämna in..., Vemodigt dravel", men eftersom detta är en av de mest lästa och mest kommenterade trådarna gör jag som BG ett undantag i detta fall.

 

Ev, kondoleanser tipp CIP inlämnande görs i tråden Lämna in..., alt via PM till CIP

 

Fk Satan

Blågul

--------------------

REGLER

Link to comment
Share on other sites

Inser att det var länge sedan jag skrev om någon artikel på hemvarnet.se. Kanske tid att gå igenom och kontrollera utbildningsgruppernas texter. På måndag och tisdag bör det dyka upp en del texter på utbildningsgruppernas sidor. De texter som dyker upp under måndag och tisdag får bli de texter med tillhörande bilder som granskas.

Link to comment
Share on other sites

Efter att surfat runt på hemvarnet.se har jag fastnat för två artiklar från utbildningsgrupperna. Dessa kommer från en fälttävling i Jämtland och instruktörskurs i Enköping.

 

 

Fälttävlan

Första artikeln ut bild från Jämtland och Fältjägargruppen. Här funderar jag vad de håller på med och vad denna artikel tillför Hemvärnet. En föreningsaktivitet där Försvarsutbildarna arrangerar en tävling för jämtlandspolisen, vad jag vet har Försvarsutbildarna en egen hemsida där deras föreningsaktiviteter kan finnas.

 

Men artikeln som sådan är tråkig och platt.

 

Rubriken

Fältävlan... Totalt inte sägande som varken tillför eller tilltalar mig det minsta.

 

Ingressen

] är så mycket IG det går att bli, och den lockar inte till den minsta lilla läsning. Men jag ska vara tapper och läsa texten ändå... Här tycker jag att det kanske går att lyfta in mer information till läsaren. Vem anordnade vad och för vem. Dvs fylla ut med mer information. De som är gamla uvar inom tidningsvärlden säger att en ingress skall vara tre meningar, varken mer eller mindre. Själv tycker jag att två till fyra meningar lång ingress är helt okej.

 

Texten

Texten har en lång väg att vandra för att komma upp till godkännbar nivå. "De sköt pistol, åkte bil, sprang orientering, åt mat och FU ordförande och tävlingsledare hälsade deltagarna åter till nästa års tävling". Detta innehåller artikeln. Går kanske att göra artikeln mer spännande? Kanske skriva om kampen på pistolbanan mellan två skyttar? Hur gick orientering, var det återigen en kamp mellan olika individer? Vad fick de för resultat? var det någon som vann? hur är polisens orienteringsförmåga? Vad tyckte deltagarna?

 

Texten går att utöka! skriv iaf ett stycke om varje tävlingsmoment och inte en halv mening! Det är ganska komiskt att av artikelns 87 ord spenderas 42 av orden till att tala om att de åt mat och att tävlingsledaren hälsade välkommen åter.

 

Bilderna

Bilderna är tråkiga och platta. Huvudbilden känns totalt felplacerad och återigen känns det som fokus är på de som arrangerar tävlingen jmf med de aktiva. Men det kanske är tanken? men då kanske artikeln ska skrivas om från början...

 

Vad tycker jag?

Skulle jag få bestämma skulle inte denna artikel publiceras på hemvarnet.se utan hellre på den lokala Försvarsutbildarföreningens webbplats.

 

Instruktörskurs Pistol 88 del 2.

 

Rubriken

Klar och tydlig vad det handlar om, för oss som är lite insatta i saker och ting. Men långt ifrån de högre betygen... "Svettigt på pistolinstruktörskursen" kanske hade fungerat bättre. För den normala läsaren spelar det så stor roll om det står pistol, pistol88 eller pistolen glock? Läsren konstaterar att det är en pistol, sedan interna benämningar och tillverkare osv skiter en stor del av befolkningen i. Dvs det är det som kallas för tekniskt jumbojojo prata...

 

Ingressen

Denna ingress är längre, men fortfarande bara en mening, att ledningsregementet står med, instruktörskurs står med är bra! Men denna ingress är inte godkänd. För är veckonummer intressant? Ingressen är även lite för kort tycker jag. Att skriva 10 istället för tio, "del 2" istället för "andra delen" eller "del två" är inte en accepterad skrivform. Enl TT språket är det siffertal upp till elva som skrivs i text och tal däröver bör skrivas som siffror.

 

"Den sista helgen i augusti samlades tio stycken blivande pistolinstruktörer från Upplands- och Västmalandshemvärn vid Ledningsregementet i Enköping för att genomföra den andra delen i instruktörskursen. Hos eleverna fanns en stor förväntan inför denna helg och en stor spänning inför vad som skulle hända vid slutprovet.

