Sir Vival Posted September 4, 2005 Report Posted September 4, 2005 En liten notering till er alla som har påpekat att min vattenflaska är bort ur strids utr.Jag hade en gång i tiden en 1L vattenflaska som jag hade fått ut från Flygvapnet från F10. Den försvann under någon övn pga misstänkt långa fingrar. Prb med den är att den ej stod i några papper pga F10´s Sfd brydde sig ej om att skriva i det då de avvecklades. När jag sen kom med i Hv så fick jag ut den vanliga 0,7L flaskan med standard kork. Trots att jag har vid flera tillfällen påpekat att jag saknar mask adaptern till den så har jag ej fått ut den. Därav mitt ointresse nu över att bry mig pga flaskan är borta osv. För vad hade jag för glädje med den i kombo med skyddsmask när jag ändå ej hade rätt kork för att kunna bruka den med skyddsmasken? Mvh 404 Skenberg <{POST_SNAPBACK}> Plus att om Camelbaken går sönder har jag fortfarande ett alternativ.<{POST_SNAPBACK}> Quote
dxl Posted September 4, 2005 Report Posted September 4, 2005 Vad gör du om du behöver vatten till någonting annat än att dricka just för stunden?Nä, minst en vattenflaska ska vara med. Sätt igång och leta efter flaskan. <{POST_SNAPBACK}> Till vad menar du då? Om det är rinnande vatten du är ute efter, så är det ju bara att pressa ihop munstycket med fingrarna och trycka camelbacken mot en trädstam alt ta av den och lägga knäet ovanpå... <{POST_SNAPBACK}> Skador då särskillt brännskador, kan det vara rätt så vettigt att ha vatten i flaska. Quote
Forumsledning Kimster Posted September 5, 2005 Forumsledning Report Posted September 5, 2005 Skyddsmaskbubblet delat till ny tråd / Kimster BlåGul Quote
Rickard N Posted September 10, 2005 Report Posted September 10, 2005 fins separat men jag satte fast den på oket <{POST_SNAPBACK}> Några balla tips på hur du gjorde det? snääääälla... Quote
Hornet Posted September 10, 2005 Author Report Posted September 10, 2005 ska ladda kamran och så slänger jag up lite bilder här på hur det gjordes (inget för avancerat några buntband och lite eltejp bara ;)) Quote
Rickard N Posted September 13, 2005 Report Posted September 13, 2005 Hur går det med kameran (otålig att sätta igång ) Quote
Hornet Posted September 13, 2005 Author Report Posted September 13, 2005 aj fan glömde bort detta bilderna komer senast imorgon kl 1800 Quote
Hornet Posted September 14, 2005 Author Report Posted September 14, 2005 oki jag klarade inte utsat tid :P detta funkar bara om du har den med fasta axelrämar på 2 buntband 1m tejp ungefär allt som behövs och den siter där kan jag lova fast ska du fylla den så är det lättast med vattenflaskan är bilderna helt kassa så får jag ta nya Quote
Rickard N Posted September 14, 2005 Report Posted September 14, 2005 Tackar! Får klura lite på hur jag skall göra för att ha den någotsånär avtagbar Quote
Hornet Posted September 14, 2005 Author Report Posted September 14, 2005 en ide vore kanske att sy en ficka som man kan sätta fast på bältet sedan stoppa sourcen i den Quote
Rickard N Posted September 14, 2005 Report Posted September 14, 2005 ...på ett enkelt sätt menade jag Quote
Groaghach Posted September 16, 2005 Report Posted September 16, 2005 en ide vore kanske att sy en ficka som man kan sätta fast på bältet sedan stoppa sourcen i den <{POST_SNAPBACK}> Har faktiskt funderat lite på ett liknande problem, och har faktiskt löst problemet som jag hade. Tanken är liknande men jag använde en Platypus-vätske ficka. Kan beskriva mer senare och lägga upp bilder, men den går att använda i SV2k, fastsatt på 304k och även löst utan vare sig SV2k och 304k. Skall försöka ta bilder på detta i helgen. Groaghach Quote
Rickard N Posted September 16, 2005 Report Posted September 16, 2005 Mailade Recon och frågade om spännen till sourcen, de svarade att de slutat sälja sånt... VAR I H****** hittar man sånna spännen, jag letade lite på byn igår, men de är ju inte direkt standard. Jag blir så trött... Quote
Fu Kjellberg Posted September 17, 2005 Report Posted September 17, 2005 Mailade Recon och frågade om spännen till sourcen, de svarade att de slutat sälja sånt...VAR I H****** hittar man sånna spännen, jag letade lite på byn igår, men de är ju inte direkt standard. Jag blir så trött... <{POST_SNAPBACK}> Hur ser spännena ut som du skall ha? Mått? Kolla här: www.supplycaptain.com Om du har bild på hur den ser ut så kan jag se om jag kanske har sådan eller kan fixa länk. Quote
