Jump to content

Recommended Posts

Posted

@Jända: Skulle inte vara helt fel! Synd dock att man inte bara har sig själv att tänka på...

• Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
@Jända: Skulle inte vara helt fel! Synd dock att man inte bara har sig själv att tänka på...

Jo men drömma får man göra iaf.. o sen leva ut sina perversioner i hemvärnet :rockon::baskerHV::baskerFN:

Posted

@Medic: Eftertraktad GU kanske?

Tja, plutonsjukvårdare. Dock har jag inte åkt som plutsjv utan på skyttetjänster men kompetensen är ju ett plus. Däremot har ju mitt "hemförband" I19 satt upp både KS05 och LA03 vilket ju har varit starkt bidragande förstås. Har hört att I19 ska sätta upp FS12 också, tredje gången gillt månne? :Malaj::unsure::baskerFN:

Nån som sitter och hykar på info om FS12, verkar ju konstigt att I19 ska sätta upp eftersom det mest varit skita-i-påse förband som satt upp innan?

Ska vi åka iväg tillsammans för 3:e gången? :Malaj:

Angående skita-i-påse förband. Det kommer ju finnas V/E plut t ex. Verkar som det ska bli lite mera pansar iom PTGB 203 och det var planerade till FS 12 innan dödsfallen. Man har ju dessutom velat bygga ut det svenska bidraget, har hört snack om ett psk komp. Nu kommer/kom de ju ju ner lite tidigare.

Och som tidigare talare, I 19 Jbat finns ju...

Vad är detta, har jag hittat gamla kompanikamrater på forumet?

Var väl iof väntat, tog längre tid än jag trodde det skulle göra...

Posted

Ska vi åka iväg tillsammans för 3:e gången? :banghead:

Angående skita-i-påse förband. Det kommer ju finnas V/E plut t ex. Verkar som det ska bli lite mera pansar iom PTGB 203 och det var planerade till FS 12 innan dödsfallen. Man har ju dessutom velat bygga ut det svenska bidraget, har hört snack om ett psk komp. Nu kommer/kom de ju ju ner lite tidigare.

Det skulle inte förvåna mig! Bara du är beredd på att axla din gamla tilläggsbefattning "chef vuxenkultur" så är allt som det ska vara...

@GeBe: Ser man på! Finns säkert fler som hykar i de virtuella buskarna...

Jo det här med I19 Jbat förstås, men när kommer den första omgången GU-jägers vara färdigutbildade där då? De lär ju inte vara så många och erfarna så att säga... Icke förty lär man ju dryga ut dessa nya Spy Kids med yxor.

Ett skyttekomp- varifrån kommer de viskningarna?

Posted (edited)

Ska vi åka iväg tillsammans för 3:e gången? :banghead:

Det skulle inte förvåna mig! Bara du är beredd på att axla din gamla tilläggsbefattning "chef vuxenkultur" så är allt som det ska vara...

@GeBe: Ser man på! Finns säkert fler som hykar i de virtuella buskarna...

Jo det här med I19 Jbat förstås, men när kommer den första omgången GU-jägers vara färdigutbildade där då? De lär ju inte vara så många och erfarna så att säga... Icke förty lär man ju dryga ut dessa nya Spy Kids med yxor.

Ett skyttekomp- varifrån kommer de viskningarna?

Jag har väl aldrig haft några sådana tilläggsbefattningar? :rockon:

Angående psk komp. Kommer inte riktigt ihåg var jag hörde det. Snack, ryckten etc. Däremot har det ju visat sig att de ska skicka mera pansar. Bättre att ett regemente som utb på pansar då har hand om kontigenten. Övriga spaningsbitar kan man ju då låta gå ganska fristående inom kontigenten då de inte är på när lika UH krävande som spaningsförband. Det är ju fordonen som tar större delen av underhållet, inte manskapet!

Att då I19 som dessurom har gamla K4 inom org på hemmaplan tar över ansvaret är ju det mest lågiska.

@Gebe Plut?

EDIT: Att man under en tid nu velet utvidga i Afghnistan samt skicka trupp till Sudan är ingen hemlighet. Det som fattats är väl pengar samt politiska lösningar.

Edited by losec
Posted (edited)

Hmm vill minnas från återträffen från LA02 i somras att vår kontigentschef pratade om FS12.

Minns inte ordagrannt men nått med FS12 bababa öka truppnärvaro bababa vill ha med er alla bababa. Och då verkade det klart vara P4 inslag då det var de som låg bakom CSE LA02.

:banghead:

EDIT.

den som söker skall finna!!

Enligt MD N så ansvarar Norrbottens regemente för bemanningen av FS12.

Edited by Kingecho1
Posted

@ Medic & losec

Låg på E, sidtrynesgruppen....

FES - Multi purpose, High Capacity...