 

Denna ingress kanske hade fungerat bättre och det lockar till läsning, dock behöver en skrivbent kanske spendera några minuter på att slipa till ingressen. Men det skapas även någon form av mystik och obesvarade frågor som kanske läsaren vill ha svar på i texten.

 

Texten

Rent formaliamässigt finns min käpphäst, styckesindelningen. Antingen är det en blankrad eller också är det ny rad med indrag som gäller för styckesindelningen. Dock inget indrag efter ingress eller för ingress. Sedan går det i denna text att lägga in mellanrubriker (mellisar). "Slutprovet" kanske är en passande mellanrubrik?

 

Textmässigt är texten okej, inga militäriska förkortningar, vilket är bra. En sak som går att utveckla är kanske verkansförevisningen? Texten är helt acceptabel. Men 10-15 minuters filande på texten kan göra att texten lyfter ännu mer. En sak jag saknar i texten är någon elev eller chef som uttalar sig om kursen.

 

Bilder

Bilderna är inte godkända, för det saknas bildtexter... Skulle det finnas bildtexter kanske bilderna skulle bli godkända men då måste det vara bra bildtexter! Dessa bilder är ett bra exempel på ett grundläggande fototips som alltid predikas, nämligen gå närmare.

 

Vad tycker jag?

Denna artikel har potential att vara riktigt bra! men det slarvas bort i rubrik, ingress och bilder. Samt lite filande på texten så är den bra. Jag skulle inte publicera denna text utan att författaren hade fått fixat till ingressen samt satt bildtexter. Detta är vad denna artikel till stora delar faller på. Löptexten är okej, och skulle troligen passera för webbtext. Men 10-15 min till med texten och den blir bra.

Link to comment
Share on other sites

1. Mycket bra bilder, med bra ljus tagna ut olika vinklar.

2. Korrekt språk utan att bli allt för mycket "fikon-språkig"

3. Bra rubrik, bra ingress, och bra beskrivande texter till bilderna.

4. "Lagom" med bilder

Link to comment
Share on other sites

1. Mycket bra bilder, med bra ljus tagna ut olika vinklar.

2. Korrekt språk utan att bli allt för mycket "fikon-språkig"

3. Bra rubrik, bra ingress, och bra beskrivande texter till bilderna.

4. "Lagom" med bilder

 

Nja... Jag vet inte riktigt om jag håller med om detta är det bästa på länge. Jag är ganska hård i bedömningar när det gäller saker och ting, och jag tror inte att jag skulle ha publicerat denna om jag vore utgivare. Vad är då orsaken till detta? Jag kan hålla med i vissa av punkterna här ovan. Bilderna är okej. Mycket bra bilder är det inte.

 

Passage av korsning, här skulle fotografen kunna gå närmare, samt välja en annan beskärning. Just för att få en riktning i bilden, ska riktningen vara till höger eller vänster i bilden? Just nu blir det individen som håller uppsikt bakåt som hamnar i fokus. Bilden för farlig riktning... Ger ett oroligt intryck iom att den är lite lutad. Här kanske mer osärpa på bakgrunden och mer fokus på den första individen hade lyft bilden ännu mer? Eller kanske ett ursnitt på de två som bevakar bakåt och motsatt sida i bilden innan hade givit en ännu bättre bild?

 

Bilden för här-och-nu tycker jag om. dock tycker jag inte om det stående formatet när det gäller webb. tycker bättre om liggande format. En-sak-i-taget bilden tycker jag är dålig... i bildtexten står det "samverkan sker mellan fyra ögon" men jag som läsare ser bara två par ögon. Hade kanske gått att lösa på ett annat sätt.

 

Vad jag ser i denna "artikel" är att det är en rubrik, det är en ingress. Men sedan då? var tog artikeln vägen? det är ett antal bilder med bildtexter. Och bilder tycker gör sig inte så bra i löptexten. Utan lägg de i kanten så kan läseren själv titta på bilderna. Utifrån ingressen vill jag läsa om en svettig kamp och om er paradgren. Jag vill inte läsa någon form av skolbok ett när det gäller strid i bebyggelse. så jag hade inte publicerat denna artikel. Trots att den som du skriver har ett acceptabelt språk, det är inte för många bilder och bilderna håller en acceptabel nivå dock är de inte i mina ögon mycket bra.

