FMV Posted February 11, 2006 Report Posted February 11, 2006 bara att gå hit http://www.mil.se/int/befattningar.php?act...VacantVacancies hoppas på det bästa Kollar sidan varje dag trots att jag knep en vakans där för en vecka sen ................ Hmm FS11 och sen KS14, lite skillnad på mission... Quote
Charlie Posted February 15, 2006 Report Posted February 15, 2006 Då fick man besked om KS14 :P Elverksmek. Första missionen.. någon som har bra koll på vad en elverksnisse pysslar med. Elverk känns rätt självklart. mycket tid på campen känns det som. Quote
Forumsledning Kimster Posted February 15, 2006 Forumsledning Report Posted February 15, 2006 Jupp mycket tid på campen.. eller camperna då jag misstänker att du kommer få åka omkring bland de olika platserna som har elverk. Elverken är många där nere.. och det blir fort kallt utan dom Quote
Charlie Posted February 15, 2006 Report Posted February 15, 2006 Jupp mycket tid på campen.. eller camperna då jag misstänker att du kommer få åka omkring bland de olika platserna som har elverk.Elverken är många där nere.. och det blir fort kallt utan dom Ok, låter som jag ungefär hade tänkt mig att tjänsten skulle va. Hade velat åka som skytteslusk, men inget napp där och napp direkt när man valde att söka som elverksnisse. kan ju iofs bero på att man e elektriker till vardags. 9mån i samma barrack blir lite långtråkigt så nån timme då och då på vägarna mellan dom andra camperna kan ju vara lite avkoppling ;) Quote
Hornet Posted February 15, 2006 Report Posted February 15, 2006 Elverks killen den alla älskar på vintern så länge han kommer om det blir något fel :P Quote
Charlie Posted February 15, 2006 Report Posted February 15, 2006 haha, då kan ni ju börja smöra på så man vet vilka man ska prioritera ;) Quote
hellbeck Posted February 15, 2006 Report Posted February 15, 2006 haha, då kan ni ju börja smöra på så man vet vilka man ska prioritera ;) Ja det är taget. Så kom ihåg att när du fixat mitt elverk kommer det alltid att bjudas på godis och glass i värmen. :P Quote
Cicero Posted February 15, 2006 Report Posted February 15, 2006 Utlandstillägg 3000 Missionstillägg 3500 Utlandstillägget (dvs det nya avtalet ) gäller väll inte för KS14, FS11, LA05, EB...... Exakt, för KS14 gäller det gamla avtalet. Å andra sidan har jag en känsla av att grundlönerna kommer att sänkas med ett belopp som motsvarar utlandstillägget. Varför? Jo, för att du blir det lägre lön under utbildningen!!!!!! Min bedömning är att de enda reella förändringen är barntillägget. Samt mer stålar till YO, som dock verkar ha dragit en nitlott under utbildningen... Tally Ho //MG Quote
pneumathorax Posted February 15, 2006 Report Posted February 15, 2006 Vadfan, vem bryr sig, först KS05 därefter NL03 slutligen LA02 och alldeles snart KS14!! ( man gör det inte för pengarana, man gör det för att man är flock människa! ) / kuru Quote
Anders Posted February 15, 2006 Report Posted February 15, 2006 Utlandstillägg 3000 Missionstillägg 3500 Utlandstillägget (dvs det nya avtalet ) gäller väll inte för KS14, FS11, LA05, EB...... Exakt, för KS14 gäller det gamla avtalet. Å andra sidan har jag en känsla av att grundlönerna kommer att sänkas med ett belopp som motsvarar utlandstillägget. Varför? Jo, för att du blir det lägre lön under utbildningen!!!!!! Min bedömning är att de enda reella förändringen är barntillägget. Samt mer stålar till YO, som dock verkar ha dragit en nitlott under utbildningen... Tally Ho //MG Nitlott? Näe. Traktamenten + ev. övertid blir nog ganska bra det också. Officeren är lyder under vanliga avtal under utbildningstiden. Quote
