Jump to content

Recommended Posts

Här finns lite bilder från min tid på KS10:

 

http://papp-x2.mine.nu/c/fotoarkivet/resa2...osovo/index.htm

 

 

Skoj att se att Boborama fortfarande lever! :-(

 

 

Boborama är ju den trevligaste platsen på hela campen!

(För er som inte vet: Boborama är SpecReps wellfare-utrymme, här finns alltid kaffe och goa gubbar!)

 

Det är där vi kanske ska hänga då? hehe!

:camo:

 

Förhoppningsvis!!

 

Angående viggen-planschen så vet jag faktiskt inte... Men jag minns att där satt en del på väggarna, så det är mycket möjligt!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

"Förhoppningsvis!!

 

Angående viggen-planschen så vet jag faktiskt inte... Men jag minns att där satt en del på väggarna, så det är mycket möjligt!"

 

 

 

Vore skoj om någon kunde kolla det och ev ta ett kort och posta! :tveka:

Link to comment
Share on other sites

Vecka 5 är inte långt borta nu!

Hoppas hoppas! :dong:

 

 

Jag var helt säker på att de sa v5 till mig när ringningarna skedde. Men nyss när jag surfade runt på mil.se ser jag till min fasa att svaren inte skulle trilla ner för än vecka 7 :tveka:

 

Helt oklart vad som gäller nu.... vet någon något om vilken vecka som gäller för svaren?

Link to comment
Share on other sites

Vart på mil.se står det? Vecka 5 är det sagt till mig och om jag inte får besked denna vecka när jag nu ställt in mig på det blir jag helt knäckt!

 

/RP

Har pratat med pershandläggare och svaren går ut den här veckan, så om några dagar kanske det dimper ned något grått i brevlådan.....

Edited by ISmannen
Link to comment
Share on other sites

Vart på mil.se står det? Vecka 5 är det sagt till mig och om jag inte får besked denna vecka när jag nu ställt in mig på det blir jag helt knäckt!

 

/RP

Har pratat med pershandläggare och svaren går ut den här veckan, så om några dagar kanske det dimper ned något grått i brevlådan.....

 

Låt oss hoppas det! spänningen är olidlig! :tveka:

Link to comment
Share on other sites

Racoon>> Om jag inte minns helt fel så är bra kuvert lite gråare i färgen och dåliga kuvert är vanliga kontorsvita. Minnet kan svika mig dock, men jag har för mig att mitt antagningsbesked inte såg ut som ett "vanligt kontorsbrev" eller vad man skall säga.

 

Hursomhaver, du är inte ensam om att vänta på besked!

Link to comment
Share on other sites

De gånger jag blivit antagen eller reservplacerad har jag fått ett brunt brev av typen som man river av kanterna på och försett med texten "militärärende" eller liknande.

Negativa besked har kommit i någon form av standardutskick i vita kuvert.

Link to comment
Share on other sites

Lite onödigt vetande så här i väntans tider men är det någon som har koll på hur många som blir uppringda per pluton ? Ringer man bara upp exakt antal som behövs eller ringer "för många" ?

 

Helt onödig fråga men man har ju inget bättre för sig när man väntar på besked.... :P

Link to comment
Share on other sites

Lite onödigt vetande så här i väntans tider men är det någon som har koll på hur många som blir uppringda per pluton ? Ringer man bara upp exakt antal som behövs eller ringer "för många" ?

 

Helt onödig fråga men man har ju inget bättre för sig när man väntar på besked.... :P

 

Enligt min erfarenhet (ks07, ks11) kan det där variera mellan plutoncheferna. Eftersom varje plutch får rekrytera sin egen pluton finns här stor individuell frihet. Jag tror dock att det vanligaste är att man ringer några fler än enhetens storlek för att få ett bra urval.

 

Kanske någon med mer insyn i rekryteringsarbetet kan fylla i luckor och rätta felaktigheter...

 

/JE

Link to comment
Share on other sites

Positiva besked kommer fredag denna vecka enligt handläggare på swdint!

 

Negativa besked skickas ut vecka 7

/RP

 

 

Då vet man de....

 

Fick dock nästan upp lunchen när jag kom hem idag. Brev hade kommit....men dock ett vitt :(

Som tur var visade de sig vara ett besked att LA06 inte blir av! Inte att jag inte kom med på KS14....så hoppet finns kvar :banghead:

Link to comment
Share on other sites

Positiva besked kommer fredag denna vecka enligt handläggare på swdint!

 

Negativa besked skickas ut vecka 7

/RP

 

 

Då vet man de....