 

Dock är denna artikel ett bra embryo till en bra artikel när det gäller SIB. Rubriken finns, ingressen finns, bilder med bildtexter finns. Nu saknas bara själva löptexten. Men den kanske går att bygga upp runt dessa fyra huvudteman?

Link to comment
Share on other sites

Fortsätter med nästa då:

 

http://bdg.hemvarnet.se/?action=visanyhet&nyhetid=6126

 

Har inget att nämna angående texten, den är rätt så ordinär om man jämför med annat på hv.se

Det jag har synpunkter på är bilderna och bildtexterna.

 

Hundekipage i beredskap

 

Hur kan man vara i beredskap om man inte ens tittar på hunder efter signaler/markeringar,

och vart är vapnet? Eller menar dom att han är i beredskap i ett bakomläge?

 

Tagande av korsning

 

"Farlig riktning" är en av grundpelarna i SIB.

Kunde valts en bätte bild där alla tittar åt "rätt" håll, inte minst i pedagogiskt syfte.

 

Sen kan man ju undra varför man väljer att ha ett SWEDEN märke på fältuniformen,

men det är en helt annan fråga.

Link to comment
Share on other sites

Jag har några fler synpunkter... ortsnamn etc skrivs inte med stora bokstäver, utan första bokstaven är versal övriga är gemener. Det är den första synpukten jag har. Sedan att det internt i Försvarsmakten är kotym att skriva ortsnamn med versaler är en annan sak. Men det kanske finns någon längtan om att efterlikna det militära språket.

 

Rubriksättningen bör de förändra, kanske "Inför Gotlandsövningen"?

 

Ingressen är bara kass, om man nu ska ha ingress ska denna utnyttjas. Webbtidningar kör ibland utan ingress på korta nyheter som är 3-4 meningar långa. För att göra texten mer läsvärd tycker jag att det är bättre att skriva "Sista helgen i Augusti" istället för "29-20/8". Sedan vad då SIB? vad är det? Hagen? är det en hästhage? Vem övade där? Så denna del måste göras om totalt.

 

Löptexten är nja... hur intressant är det att läsa att det var 36 av 41 personer som deltog? Går det att skriva på ett annat sätt?

 

En personlig reflektion är varför ska plutonchefen planera och leda övningen, när får du plutonchefen öva... Däremot tycker jag det är en självklarhet att folk kan vara delaktiga i övningsförberedelser. Åter till löptexten så tycker jag att den måste genomarbetas några gånger till och göras betydligt mer fyllig.

 

Bilderna kan jag bara instämma till vad du redan skrivit.

 

Eftersom detta är en utbildningsgrupps sida tycker jag att kraven skall vara högre, och jag skulle inte publicera denna artikel.

Link to comment
Share on other sites

då får vi hoppas att du har en stark mage då

illa...

 

tyvärr är det väl så att detta är ett tydligt bevis på att inte alla PIO's ute på utbildningsgrupperna, är utbildade inom media och vad en hemsida bör innehålla.

vill helst inte uttala mig mer om den mannen....*mummlar något om anställningsformer från 60-70tal*

Edited by bushman
Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Bushman: förtydliga gärna vad i texten du tycker är illa likt Fk Satan. Generellt på hemvarnet.se ogillar jag bruket av ordet "Tillbaka" för att stänga det överliggande lagret vid bildspel.

 

Trycker man på bilden får man upp ett bildspel på tre bilder.

Denna bild hade jag inte valt att publicera med tanke på hur man aktivt försöker profilera hemvärnet som allt vassare.

http://bdg.hemvarnet.se/bilder/bilder640/b...90903_42056.jpg

 

Bildbashing i all ära och är allt inte alltid perfekt på övningar. Men man kan kanske anstränga sig lite i urvalet av bilder avseende klädsel.

Link to comment
Share on other sites

Det stora problemet med hemvarnet.se är att det är ungefär som tidningarnas insändarsidor, fast ingen som kontrollerar de texter som läggs ut. På en tidningsinsändarsidor kontrolleras innehållet det verkar det inte göra på hemvarnet.se

 

Sedan har individer på sidan samma förmåga vad gäller att ta emot feedback som extrema religösa organisationers frälsta medlemmar... Så det finns mycket att förändra och förbättra på hemvarnet.se, men det positiva är att nästan alla hemvarnsförband är smlade under sammaportal. Det är ett mycket stort steg. Nu gäller det att få sammordning och höja kvaliten i det redaktionlla material som publiceras där.

