Jump to content

Recommended Posts

Posted
Jag rättar in mig i ledet för dom som rycker in som kustjägare 30juli! :eeh:

verkar som jag är först här i från forumet.

Grattis rindö_bo! Hur var det?

• Replies 448
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

Grattis Rindö_bo först å främst! min EM för KJ är om drygt 1år :D

Berätta lite hur det va å hur de gick för dig! ha de fint hejsvejs:D

*Edit* alla andra som va på Em får naturligtvis berätta lite de med:P

Edited by Gustav-Thn
Posted
Jag rättar in mig i ledet för dom som rycker in som kustjägare 30juli! :((

verkar som jag är först här i från forumet.

Stort grattis!

Fan, imorgon ska jag gå in i elden på FJS EM, måste erkänna att jag e lite nervös. :D

Posted

Nu äter jag sista måltiden hemma innan jag och far åker iväg till amfibieregementet i haninge, nu j***** gäller det!

Lycka till grabbar!!

Posted (edited)

Anmäler mig tillbaka med ett misslyckande.

Bara förloraren skyller på tillfälligheter. Jag ansluter mig till den skaran och skyller på min förkylning...

Jag var inte heller tillräckligt förberedd samt att jag nog var för nöjd med min tjänst på Bassäk.

Grattis och lycka till alla ni som klarade det! :-P

Edited by Guest
Posted

Jag tycker för det första att de som har avaterer som är utbildningstecken och INTE har gjort lumpen ska plocka bort dessa!

För det andra, idag var det räligt väder så marschen var nog inte rolig för de som genomförde den.

Posted

Ytterligare en misslyckad KJ.

Intalade mig själv hela morgonen; "kör ditt eget tempo på milen så har du den!". Men när det väl gällde kännde jag mig tvungen att försöka visa framfötterna.

Riktigt orutinerat, önskar er som kom in all lycka!

Posted
Ytterligare en misslyckad KJ.

Intalade mig själv hela morgonen; "kör ditt eget tempo på milen så har du den!". Men när det väl gällde kännde jag mig tvungen att försöka visa framfötterna.

Riktigt orutinerat, önskar er som kom in all lycka!

Tråkigt att höra Sandberg. Vart hamnar du istället?

Posted (edited)

De va ju inte direkt många som klarade de..Av oss 35 va de 4 som klarade igenom "fysdagen" och 3 som klarade rubbet. Själv snubblade ja på mållinjen :rolleyes: Känns lite surt..

Edited by K3_07
Posted

Det var en kille i min klass som var på extramönstringen i början på veckan. Han missade miltiden med 3 sekunder eftersom han (enligt egen utsago), stannat till och hjälpt en kille som hållt på att ramla ihop.

Posted
Det var en kille i min klass som var på extramönstringen i början på veckan. Han missade miltiden med 3 sekunder eftersom han (enligt egen utsago), stannat till och hjälpt en kille som hållt på att ramla ihop.

man åkte inte ut om man missat miltiden med så lite (om din vän nu säger att det var därför han åkte ut)

Posted

Nej, det vore konstgt om han gjorde det. För de va en kille när ja va där som sprang på 49:07 och gick vidare.

Posted
Nej, det vore konstgt om han gjorde det. För de va en kille när ja va där som sprang på 49:07 och gick vidare.

Det fanns folk som blev avskilda pga att dom missa tiden med några få sekunder, men även folk som gick vidare som missa tiden med några sekunder.

jag tror det var ca25st som gick vidare totalt under hela veckan.

Posted

Det fanns folk som blev avskilda pga att dom missa tiden med några få sekunder, men även folk som gick vidare som missa tiden med några sekunder.

Ni som inte klarade extramönstringen, vart skall ni istället?

Posted (edited)

Låter osannolikt, en sådan kille som stannar och hjälper en fallen kamrat under tidspress är snarare en sådan som absolut hade tagits in - inte minst med tanke på alla gruppmoment inte minst på stridshinderbanan där hela gruppen (4-manna) underkänns om EN missar med minsta tänkbara marginal eller avsaknad av minsta lilla konservbrytare..

edit: dyslektiska fingertoppar.

Edited by Apone
Posted

Ni som inte klarade extramönstringen, vart skall ni istället?

Åkte ut på marschen och skall nu in som jägarplutonsbefäl AJB i oktober

Posted

Låter osannolikt, en sådan kille som stannar och hjälper en fallen kamrat under tidspress är snarare en sådan som absolut hade tagits in - inte minst med tanke på alla gruppmoment inte minst på stridshinderbanan där hela gruppen (4-manna) underkänns om EN missar med minsta tänkbara marginal eller avsaknad av minsta lilla konservbrytare..

edit: dyslektiska fingertoppar.

Tja, jag vet inte ju inte mer än vad han har berättat. Han påstår iallafall att det var så.

Guest Sandström
Posted

Det är väl lätt att ljuga bort varför man egentligen sumpade det... Påstår inte att in vän ljuger på något sätt men jag har själv en ganska tanig kompis som drog en 3:a i styrka på mönstringen för att maskinen var "sönder"... Men det låter ju bättre det än att säga att han var klen. :P

Posted

Källa på det? Varför kommer de hålla en yttligare uttagning? Någon som kan sammanfatta lite vad som specefikt gäller för årets KJ kull? Inriktningar med mera...

Posted

Även jag har hört detsamma, en kille i min klass som skulle EMat samma dag som jag dvs. 18 april låg då i influensa och sjukanmälde sig. Förra veckan blev han uppringd för att kolla om han ville komma v. 22 stället.

Men han var för nöjd med sin nuvarande tjänst (Liksom jag på Säkjaktptrlc.) så han svarade nej.

Posted

Så är det. De har rätt stor brist på folk och kommer därför hålla en ny extramönstring v.722

De som uppfyller grundkraven kan ansöka hos pliktverket. Får se om de hittar rätt killar den här gången.. De verkar inte ha gjort mycket reklam för extramönstringen iaf.

Posted

Dom skall utbilda tre hela plutoner i år & har nu brist på folk. Det fattas 20(!!) stycken kustjägare. Vi fick infon idag på infodagen att vi kunde söka om vi ville.

//Hedin

Posted

Hoppas innerligt att de inte börjar se lite genom fingrarna med kraven för att fylla ut de 20 lediga platserna till kj, bara för att fylla upp dem. Utan istället gör ett försök nu att fylla platserna och går det inte hela vägen så hittar dem nån lösning för de som ska utbildas till kustjägare!

Posted

Det är nog ingen risk för att dom skulle börja se genom fingrarna ^^. Dom har tagit ut mål som måste avklaras & det finns en anledning till det.

Har vi några nya KJ - Aspiranter här på forumet nu i & med en öppnade möjligheten :) ?