 

Fick dock nästan upp lunchen när jag kom hem idag. Brev hade kommit....men dock ett vitt :(

Som tur var visade de sig vara ett besked att LA06 inte blir av! Inte att jag inte kom med på KS14....så hoppet finns kvar :banghead:

 

Även jag fick kaffet i halsen! Men som sagt än e inte hoppet ute! :Malaj:

Link to comment
Share on other sites

Då vet man de....

 

Fick dock nästan upp lunchen när jag kom hem idag. Brev hade kommit....men dock ett vitt :(

Som tur var visade de sig vara ett besked att LA06 inte blir av! Inte att jag inte kom med på KS14....så hoppet finns kvar :banghead:

 

 

Hehe samma sak hände mig... det var några jobbiga sekunder innan man slet upp brevet..

:Malaj:

Link to comment
Share on other sites

Positiva besked kommer fredag denna vecka enligt handläggare på swdint!

 

Negativa besked skickas ut vecka 7

/RP

 

Skickas på fredag eller anländer på fredag? Mest nyfiken! :P

 

Jippie, antagen!!!!! CU at CV, boys and girls!

 

//MG

Link to comment
Share on other sites

Lite onödigt vetande så här i väntans tider men är det någon som har koll på hur många som blir uppringda per pluton ? Ringer man bara upp exakt antal som behövs eller ringer "för många" ?

 

Helt onödig fråga men man har ju inget bättre för sig när man väntar på besked.... :P

 

Enligt min erfarenhet (ks07, ks11) kan det där variera mellan plutoncheferna. Eftersom varje plutch får rekrytera sin egen pluton finns här stor individuell frihet. Jag tror dock att det vanligaste är att man ringer några fler än enhetens storlek för att få ett bra urval.

 

Kanske någon med mer insyn i rekryteringsarbetet kan fylla i luckor och rätta felaktigheter...

 

/JE

 

Självklart så ringer man så många som möjligt. Sen ringer man alla referenser. Sen börjar det svåra pusslandet.

 

När man har en bra komplett pluton så får man vakanser och så börjar man ringa igen/eller plockar ur sin bra att ha hög med ansökningar.

 

Lycka till!

Edited by Kn Glock
Link to comment
Share on other sites

Då vet man de....

 

Fick dock nästan upp lunchen när jag kom hem idag. Brev hade kommit....men dock ett vitt :(

Som tur var visade de sig vara ett besked att LA06 inte blir av! Inte att jag inte kom med på KS14....så hoppet finns kvar :rockon:

 

 

Hehe samma sak hände mig... det var några jobbiga sekunder innan man slet upp brevet..

,O

 

Samma sak här.. Kunde dom inte ha skickat beskedet om LA06 förra veckan eller kanske nästa vecka. Dom får ju tänka på en stackars nybörjare som jag som inte har någon erfarenhet av att vänta på det här sättet :D

Link to comment
Share on other sites

Lite onödigt vetande så här i väntans tider men är det någon som har koll på hur många som blir uppringda per pluton ? Ringer man bara upp exakt antal som behövs eller ringer "för många" ?

 

Helt onödig fråga men man har ju inget bättre för sig när man väntar på besked.... :P

 

Enligt min erfarenhet (ks07, ks11) kan det där variera mellan plutoncheferna. Eftersom varje plutch får rekrytera sin egen pluton finns här stor individuell frihet. Jag tror dock att det vanligaste är att man ringer några fler än enhetens storlek för att få ett bra urval.

 

Kanske någon med mer insyn i rekryteringsarbetet kan fylla i luckor och rätta felaktigheter...

 

/JE

 

Självklart så ringer man så många som möjligt. Sen ringer man alla referenser. Sen börjar det svåra pusslandet.

 

När man har en bra komplett pluton så får man vakanser och så börjar man ringa igen/eller plockar ur sin bra att ha hög med ansökningar.

 

Lycka till!

 

Nu kan jag inte på rak arm komma ihåg hur (den elektroniska) ansökningsblanketten ser ut, men jag har för mig att jag saknade möjlighet att skriva in referenser där... Hur är det egenligen, måste man skicka in eventuella referenser pappersvägen?

Link to comment
Share on other sites

Är det nån som vet hur det kommer att funka med leaver när missionen är 9 månader...? 3 veckor känns ju lite klent kanske.

 

När jag pratade med min (förhoppningsvis) blivande plutCh sa han att de då förhandlade om leaven. Minst 3 hemresor var klart, han ville att det skulle bli 4.. Hur många veckor varje leave skulle vara vet jag dock inte...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...