Jump to content

Musik vid träning.

twintip

Recommended Posts

• Replies 109
  • Created
  • Last Reply
Som sagt, vad lyssnar ni på under löpningen/på gymmet?

Själv blir det mest blandad pop, rock. Är missnöjd med detta och måste ha lite tips. :bash:

Av någon mystisk anledning är Moby enligt mig väldigt bra att springa till.

Överlag har jag märkt att jag springer bättre till lite "snabbare, galdare och gungingare" musik än till rock.

Glömde säga att jag gillar The Sounds nya album vid löpning. Men kör man samma låtar börjar man förknippa dem med lidandet som inkommer i löpandets inledning innan man vant sig :P

Albumets namn..:

The Sounds - Dying To Say This To You

Vattnet som porlar, fåglarna som kvittrar och vinden som susar genom träden.

Detta är tanken i alla fall, IRL blir det snarare hjärtat som dunkar och den tunga andhämtningen som dränker de flesta vackra och inspirerande ljud. :P

Skämt å sido; jag tränar bara till musik när jag cyklar (läses aldrig). Har aldrig tränat till musik.

Tränar jag utomhus är det aldrig till musik. Utan då är det jag, min kropp och naturen. Tycker att det stärker moralen och psyket mer att plåga kroppen utan musik. För den dagen kriget kommer kan jag lova att det inte finns så mkt musik i kriget...

Jo samma här, träning utomhus = ingen musik, dock när jag kör min hemmasnickrade BRAK träning på rummet kan det bli till musik och då är det jag skrev tidigare som gäller :rodna:

Tränar jag utomhus är det aldrig till musik. Utan då är det jag, min kropp och naturen. Tycker att det stärker moralen och psyket mer att plåga kroppen utan musik. För den dagen kriget kommer kan jag lova att det inte finns så mkt musik i kriget...

Iofs tränar ju inte alla inför något krig...

Iofs tränar ju inte alla inför något krig...

Så sant så sant...

Men krig kommer. Det är bara en fråga om när. 1år, 4år 300år?

Men den dagen det kommer är jag redo för att överleva det kriget, och redo för att ta hand om alla ensamstående kvinnor som efter kriget saknar sina män. Någon måste ju trösta dessa... :clap:

Men visst jag är lite unik som inte har beach200x i tankarna när jag tränar. Men jag är en j*vel att ragga på beachen ändå :clap:

Så sant så sant...

Men krig kommer. Det är bara en fråga om när. 1år, 4år 300år?

Men den dagen det kommer är jag redo för att överleva det kriget, och redo för att ta hand om alla ensamstående kvinnor som efter kriget saknar sina män. Någon måste ju trösta dessa... :clap:

Men visst jag är lite unik som inte har beach200x i tankarna när jag tränar. Men jag är en j*vel att ragga på beachen ändå :clap:

Man kan ju träna för bra fysik också... Men endå inte ragga på beachen.

Man kan ju träna för bra fysik också... Men endå inte ragga på beachen.

VA, finns det folk som tänker så?? :P

IN FLAMES gäller just nu på gym och morgonlöpning, klockrent!!

Tja, jag är väl litet udda kanske men jag brukar sparka in en talbok i mp3 spelaren. Tycker att jag gör flera flugor på smällen samtidigt då.

Har klarat av bla annat dostojevskij och kafka på detta sättet.

Inget som jag skulle sitta och läsa på kammaren men under en timme på löpbandet så funkar det för mig.

Lyssnar så mycket på musik ändå så det är ganska gött med litet lagom "mummel".

Här är man nog lite orginell, men jag brukar lyssna på olika klassiska stycken när jag är ute och springer. När det är styrketräning blir det hårdrock av alla möjliga slag.

Tillägga att när det är sol och fint ute brukar det inte bli någon musik alls, då njuter man av naturen!

Om man cyklar kan kanske "Aerodynamik" med Kraftwerk eller "Cykling is fun" med Avengers funka :baskerKav: . Madonnas låt "Hang up" är taktfast och bra, och en låt som heter "Every time we touch" är inte fel den heller.

Tränar själv mest till Rix FM eller Radio City.

Gillar musik med flyt i, inte för hårt utan det blir mycket röyksopp, daft punk. en annan sak som jag tycker är grymt skönt att lyssna på när man lägger nån mil bakom sig är Indie-rock :dribble: typ The killers eller The american rejects (frågan är om dom heter just så :P)

• 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...