Link to comment
Share on other sites

som ni båda tagit upp, bildvalet är inte det bästa.

att visa att det faktiskt övas i all ära, men risken att ca 90% av de övande faktiskt inte ens kommer hitta BDG hemsida.

min personliga åsikt är att allt mtrl som visas på sidor som "drivs" via försvarsmakten är ett led i rekrytering.

och bilder som denna sida visar hör bättre hemma på någons personliga photobucket eller motsv.

eller helst på någons usb-minne för visning på egen skärm.

 

texten kan väl ha vart utförligare, men å andra sidan vad 17 skriver man om en helt vanlig kolonkörning.

bilkår och FMCK är folk som oftast brukar få ut mycket av både övn och skarpa uppdrag, dock är det svårt att författa bra "reportage" ang övn.

 

och ja man är väl inte alltid helskärpt eller välklädd själv heller, men väljer dock att inte ställa upp på bilder modell sällskapsresan.

men tyvärr är HV och hangarounds förbjudna att bruka 90L eller FN93 "baccis-skjorta" vilket möjligen hade kunnat fått damerna att se proffsiga ut,

 

trycker återigen på att man skall tänka på vem man vill rekrytera genom att lägga upp bilder.

Link to comment
Share on other sites

Bushman har rätt i att allt som visas upp på de officiella sidorna på nätet är på ett eller annat sätt marknadsföring av oss själva. Ibland med mer specifikt syfte att höja intresset för t ex. Hemvärnet för att locka personer att lämna in en ansökan att gå med (rekryteringsinfo -artiklar). Därför är det, tycker jag, extremt viktigt vilka bilder man låter synas på hemsidorna och i artiklar.

 

En yngre förmåga som råkat se en Insatspluton öva eller rekrytera sladdar kanske förbi hemsidan deras innan denne fattar beslut i att ens skicka in en intresseanmälan. Vad man då vill visa upp är naturligtvis en professionell bild med kanske lite varierande övningar. Själva texterna i artiklar och hemsida skall vara skrivna så att en icke-möp inte känner sig utanför pga av språket ("intern jargong, förkortningar"). Men jag tror ändå inte vikten av själva textinnehållet skall överdrivas. Enligt min mening är bilderna (fotografierna) betydligt viktigare, men jag återkommer till dem. Finner en sökande att få eller inga artiklar lagts upp de senaste månaderna eller att hemsidan mest verkar innehålla floskler och utdrag ur TOEM, är risken stor att denne börjar misstänka att det där man såg nere på stan som verkade intressant nog bara var ett undantag - hemvärnet tycks ju inte ha speciellt mycket verksamhet som lockar mig. Därför är kontinuerlig uppdatering av hemsidorna också viktigt.

 

Att texter formuleras begripligt för icke-möps sker främst då någon verkligen tänker efter på vem man skriver för. Det måste få skribenter reflektera över med avseende på vad som läggs ut. Eller vara av en annan uppfattning än mig. Hemvarnet.se skall inte enligt mig vara någon sida där man presenterar vår verksamhet för oss själva utan för allmänheten. Rubriker, formuleringar, bildtexter och bildval skall därför gå mot att hellre beskriva en övning i stort och kanske med bakomliggande syfte ("en av hemvärnets huvuduppgifter är...") snarare än att framhålla hur bra vi var och hur han och hon lyckades med det osv. Vem skriver vi för är en viktig fråga att ställa sig.

 

Så till bilderna. Jag vet att det inte är populärt med ren bildbashing här, så därför nöjer jag mig med att konstatera att en absolut majoritet av bildsättning på hemvarnet.se är på så många sätt fel och dålig. Ansikten som blurras snarare än att byta vinkel, hela bildserier till några få rader text, dålig kvalité (upplösning), bilder på situationer som kanske inte direkt lockar att ansluta hemvärnet (utvärdering snarare än bild på momentet de faktiskt utvärderar) osv. Min bestämda uppfattning är den att det är jätteviktigt hur det ser ut, rent krasst, när någon hamnar på våra sidor. Det är ju då någon oinvigt någorlunda SER vad vi gör och myten om exakt hur hängigt det är att vara hemvärnsman med utrustning, åldersstruktur och övningsupplägg kan förändras.

 

Jag har roat mig med att kika på de flesta av de artiklar som Carl Hamilton letat upp sedan juni. Skapligt snabb beräkning gav att <30% av artiklarna beskrev övning eller annan verksamhet som någorlunda berörde våra huvuduppgifter eller allmänt "krigsmässiga" övningar. Jag vet att det varit sommaruppehåll på många håll och att rekryteringsverksamhet genom att synas på mässor osv. varit mer vanligt. Men det var nästan lika många reportage om olika marscher eller annan övrig tid som dessa "krigsmässiga" artiklar. För att inte nämna hur mycket det skrivs om att man just varit ute och rekryterat. Men det behöver kanske inte vara prioriterat att återge i den omfattning som nu sker.