Fu Kjellberg Posted September 17, 2005 Report Posted September 17, 2005 Här kommer en bild på vad bältet innehåller. 8 st magasin 1 Timberline Specwar kniv 1 Leatherman supertool 1 Surefire G2 med rött tippoff filter 1 BHI STRIKE sjvficka med personlig sjvmateriel och lightsticks Sen är det 2 st recon hgrfickor som av förklarliga skäl är tomma. och så har jag ju 3.7 liter vatten. en lagom stridspackning mao. Behövs mer så åker det i stridsäcken. Här är vad som ligger i SJV fickan + ett par lightsticks (knäckljus) Quote
Sytare Posted September 17, 2005 Report Posted September 17, 2005 Mailade Recon och frågade om spännen till sourcen, de svarade att de slutat sälja sånt...VAR I H****** hittar man sånna spännen, jag letade lite på byn igår, men de är ju inte direkt standard. Jag blir så trött... <{POST_SNAPBACK}> Kolla in http://www.shelby.fi/. Dom sitter i Finland och de har det mesta. Quote
KD803 Posted September 17, 2005 Report Posted September 17, 2005 Här är vad som ligger i SJV fickan + ett par lightsticks (knäckljus)<{POST_SNAPBACK}> En snabb OT-fråga, vad har du de gamla första förbanden till? Eller rättare sagt, varför har du gamla första förband istället för de nya? Quote
Fu Kjellberg Posted September 17, 2005 Report Posted September 17, 2005 (edited) Här är vad som ligger i SJV fickan + ett par lightsticks (knäckljus)<{POST_SNAPBACK}> En snabb OT-fråga, vad har du de gamla första förbanden till? Eller rättare sagt, varför har du gamla första förband istället för de nya? <{POST_SNAPBACK}> Tycker det är bättre att få plats med 2 extra små än ett stort nytt. Huvudsaken är ju att kunna lägga förband. Dom passar bra i fickan. Edited September 17, 2005 by Fu Kjellberg Quote
SISU Posted September 20, 2005 Report Posted September 20, 2005 Så här såg mitt 304 ut på helgen IK övn ! Quote
Hornet Posted September 20, 2005 Author Report Posted September 20, 2005 snyggt vad har du för butpack? (märke?) Quote
SISU Posted September 20, 2005 Report Posted September 20, 2005 Den är gjord av Patroels buttpacken o en duellficka ingick i en bytes affär med han .. Skit nöjd e jag me den .. Quote
Hornet Posted September 20, 2005 Author Report Posted September 20, 2005 allt som ser bra ut och värkar bra är gjort av Patroels :P man kanske skulle försöka muta honom med några öl Quote
eskil Posted September 20, 2005 Report Posted September 20, 2005 Värst vad folk har uppkittade bälten. Blir det inte otympligt att kuta omkring med en sån massa grejer på sig? Så är ser mitt ut. Pretty much straight forward. Det som är ändrat är att jag har satt in öljetter i oken (som gör det möjligt att ha bajonetten där) samt att spännet är utbytt mot ett snabblås i metall från ett amerikanskt bälte. För att smidigt kunna ändra storleken på bältet så använder jag byxkrokar i stället för de där ståltrådsmojängerna som följer med. I de fall jag känner behov av en "buttpack" så använder jag ryggväskan från gamla stridsselen. Den är inte vacker, men den fungerar. Quote
Fu Kjellberg Posted September 20, 2005 Report Posted September 20, 2005 (edited) [/url] Tjusig lösning med byxkrokarna. Angående uppkittade bälten. Inte en chans att jag går i strid om det nu händer i verkligheten någon gång med bara 4 magasin och 0,7 liter vatten. Btw. snyggt SISU. Edited September 20, 2005 by Fu Kjellberg Quote
Rickard N Posted September 21, 2005 Report Posted September 21, 2005 Var hittar man en till väska till stridsbältet? Är man polare med någon på förrådet? Quote
SISU Posted September 21, 2005 Report Posted September 21, 2005 @ Rickard N Det är en tanke annars dra till ÖB dom har 304k billigt .. Quote
Skuggan Posted September 21, 2005 Report Posted September 21, 2005 ja, är det nån som vet vad ett 304K kostar på ÖB ungefär? har sett att det fins några här, men det står ingen prisskylt (de är mao bara inslängda i ett hörn tillsammans med lite yllesockar och annat krafs) Quote
Conan Posted September 21, 2005 Report Posted September 21, 2005 ja, är det nån som vet vad ett 304K kostar på ÖB ungefär?har sett att det fins några här, men det står ingen prisskylt (de är mao bara inslängda i ett hörn tillsammans med lite yllesockar och annat krafs) <{POST_SNAPBACK}> En knapp hundralapp... Ett annat alternativ är att gå med i FBU och plocka ut ett till stridsbälte! Quote
Adam Wilhelm Posted September 21, 2005 Report Posted September 21, 2005 ja, är det nån som vet vad ett 304K kostar på ÖB ungefär?har sett att det fins några här, men det står ingen prisskylt (de är mao bara inslängda i ett hörn tillsammans med lite yllesockar och annat krafs) <{POST_SNAPBACK}> Fråga personalen kanske? Bara en tanke... :P Quote
Recommended Posts