Jump to content

Musik vid träning.


twintip

Recommended Posts

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Som pepplåt för att överhuvudtaget komma iväg har jag

[/url]

 

Jag har verkligen underskattat dig

 

Just idag och Utan att fråga, spelar ingen roll vad jag gör eller ska göra. Dom underlättar varje gång

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, vad lyssnar ni på under löpningen/på gymmet?

 

Själv blir det mest blandad pop, rock. Är missnöjd med detta och måste ha lite tips. :baskerPa:

 

Hej,

 

testa brain sync power training I eller 2. Finns att ladda ned på piratebay.org.

För att läsa om teknologin gå till www.brainsync.com, det är alltså inte enbart musik

utan innehåller även frekvenser som förändrar dina hjärnvågor :baskerPa:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Absolut bästa låtarna till löpträning enligt min åsikt är:

 

1. The Who: Baba O´riley

2. Mirwais: Disco science

3. Gnarles Barkley: Run

4:Boston: More then a Feeling

5: Gorillaz: Feel good

 

Sista låten på min tränings playlist på min mp3 har jag alltid låten Ameno med Era. En hård löprunda en fin dag i ett fint område med Ameno spelandes som sista låten, då känner man sig odödlig.

 

I gymmet lyssnar jag på all möjlig rock samt lite hårdare typen av house och techno.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Till spinningen passar en riktigt bra gammal techno-trance-skiva från -94 som heter Behind the Eye. Snabb takt om inte annat. Kan oxå fungera vid löpning, men till löpningen har det för min del främst blivit fågelkvitter, men det där med ljudböcker var ett bra tips.

Link to comment
Share on other sites

Här kommer en högoddsare: talböcker, har lyssnat mig igenom hela "sagan om drakens återkomst" 20st (svenska)böcker och nu är det mammutjägarna som gäller.

 

I second that. Tycker att ljudböcker är klockrena när man är ute och springer, dubbelt utnyttjande av tiden då jag annars gärna hade suttit hemma med en god bok.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Vid vandringsträning är en marsch aldrig fel! Bohus bataljon, Under blågul fana, Svea Livgardes defileringsmarsch...

Blandat med annan medryckande musik och även talböcker. Det går åt många batterier till Mp3-spelaren!

Link to comment
Share on other sites

Jag föredrar musik med mycket bas, blir i regel dance/techno/trance. Gillar ni liknande musik så rekommenderar jag att plocka sådan musik från radioseven. Finns en underbar plugin till winamp som heter streamripper som gör precis vad den heter. Låt datorn stå på 3 dygn så kommer du ha ett bibliotek med 1000 låtar att välja från. När basen pumpar, då kan man alltid pressa sig det där lilla extra under spurten :baskerHV:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag läste en intressant artikel i tidningen för några dagar sen, tänkte den kunde vara intressant i detta sammanhanget.

 

Vill du förbättra din fysiska prestation med upp till tjugo procent? Då ska du enligt den brittiske forskaren Costas Karageorghis ladda musikspelaren med låtar, som har en takt som är ungefär fem slag högre i minuten än din egen puls under träning.

 

LÄNK till artikel

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Oftast kör jag faktiskt utan musik när jag ger mig ut för att slita på skorna, men de gånger jag har musik ser jag 'logging Molly' som ett självklart val ! Klockrent, snabba låtar varvade med långsamma fina låtar ! :happy:

Link to comment
Share on other sites

Vad jag lyssnar på beror helt och hållet på humör och typ av träning. Just nu spelas "Out of the silent planet - Iron maiden" ofta i ipoden under styrketräning.

 

 

Annars är många av Mustasch låtar favoriter vid styrketräning.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...