• 3 weeks later...
Guest bergström
Posted

börjar det inte närma sig för ringvecka för FS12? ser redan en del vakanser på mil.se/int

Posted
börjar det inte närma sig för ringvecka för FS12? ser redan en del vakanser på mil.se/int

Jag antar att det fortfarande är vecka 13 som gäller.

Posted

Man måste ju rekrytera de som skall ringa på den stora ringvecka i ett första skede.

Ibland lägger de ut tjänster innan man börjat rekrytera på allvar för att de tycker att det finns för lite ansökningar att välja och vraka bland.

Tex så brukar C G1 motsv vara den som tillsammans med förbandschefen vara den som håller ringvecka/rekrytering och den tjänsten ligger ute som vakans

Moment 22 (Som vanligt avseende personal till US)

Guest bergström
Posted

enligt mil.se/in "Uttagningsbesked skickas ut senast vecka 617"

det brukar ju oftast vara ring vecka långt innan uttagningsbesked skickas ut

• 2 weeks later...
Posted

Ringveckan för FS12 pågår nu, blev uppringd idag!

Posted

vad hade du sökt för tjänst?

Posted

vad hade du sökt för tjänst?

Chef sb-grupp & IS-tekniker.

Personal från S1 som ringer på den typen av tjänster.

• 3 weeks later...
Posted

2 ringveckor

Den första vecka är till för att rekrytera chefer

Den andra då ringer de som blev rekryterade vecka 1 upp folk till sina plutoner/sektioner/team osv.

Besked kommer vecka 617 så ringvecka 2 bör ju vara före det.

Posted

Jassså du FMV!

Så du skall ut nu igen... ja det e inte lätt alla gånger att hålla sig hemma!

Tror nog att 12:an kan bli en rätt nice misson.

Skönt å slippa den afghanska sommaren. Sen är nog "campen" till största delen färdig(helt färdig kan den ju inte bli fören den skall rivas :P ).

Nä nu skall en annan egna sig åt att försöka hålla sig på svensk mark, hur fan nu det skall gå... Det vet vi ju alla yxor hur lätt det e 0:)

Posted

@crabb

Jag ger dig max 18 mån på svensk mark innan du är på väg igen!

Hör av dig till mig när suget blir allt för svårt.

Välkommen hem förresten!

Posted
Jassså du FMV!

Så du skall ut nu igen... ja det e inte lätt alla gånger att hålla sig hemma!

Tror nog att 12:an kan bli en rätt nice misson.

Skönt å slippa den afghanska sommaren. Sen är nog "campen" till största delen färdig(helt färdig kan den ju inte bli fören den skall rivas :P ).

Nä nu skall en annan egna sig åt att försöka hålla sig på svensk mark, hur fan nu det skall gå... Det vet vi ju alla yxor hur lätt det e :)

Jo man är ju lite sugen igen. Sökte även till 11:an, men var tydligen inte kvalificerad, blev i alla fall aldrig uppringd. Hade varit kul att vara med att bygga upp allt från början, trots kaoset.

Posted

@Kn Glock

Tackarrrr tackarrr!

Hmmm 18månader :(

Ja, jag brukar ju inte ha tur i spel å i denna frågan är ju inte oddsen på min sida...

Så vem vet när den "grönahyllan" längst ner i garderoben behöver luftas?

Det har ju hänt förr att man står där i :blink: innan man vet ordet av!! :lala:

Njut av livet, i morgon kan du stå i en dammig skitöken! :P

Posted

@FMV

Du är alltid välkommen till EN.

Behöver du mer folk Glock? Jag behöver miljöombyte......

/T

Jag behöver alltid(nästan) folk.

Posted

@FMV

Du är alltid välkommen till EN.

Behöver du mer folk Glock? Jag behöver miljöombyte......

/T

Jag behöver alltid(nästan) folk.

Hääääuuuumm :navy::D:D eller är jag bara nästan???? :banana

Posted (edited)

haha går toan sönder så vill man nog ha dig på plats :P

Synd att det bara fins 1 VVS plats tänk om rörmokaren är utte på jobb och alla toaleter går sönder i campen :happy:

Edited by Sandqvist
Posted
haha går toan sönder så vill man nog ha dig på plats :P

Synd att det bara fins 1 VVS plats tänk om rörmokaren är utte på jobb och alla toaleter går sönder i campen :D

Ja då sitter man i skiten. :happy:

Posted

Ringvecka längre fram??

Blev uppringd i förra veckan av en trevlig tjej på Sjukvårdscentrum i Gbg. som ställde lite frågor om min ansökan.

Hon sa till mig att de skulle höra av sig i slutet på mars för lite mer frågor.

Betyder det att man är intressant? Brukar sjukvårdspersonal rekryteras senare??

Är givetvis bortrest till siste mars men sa att de gärna fick ringa när jag kommit hem.

Diskvalificerad direkt eller??

Såg att de lagt ut en tjänst som vakant redan innan de ringt (för få sökanden??) runt vilket borde göra det lättare för mig?

Har sökt som Ssk om det nu gör någon skillnad.