vr00mfondel Posted February 15, 2006 Report Posted February 15, 2006 Då fick man besked om KS14 :P Elverksmek. Första missionen.. någon som har bra koll på vad en elverksnisse pysslar med. Elverk känns rätt självklart. mycket tid på campen känns det som. Då hamnar du i samma grupp som mig! Trevligt! Vi ses på LG i April! Och förresten! Elverksmeken är nog den på rep som får ut och åka mest, enligt mina erfarenheter från KS10... Quote
Smocken Posted February 16, 2006 Report Posted February 16, 2006 Vadfan, vem bryr sig, först KS05 därefter NL03 slutligen LA02 och alldeles snart KS14!! ( man gör det inte för pengarana, man gör det för att man är flock människa! ) / kuru Dåså, jag PM:ar dig mitt banknummer där du kan be nordea att sätta in din lön. Vadfan, vem bryr sig, först KS05 därefter NL03 slutligen LA02 och alldeles snart KS14!! ( man gör det inte för pengarana, man gör det för att man är flock människa! ) / kuru Dåså, jag PM:ar dig mitt banknummer där du kan be nordea att sätta in din lön. Quote
Charlie Posted February 16, 2006 Report Posted February 16, 2006 Då fick man besked om KS14 :P Elverksmek. Första missionen.. någon som har bra koll på vad en elverksnisse pysslar med. Elverk känns rätt självklart. mycket tid på campen känns det som. Då hamnar du i samma grupp som mig! Trevligt! Vi ses på LG i April! Och förresten! Elverksmeken är nog den på rep som får ut och åka mest, enligt mina erfarenheter från KS10... Jajemen de gör vi. Kan bli riktigt kul det här Quote
htoo Posted February 16, 2006 Report Posted February 16, 2006 Ska ner som skytte/bilförare! 3e pluton! Quote
J Lo Posted February 16, 2006 Report Posted February 16, 2006 Hur ser man vilken pluton man hamnat i? Quote
hellbeck Posted February 16, 2006 Report Posted February 16, 2006 Hur ser man vilken pluton man hamnat i? Genom din PC som säger det till dig eller skickar ut de via mail. Quote
stevooooo Posted February 16, 2006 Report Posted February 16, 2006 Eller så kan man lista ut det via befattningsnr......... Om du har 2425 som befnr betyder det 2425 = RL =B-coy 24 25 = 3:e plut 2425 = 2:a grp 2425 = SJVM Sista siffran är vilken befattning du har på gruppen 0 = Gruppchef 1 = StfGrpC 2 = KSP 3 = Förare 4 = Förare 5 = SJVM 6 = SISU 7 = SISU Hoppas att det är nån som förstår vad man menar.................... Quote
lobo Posted February 16, 2006 Report Posted February 16, 2006 Stevooooo>> Är du en miljard procent säker på att befattningssiffrorna stämmer ? Iså fall skall jag vara sjvman, och det har jag inte ens sökt Jaja, om gud vill så. Quote
106 Posted February 16, 2006 Report Posted February 16, 2006 (edited) Förr hade varje grupp två Kulspruta 90-skyttar, en ksp/sign och en ksp/sjvm. Så skillnaden är väl att den ene bär Ra180 + Dart och den andre bårmatta. Såg att det var två förare, är det Bv208 eller GW? Är Grg-skytt och laddare borttagna? edit: j***a forum som skriver ut orden när jag vill använda förkortningarna. Edited February 16, 2006 by 106 Quote
Cicero Posted February 17, 2006 Report Posted February 17, 2006 Utlandstillägg 3000 Missionstillägg 3500 Utlandstillägget (dvs det nya avtalet ) gäller väll inte för KS14, FS11, LA05, EB...... Exakt, för KS14 gäller det gamla avtalet. Å andra sidan har jag en känsla av att grundlönerna kommer att sänkas med ett belopp som motsvarar utlandstillägget. Varför? Jo, för att du blir det lägre lön under utbildningen!!!!!! Min bedömning är att de enda reella förändringen är barntillägget. Samt mer stålar till YO, som dock verkar ha dragit en nitlott under utbildningen... Tally Ho //MG Nitlott? Näe. Traktamenten + ev. övertid blir nog ganska bra det också. Officeren är lyder under vanliga avtal under utbildningstiden. ....ja jag gissar nog lite men har svårt att tro att FM skulle tillåta övertid. Traktamentsreglerna är väl samma som för övriga soldater????? Jag bara refererade till en kompis som är YO och som menade att incitamenten att gå långa utbildningar innan mission nu är mycket små. Tally Ho //MG Quote
