Jump to content

Recommended Posts

Posted
Jo dom har nog central koll. Men jag tror dom börjar bli ganska desperata efter folk med missions erfarenhet...

eller kanske desperata i allmänhet...

Spot on!

Har själv blivit uppringd från 2 olika håll av personer som känner nån som känner nån.... Samtalade dessutom i det (av en slump, faktiskt inte jag som gled in på ämnet) civila med en person som var engagerad i det hela och ville ha mig till sin enhet. Detta efter att endast hört att jag varit ute förrut. Och då har man inte ens sökt en endaste befattning inom NBG.

• Replies 203
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Samma här. Så fort jag pratar med en yoff som har med NBG att göra så blir jag erbjuden olika tjänster lite överallt. Har inte heller sökt NBG, men det verkar räcka med att man har varit ute innan för att få en förfrågan, utan frågor på betyg eller vilka befattningar man haft

• 3 weeks later...
Posted

Inte tackar nej. Rev ansökan när jag fick nytt jobb. Såg sedan att det var vakans på alla de platser jag hadde tänkt söka. Blev väldigt sugen. Kollade lönerna. Suget försvann

• 10 months later...
  • 2 weeks later...
Posted

Står och väger mellan att tacka ja eller nej till FS16. Vad gör man egentligen om mor gråter och farsan tycker man är galen, men man själv vill åka innan plugg och jobb sätter käppar i hjulen? Nån som varit i liknande situation?

Posted
Står och väger mellan att tacka ja eller nej till FS16. Vad gör man egentligen om mor gråter och farsan tycker man är galen, men man själv vill åka innan plugg och jobb sätter käppar i hjulen? Nån som varit i liknande situation?

Åk. Annars kommer du om några år sitta där och gråta och tycka att du var galen som inte åkte.

Det finns någon tråd där detta tagits upp men jag är för morgontrött för att leta upp denna. Men förklara vad du känner för att åka iväg och vad du ska göra. jag hade en vän som var i samma situaton som du. Jag fick träffa hans föräldrar och visade mina bilder och filmer från min mission, samt förklarade vad det hela gick ut på. De slappnade av lite i alla fall.

Åker du inte när du har chansen kommer du ångra dig.

Posted

Åk. Annars kommer du om några år sitta där och gråta och tycka att du var galen som inte åkte.

Det finns någon tråd där detta tagits upp men jag är för morgontrött för att leta upp denna. Men förklara vad du känner för att åka iväg och vad du ska göra. jag hade en vän som var i samma situaton som du. Jag fick träffa hans föräldrar och visade mina bilder och filmer från min mission, samt förklarade vad det hela gick ut på. De slappnade av lite i alla fall.

Åker du inte när du har chansen kommer du ångra dig.

Här är tråden som Ugly talar om: Hur förklarar man?

Fortsätt där när det gäller att förklara för anhöriga. Den här tråden fortsätter om att tacka nej.

/Krook

Blågul

Posted

tackat nej till en vakans På NBG med efterföljande KS mission. Skulle til SU01, byter inte från det till KS18. ÄVEN om jag inte varit i kosovo innan. Kanske dumt, men kändes lite för väletablerat.

• 2 weeks later...
Posted (edited)

Var klar för FS16 men tacka nej när jag betänkt mitt beslut (ett ja) noga...men nu blir det TD istället :)

Edited by 113JOR
Posted

Tackade nej till MP08 som skulle dra igång en månad efter muck, kändes som jag behövde mer paus från livet i grönt.

Men hoppar nog på nästa uppsättning, om man kommer med =)

• 2 months later...
Posted

Blev uppringd hösten -03 och tillfrågades om jag kunde tänka mig att köra sisu på en mission i Afghanistan... tackade nej efetrsom jag skule börja bygga på mitt hus - vet inte om dom kom iväg eller inte....

• 4 months later...
Posted

Tackade nej till FS18 två gånger idag, 203-besättning. Väljer högskolestudier istället för sand trots att en del av min kropp är riktigt sugen på att åka. :-P

Posted
Tackade nej till Georgien.

Upphör inte att förvåna mig över denna tråd..."Tackade nej till Georgien". O.k, kanon, fantastiskt intressant. Själv kommer jag nog att tacka nej till Legoland till våren, blir istället att jag tar ett underhandserbjudande om en noll-etta till Disneyland!

Posted

I detta fallet är det nog intressant. Läs på lite i presentationen och medlemmens tidigare aktivitet. En välmeriterad militärtolk som Detsl hade säkert behövts som observatör i Georgien.

Tackade nej till Georgien.

Upphör inte att förvåna mig över denna tråd..."Tackade nej till Georgien". O.k, kanon, fantastiskt intressant. Själv kommer jag nog att tacka nej till Legoland till våren, blir istället att jag tar ett underhandserbjudande om en noll-etta till Disneyland!

Posted (edited)

Jag tackade nej till NBG två ggr. Pluggade och pluggar fortfarande på högskola och ansåg/anser att det var/är viktigare att bli klar med utbildningen :rolleyes:

Edited by Lincon86
Posted

Tackade nej till BA05 (kom med kort varsel in på utbildning) och FS17 (hade precis fått nytt jobb).

Men hoppas komma iväg någon gång...mina och Försvarsmaktens timing har dock inte stämt överens ännu...