Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tackade nej till EN03 som är nere i Afganhistan just nu. Tänkte att de skulle bli som alla ndra år för EN. Dvs utebliven mission. Hur blåst kände man sig i början av dec :Malaj:

• Replies 203
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Tackade nej till BA05, uttagen men studierna var viktigare just då. Blev uppringd innan också, de hade sett att jag arbetade på Vägverket på en ansökan och antog att jag hade vana av att köra tunga fordon så blev uppringd ett flertal tillfällen och tillfrågad om jag ville åka ned som PBV-förare. Tror jag tackade nej till två eller tre vändor där.

Nu så här i efterhand så kan man ju önska att man åkt iväg fler gånger än de två det ändå blivit..

Posted

KS07 - uppringd. De erbjöd samma befattning, samma pluton, samma AOR, samma allt som min genomförda KS05, men.. nej. Hade en ansökan till IA03 inne just då - blundade, hoppades och kom med där istället. Lucky me.

Posted

Jag har tackar nej till: L116, VS01, KS01.

Hmm man känner sig som en idiot när listan visas, men, men livet går vidare. Det finns annat att göra i livet än att dra ut i mission.

:) Lennartsson

Posted

KS14

Fick lämna återbud idag - Personliga skäl :clap:

Den som får åka ner som 2426 kan ju tacka mig :P Var riktigt jävla sugen på att åka ner igen!

Posted

Tacka nej? :)

Har man aldrig fått chansen att göra :P Dock så har man fått ett antal Nej :huh:

Men det är ju bara komma igen och söka mer och mer och mer :ph34r:

Posted

Tackat nej till: KS07 (Plutsjv), IA03 (Skyttesold), LA03 (Skyttesold/sjv),KS11 (Sisuför),EN03 (Sisuför)

Blev även uppringd för att var medic i ett MOT FS08, men de sket sig för dom skulle ha en Sjuksköt på den tjänsten även fast grupp C krigade för att ja skulle med istället.

Posted (edited)
Tackade nej till vakans som Patgb förare på LA05 i tisdags. Sjv-transport. Inget för mig. Men vakansen kanske finns kvar!

Har tackat nej till den tjänsten 2 gånger... verkar svår rekryterat!

Edited by alfie
Posted

Tackade nej till vakans som Patgb förare på LA05 i tisdags. Sjv-transport. Inget för mig. Men vakansen kanske finns kvar!

Har tackat nej till den tjänsten 2 gånger... verkar svår rekryterat!

haha, undrade faktiskt för mig själv varför dem inte frågat dig. men det hade dem alltså.

• 4 weeks later...
  • 3 months later...
Posted
Har just tackat nej till FS12. Svider rejält. :-(

Stort av dig att tänka på lite viktigare saker i livet än missioner :Malaj:

Var tveksam när de ringde om BA12 (tveksam=ute ur leken) vilket jag ångrar än. Tackade nej till KS02, tackade först nej till IA03 men ångrade mig efter några månader och jag ifatt på en vakans vilket ledde till KS09/NY och LA03 :=o

Posted

Har just tackat nej till FS12. Svider rejält. :worthy:

Stort av dig att tänka på lite viktigare saker i livet än missioner :wub:

Var tveksam när de ringde om BA12 (tveksam=ute ur leken) vilket jag ångrar än. Tackade nej till KS02, tackade först nej till IA03 men ångrade mig efter några månader och jag ifatt på en vakans vilket ledde till KS09/NY och LA03 :)

Låter som ett par missbrukare som pratar om att ta en sista sil. :)

Posted

Har just tackat nej till FS12. Svider rejält. :lol:

Stort av dig att tänka på lite viktigare saker i livet än missioner :)

Var tveksam när de ringde om BA12 (tveksam=ute ur leken) vilket jag ångrar än. Tackade nej till KS02, tackade först nej till IA03 men ångrade mig efter några månader och jag ifatt på en vakans vilket ledde till KS09/NY och LA03 :)

Låter som ett par missbrukare som pratar om att ta en sista sil. :)

Kan tänka mig att en missbrukares absitinens kan liknas vid missionsbegäret :dribble: men vad göra när man är en av dessa akademiker som letar ett arbete som har anknytning till ens utbildning :blink:

Posted

Tackade nej till BA10/KS02/KS03/IA01(KS04)/KS07/KS11/KS12/IA03/LA02/LA03/FS10.

Åkte på BA11/LB01/KS01/KS05/KS09/LA04 samt EN01 om det räknas.

Har nu tackat jag till HT06 på högskola. Verkar som att jag missar afghanisatan.

Posted
Tackade nej till BA10/KS02/KS03/IA01(KS04)/KS07/KS11/KS12/IA03/LA02/LA03/FS10.

Åkte på BA11/LB01/KS01/KS05/KS09/LA04 samt EN01 om det räknas.

Har nu tackat jag till HT06 på högskola. Verkar som att jag missar afghanisatan.

Du har missat att fylla i din profil. ;)

Posted

Tackade nej till KS15, hade redan blivit antagen till FS12.

Dock var det ett intressant jobb som datatekniker, men som sagt hade redan valt Afghanistan.

Posted (edited)

Nej: KS03, KS06, NL03, FS10, KS12,13,14 eller nått sånt. KS har ju hållit på så länge nu...

Ja: KS04, IA02, MP02, FS08 och några för Räddningsverket.

Edited by afghanjohnny
  • 1 month later...
Posted

Ställde min plats på förstärknings/und-plutonen till förfogande för två veckor sedan. Blev erbjuden ett fast jobb på AMV och jobb för akademiker växer inte på träd. Det skulle ha varit grymt skoj att åka men för första gången tänkte jag längre än sju månader framåt :P

Posted

Har sökt varenda mission sedan kom hem från KS08 utan resultat och sen tre dagar efter att man tackat ja och äntligen ska få dra på sig de gröna kläderna igen så ringer de och frågar om man vill hänga på ner till Afganistah på FS12.

Fan vad trött man kan bli alltså...

Om ni inte förstod det så blev det alltså inte FS12

Posted

Nej tack: KS06, KS07, KS09, KS10(11?), LA02, TIPH.

Ja tack: KS03, KS04(IA01), LA04, SLMM, IA08 (NBG Core Battalion).

Posted

Tackade nej till IA03, ångrar det stor! Blev sen aldrig antagen till LA.

Har även tackat nej till Ks 14, krockade med annan mission.

• 2 weeks later...