 

För återigen, hur skulle vi uppfatta vad det innebär att vara med i hemvärnet om vi snubblade in på NNN.hemvarnet.se idag? Skulle det verka lockande?

 

/Zacke

Link to comment
Share on other sites

Jag har fått reda på att jag ska skriva lite på hemvarnet.se för insatskompani Stockholm (det är fler än jag som ska skriva).

Har funderat lite på vad vi kan göra för att göra det så bra som möjligt med dom resurser vi har (dvs, ingen dedikerad fotograf/journalist utan bilderna får tas av folk som inte övar, går bredvid osv. Texterna får vi skriva ihop på vården efter övning).

 

Tänkte göra en kortfattad checklista som vi kan följa innan en artikel läggs upp, har ni ideer, synpunkter, tips, varningar etc så fyll gärna på!

 

Foton

Alla artiklar ska ha foton, dom ska vara relevanta, skarpa, visa "rätt" saker.

Ev någon "alla har rast och äter" bild, max en per artikel. Dom flesta bilderna ska visa det vi övat, dvs folk i rörelse.

Vad är lagom antal bilder till en typartikel (tex SIB övning, bevaka förråd i skogen, frr i stad)? 6-8 anser jag, mer blir bara utfyllnad, mindre så blir det svårt att visa vad vi gjort. Beror självklart på vilken sorts övning det varit.

Dom som är med på bild ska ha reglementerad utrustning (90Pbyxor, dumpfickor, egna kängor och ryggsäckar spelar ingen roll, men inga sydafrikavästar och annat som står ut).

 

Texten

Kort ingress som ska locka till att läsa artikeln.

Rättstavat, korrekt grammatik, riktat till Svensson på stan, dvs inga militära förkortningar, förklaringar på militära termer osv. Ortsnamn skrivs som "Stockholm" inte "STOCKHOLM".

Max en sida långt, sen måste artikeln vara grymt bra för att inte läsarna ska tröttna.

Flera stycken, gärna med en bild per stycke. Inte en enda lång textmassa.

 

Namn

Alla som namnges i artiklarna ska bara ha sitt förnamn utsatt, samma tänk som utlandsstyrkan.

 

Kontroll

Allt ska kontrolleras av infobefälet innan det läggs ut, dels för att inte lägga ut information som inte ska ut, dels för att se till att artikeln håller tillräckligt bra kvalitet för att läggas ut.

Bilderna kommer att kontrolleras på samma sätt och med samma kriterier.

Det ska finnas ett klart och tydligt mål och syfte varför det skrivs. Sedan skall varje text och bild kontrolleras mot mål och syfte. Är det utanför dessa ska det inte publiceras.

Detta kan ändras senare om vi märker att allt fungerar som det ska.

 

 

Övrigt

Vad mer ska in?

 

 

Har ni någon favoritartikel som ni tycker är grymt bra? Jag lyfter hellre fram bra artiklar än skräckexempel...

 

Edit: la till Fk Satans rad under Kontroll

Edited by jed
Link to comment
Share on other sites

Jed, du hade en enkel uppgift, bara att summera det jag skrivit i ett otal inlägg.

Jag är av åsikten att det måste finnas ett klart och tydligt mål och syfte varför det skrivs. Sedan skall varje text och bild kontrolleras mot mål och syfte. Är det utanför dessa ska det inte publiceras.

Link to comment
Share on other sites

En plutonchefs dagbok

 

Ett skräckexempel på texter som inte skall publiceras, det är dock ett bra exempel på att chefen inte alltid är den bäst lämpade till att skriva. Denna text är även bra ur ett perspektiv där en redaktör eller motsvarande går in och skriver om texten till mer läsbart skick.

 

Så snälla, snälla, snälla ta bort texten. Denna text förstör mer än vad den ger.

 

Varje enskild webbredaktör med någon någon form av kvalitetskänsla måste inse att vissa saker inte är lämpliga att publicera. Detta är ett exempel där webbredaktören antingen skriver om texten till att vara mer läslig eller också talar om för individen ifråga att denna text är inte tillräckligt bra för att publicera. Ändra på följande saker så lägger jag ut den. Eller iaf berätta att jag som webbredaktör kommer att ändra på några saker innan texten läggs ut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...