Addwiley Posted February 17, 2006 Report Posted February 17, 2006 Förr hade varje grupp två Kulspruta 90-skyttar, en ksp/sign och en ksp/sjvm. Så skillnaden är väl att den ene bär Ra180 + Dart och den andre bårmatta. Såg att det var två förare, är det Bv208 eller GW? Är Grg-skytt och laddare borttagna? Ra180 bärs sällan med. De flesta patruller sker med GW eller med GW inärheten... En ksp per grupp. Två GW-förare är det som gäller. BV brukar ofta finnas kompetens på grupperna sen tidigare, annars kompletteringsutbildas på plats. GRG är borttaget... Quote
Guest B52A Posted February 17, 2006 Report Posted February 17, 2006 Ska ner som skytte/bilförare! 3e pluton! Vilken grupp ska du vara i? Quote
Raccha Posted February 17, 2006 Report Posted February 17, 2006 Förr hade varje grupp två Kulspruta 90-skyttar, en ksp/sign och en ksp/sjvm. Så skillnaden är väl att den ene bär Ra180 + Dart och den andre bårmatta. Såg att det var två förare, är det Bv208 eller GW? Är Grg-skytt och laddare borttagna? edit: j***a forum som skriver ut orden när jag vill använda förkortningarna. RA180 Är ytterst sällan med på fotpatruller iaf under 1o:an. Där användes TETRA:n istället. Dart användes bara vid fordonspatruller. Vet inte hur de är nu men under 10:an fanns de en Bv per pluton som sisu förarna hade utb på? Har för mig att de var så iaf! Quote
stevooooo Posted February 17, 2006 Report Posted February 17, 2006 Stevooooo>> Är du en miljard procent säker på att befattningssiffrorna stämmer ? Iså fall skall jag vara sjvman, och det har jag inte ens sökt Jaja, om gud vill så. Så var befnr på 10:an men visst kan det ändras men troligtvis inte........ ...... sen vat jag inte vad SoT-plut har för siffror men det borde Raccha veta Quote
Raccha Posted February 17, 2006 Report Posted February 17, 2006 Stevooooo>> Är du en miljard procent säker på att befattningssiffrorna stämmer ? Iså fall skall jag vara sjvman, och det har jag inte ens sökt Jaja, om gud vill så. Så var befnr på 10:an men visst kan det ändras men troligtvis inte........ ...... sen vat jag inte vad SoT-plut har för siffror men det borde Raccha veta Jag borde ju iaf!=) Stbsgrp 2110 - 211X Strigrp 2120 - 2124 Packgrp 2130 - 213X Dock har jag för mig att jag läst någonstans att EOD skall ligga på SoT-plut under KS14 är de någon som vet? Vad dom får för bef nr vet jag ej. Dock kommer stabsgrp ha samma bef nr som under 10:an de vet jag iaf!! Quote
htoo Posted February 17, 2006 Report Posted February 17, 2006 Ska ner som skytte/bilförare! 3e pluton! Vilken grupp ska du vara i? Om jag har förstått hur man tyder befattnings numret rätt så e det 2a grp... Quote
Eckervad Posted February 21, 2006 Report Posted February 21, 2006 vilka utb tider har ni fått? jag har ett tapp på ca 1mån mellan utb och rotation skumt... Quote
lobo Posted February 21, 2006 Report Posted February 21, 2006 Enligt mitt uttagningsbesked slutar utbildningen 30/5 och nedrotation 31/5.... Det är förhoppningsvis enbart ett tryckfel. Vad har du för befattning? Quote
Charlie Posted February 21, 2006 Report Posted February 21, 2006 Jag har fått samma datum utb. slut 30/5 ned rotation 31/5 Hoppas man får några dagars ledigt innan ned rotation för att säga bye bye till familj och vänner. Quote
vr00mfondel Posted February 21, 2006 Report Posted February 21, 2006 Jag har fått samma datum utb. slut 30/5 ned rotation 31/5Hoppas man får några dagars ledigt innan ned rotation för att säga bye bye till familj och vänner. På KS10 fick vi några dagar ledigt mellan utb. och rotation, dock ingår ju denna tiden i utb. tiden, så man får betalt. Nog därför det står som det gör. Mitt var också 30/5 och 31/5 Quote
Recommended Posts