Jump to content

Recommended Posts

Posted
Är inte det typ svenskt rekord?

Tittade lite på siffor för EM i friidrott, och din tid sätter dig på 18:e plats i Europa (2006)... rätt bra.

Ja 2006. Men när jag sprang 96 räckte det till 13plats. dåå var jag alltså.. 12år gammal. :surprise::rolleyes:

Nu förstår jag vad all uppståndelse är om. Det skulle stå 132min, gjorde 2räckhäv, 7 böjsträck/sittups och rygglyft. spenderade 4h i fällt med min farbror med 5kg packning.

:rockon:

Hur går det för er andra då?

Hehe :)

är jag den ända här ifrån som är i den första gruppen (16e-17e)??

• Replies 448
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Halifax
Posted

tjena alla blivande kustjägare. hoppas träningen och förberedelserna går bra för er och att vi ses 30 juli :) bara en vecka kvar till mönstring... lycka till allihopa.

/nr 13; första omgången

Posted

Haha..

Förresten.. något jag undrat över är om man ska säga till om man är förkyld eller sjuk? Tråkigt om man blir hemskickad för något då det egentligen är sjukdomen som sänker prestationsförmågan.

Inte för att jag tänker gå på halvfart eller nåt :D

springer tills jag stupar men frågan är när influensan visar sin effekt.

Posted

Rätt säker på att de kommer att fråga om man är sjuk eller inte, sedan lär det vara upp till var o en att avgöra om man ska köra eller inte. Ring och be att bli flyttad till en senare dag?

Man kan ju bege ett om-test om saker och ting går rätt åt helsikke, om man har bra anledning. Jag gissar på att influensan räknas som en sådan.

Posted

I dessa sammanhangen har jag rätt bra minne, någon i en tråd för mönstrandes förra eller förrförra året (till KJ) fick svaret: Är du sjuk så är det ditt problem, du bestämmer själv hur pass sjuk du är.

Kanske inte ordagrannt men iallafall den innebörden.

Posted
I dessa sammanhangen har jag rätt bra minne, någon i en tråd för mönstrandes förra eller förrförra året (till KJ) fick svaret: Är du sjuk så är det ditt problem, du bestämmer själv hur pass sjuk du är.

Kanske inte ordagrannt men iallafall den innebörden.

Jag är inte dum i huvet, men skulle ändå vilja be om en liten förklaring till detta utlåtande?

Posted

Antar att han menade att man får välja själv om man ska försöka trots sjukdom eller helt enkelt vifta med vita flaggan direkt?

(Spekulation) :rolleyes:

Posted

Låter som om det skulle kunna stämma!

Måste berätta om mitt livs hittils mörkaste inför-kj-tränings moment.

Har tagit mig till sjukgymnasten för att massera/stimulera ett muskelfäste vid knät, efter det har jag fri tillgång till gymmet.

Jag tänkte att det var ett tag sedan jag testat knä-böj med 30 kg på axlarna, kan ju kolla om jag fortfarande pallar.

Drar på 30 kg på skivstången och börjar böja iväg. Efter ca 8-12 repetitioner känns det jäävligt ansträngande och jag inser till min fasa att, om ingenting drastiskt sker kommer jag inte klara det momentet under extramönstringen.

Ungefär då insåg jag att skivstången själv vägde 20 kg. ,O

Smart som få är man :-(

Posted

Ett fåtal dagar kvar.

Felldin är förkyld som aldrig förr...

Och på armböjfronten (mitt klurigaste moment) har det stått still sista tiden.

Hoppas skiten släpper, släpper!

Posted (edited)

Hoppas jag med!

Hittade en gradebetecknings-info-bild för ett tag sedan som jag nu satt upp på väggen av rummet, om man kommer in.

