Jump to content

Svensk Soldat 2005

QuizQuoz

Recommended Posts

Hej.

Nu i helgen var det introutb i hv och då fick vi en ny version av Svensk Soldat. Utgåva 05 som gäller från och med 050515 med tillhörande cd. (M7742-722012 - Bok M7742-722013 - CD, för er som piper iväg och köper in ögonblickligen)

Ville egentligen bara informera om detta. Sökte med hittade inget passande, men om det finns så är det ju bara att flytta allt dit.

MVH

• Forumsledning

Mina första spontana kommentarer utan att ha läst alla meningar, så tycker jag det för lite bilder.. faktiskt. I övrigt "okej". Måste läsa vissa saker igen och igen kanske för att se om det ger något.

Hade inga problem att hitta i den, verkade vara pedagogiskt uppbyggt.

Början av boken visar ju tydligt vad man snackar om de senaste åren med insats och stöd till utlandsinsatser motsv. De flesta bilderna verkade komma från olika missioner.

Annars kul med ny lektyr ju :camo:

Jag tyckte det var lite lustigt att dom skrivit att man kallas in till KFÖ, det har dom ju lagt ner.

Eller ska det bli så att endast dom som utbildas inom det nya systemet kommer att kallas till KFÖ?

Annars så var väll boken rätt bra, saknar bara lika färglada illustrationer av strid som det var i den gammla :huh:

Jag tyckte det var lite lustigt att dom skrivit att man kallas in till KFÖ, det har dom ju lagt ner.

Eller ska det bli så att endast dom som utbildas inom det nya systemet kommer att kallas till KFÖ?

Annars så var väll boken rätt bra, saknar bara lika färglada illustrationer av strid som det var i den gammla :huh:

KFÖ finns fortfarande inom HV

KFÖ kommer att bedrivas igen eftersom man inte kommer att hinna omsätta förbanden inom fyra år.

• 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 11 months later...

FM har visst ändrat lite, bl a tolkningen av folkrätten. Tillräcklig mängd vatten åt fånge, hmm ungefär lika väl definierat som invid objekt. Om man är snäll innebär det att St/Tr får jobba på lite mer med att skaffa fram vatten, om man är elak att fånges tillgång till vatten begränsas väsentligt.

Alltid trevligt med ny lektyr.

• 7 years later...
  • 2 months later...