Kan vara bra och kolla in grabbar!

http://www.mil.se/images/local/gradbeteckningar_stor.gif.webp

Edit: lade dit en fin "liten" bild.

edit2: tog bort bilden och gjorde bara en länk pga av storlek // Kimster

Edited by Kimster
Posted

Jag ska dit den 17-18 men känns rätt tungt iom att jag inte kunnat träna på 3 veckor pga streptokocker i halsen :eeh: går fortfarande på penicelin. Hoppas att kroppen orkar med löpningen. Det jag förövrigt är mest orolig över är de satans situpsen... Klarar lätt 40 st med stöd för benen men när jag försöker utan stöd ligger jag mest och gungar :eeh: några tips kanske?

Posted
Jag ska dit den 17-18 men känns rätt tungt iom att jag inte kunnat träna på 3 veckor pga streptokocker i halsen :lol: går fortfarande på penicelin. Hoppas att kroppen orkar med löpningen. Det jag förövrigt är mest orolig över är de satans situpsen... Klarar lätt 40 st med stöd för benen men när jag försöker utan stöd ligger jag mest och gungar ;-) några tips kanske?

På mönstringen kommer benen att ligga på en bänk/madrass vad jag har förstått. Men det kanske inte så du menar med stöd för benen?

Jag brukar rycka upp och "rulla" ner. Funkar helt okej.. Ses den 17-18!

Posted
Min EM börjar den 18e, vilka har samtidigt?

PS. Zache, vad snackar du om?

Ja ska dit då. Men är där den 17:de och sover över.

Posted
Jag ska dit den 17-18 men känns rätt tungt iom att jag inte kunnat träna på 3 veckor pga streptokocker i halsen :tveka: går fortfarande på penicelin. Hoppas att kroppen orkar med löpningen. Det jag förövrigt är mest orolig över är de satans situpsen... Klarar lätt 40 st med stöd för benen men när jag försöker utan stöd ligger jag mest och gungar :unsure: några tips kanske?

En sådan sjukdom, där du tillochmed går på pennicelin, kan väl vara riktigt farligt att pusha sig med?

Jag är ju ingen expert men det låter rätt farlig, streptokocker är väl ett virus?

Skulle jag vart du skulle jag ring KJ-EM-ansvarig + ev. läkare (antagligen läkare först för att kolla hur allvarligt det skulle vara att träna med åkomman) och fråga hur du bör gå till väga, klarar du extramönstringen men drar på dig hjärtmuskelinflammation var det inte särskilt kul.

Sedan, som tidigare nämnt, är jag rätt säker på att du har rätt att kräva om-prövning, fast du lär behöva ha en bra anledning...

Krya på dig!

As for the situps,

det är nog tyvärr försent att åtgärda nu, du får köra de som saknas på vilja :camo:

Posted

Imorgon börjar första extramönstringen för kustjägarna, vill bara önska er alla lycka till!

KÖR TILLS NI SPYR OCH SEDAN ÄNNU MERA!

KJ! :baskerPa:

Posted

Om några fåtal timmar rör jag mig mot huvudstaden.

Fjärilar i magen...

Förkylningen är på VÄG bort men fortfarande en liten klump i halsen... Kanske bara nervositet.

Vi ses den 18:e

Posted

Hörde av en kompis som hört av en bekant till han (som var där) att de skickade hem mer än hälften efter löpningen. Hårda bud.

Posted (edited)

Jag rättar in mig i ledet för dom som rycker in som kustjägare 30juli! :happy:

verkar som jag är först här i från forumet.

Edited by rindö_bo
Posted
Är det BARA jag som skall mönstra den 19 april!? :eeh:

Nej då även jag mönstrar den 19e.

Grattis rindö_bo, fömodar att det känns jävligt bra?

Posted

Alright, hur känns det då, är du fit-4-fight?

Posted

Alright, hur känns det då, är du fit-4-fight?

Ja du, långt ifrån så bra som det borde. Har tränat för lite på sista tiden, fixar jag det så är det på ren vilja. Sj då?