Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

Posted

Rekryteringen kommer att se ut "precis som vanligt".

Dock eftersom P4 inte har varit tillräckligt förtänksamma kommer ringveckan att ske v535 istället för planerade v523.

• Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ett gammalt befäl ringde ikväll men jag kunde inte svara eftersom jag var på jobbet. Ska ringa imorgon så får vi se vad han vill.... :D

Posted

Nahej, det blev väl ingen ny Kosovo-mission antar jag då ringveckan börjar lida mot sitt slut. Har under dagen och gårdagen suttit och svettats med en extrem hemtenta. Regelbundet har jag tagit korta bryt för att kika in på denna tråd för att se hur ev. uppringning av SoldF:are utvecklats. Det verkar inte vara någon uppsjö som blivit uppringda? Ja, så är det. Hade annars varit välkommet med ett studieuppehåll för att återigen installera sig i barack... :(

Posted
Nahej, det blev väl ingen ny Kosovo-mission antar jag då ringveckan börjar lida mot sitt slut. Har under dagen och gårdagen suttit och svettats med en extrem hemtenta. Regelbundet har jag tagit korta bryt för att kika in på denna tråd för att se hur ev. uppringning av SoldF:are utvecklats. Det verkar inte vara någon uppsjö som blivit uppringda? Ja, så är det. Hade annars varit välkommet med ett studieuppehåll för att återigen installera sig i barack... :(

Hade du hoppats på sök igen..? Träffade för övrigt den där göteborgaren från 08:an på utb. Han skulle ner på sök nu med 12:an.

Kanske ses i sommar när jag är hemma på leave. Snacka med brorsan så kanske han kan styra upp en paddling igen... ;)

Hörs

Posted

Tjenare AMF-knekten! Jo, sök är ju inte fy skam. Jo jag pratade med "göteborgarn" när han hade ryckt in. Vi kanske ses i sommar, bror din ville styra upp en golf-träff så det kanske blir ett besök. Annars har vi tänkt en återträff i Östergötland i sommar, om du är hemma är det bara att haka på. Annars bra i Bosnia? Kanske skulle ta dett på PM egentligen men nu är det skrivet. Ha det!

Posted
Ett gammalt befäl ringde ikväll men jag kunde inte svara eftersom jag var på jobbet. Ska ringa imorgon så får vi se vad han vill.... :rockon:

Tyvärr vill han bara kolla om någon ringt mig. Själv skulle han inte åka. Hade nästan gett upp hoppet tills det ringde ett dolt nummer på mobilen ikväll. Har tyvärr inte ringt igen men lite (ytterst lite ska tilläggas) hopp finns det fortfarande. Får väl bli högskola i GBG till hösten annars... :baskerKav:

Posted

Kan man ge upp hoppet om att ännu en gång få återse Balkan nu eller? Känns som att ringveckan definitivt är slut nu. Bollocks, var riktigt sugen! Hmm, antar att det är bara att gilla läget, skaffa flickvän, odla en frisyr och ställa in kängorna i garderoben igen.

Nåväl, vad är väl en mission på Balkan? Långtråkigt, lerigt och alldeles... alldeles underbart! :dong:

Posted

Jag blev uppringd i tisdagskväll förra veckan av plutch mekskytte ks13, det lät onekligen bra. Men tills antagningsbeskedet ligger på bordet gäller "Murphys Lag"!!

• 2 weeks later...
Posted
Vart uppringd i måndags...

hoppas verkligen jag får åka !!!!

Nån mer som blivet upringd?

pansarskytte kosovo?

Jag... :) Pansarskytte :banana

Posted
Rekryteringen kommer att se ut "precis som vanligt".

Dock eftersom P4 inte har varit tillräckligt förtänksamma kommer ringveckan att ske v535 istället för planerade v523.

Menar du v535 eller har du skrivit fel och menar v525?

För det är ju inte förrens slutet på Augsti!

Nåja man slutar väl aldrig förvånas gällande FM

Posted

Jag menar v535!

Officersbefattningarna är till 90% klara denna veckan.

Ringveckan kommer att ske efter semestern.

Posted

Jag menar v535!

Hmm, nu förstår jag inte riktigt. Har ett gäng polare som blev uppringda v523 och de som ringde sa att svaren skulle komma med snigelpost v525. Är ju en hel drös här på forumet som också blivit uppringda. För vi pratar väl om KS13 fortfarande? Tycker att P4 borde ha uppdaterat sin hemsida om detta har ändrats.

Posted

Jag menar v535!

Hmm, nu förstår jag inte riktigt. Har ett gäng polare som blev uppringda v523 och de som ringde sa att svaren skulle komma med snigelpost v525. Är ju en hel drös här på forumet som också blivit uppringda. För vi pratar väl om KS13 fortfarande? Tycker att P4 borde ha uppdaterat sin hemsida om detta har ändrats.

Nä vad jag förstår om man läser ALLA inlägg så pratar vi om LA05!

...och det låter rimmligt med tanke på att missionen är i mars 2006

/jor :rocketl:

Posted

Kom brev från OPIL/J1 idag:

Bäste sökande till LA05

Arbetet med att ta ut personal till Utlandsenhet LA05 (Liberia) har hänskjutits till hösten, detta med anledning av att förbandet sannolikt kommer att genomgå en del organisatoriska förändringar.

Besked om uttagning skickas ut senast 15 september.

Om detta betyder att ringveckan kommer i höst eller att den varit och att jag inte blev uppringd är en annan sak, men en viss försening har det uppenbarligen blivit.

Posted
Nä vad jag förstår om man läser ALLA inlägg så pratar vi om LA05!

...och det låter rimmligt med tanke på att missionen är i mars 2006

/jor :Malaj:

Tråden handlade ursprungligen om ringveckan för KS13 (jag borde veta :P ) så det är nog därför som det har blivit lite missförstånd.

Posted

Jag har sökt KS13, och jag fick ett likadant brev idag som BJE visar. Lite konfunderad blir man.

Posted

Märkligt, jag fick samtal från ett st PC på KS13 måndagen vecka 23. Enligt honom skulle det skickas ut antagningsbesked under vecka 25. Dock har man ju inte sett av nåt än... Men va fan, sitt ner i båten så löser det sig nog ;)

Posted
Kom brev från OPIL/J1 idag:

Bäste sökande till LA05

Arbetet med att ta ut personal till Utlandsenhet LA05 (Liberia) har hänskjutits till hösten, detta med anledning av att förbandet sannolikt kommer att genomgå en del organisatoriska förändringar.

Besked om uttagning skickas ut senast 15 september.

Om detta betyder att ringveckan kommer i höst eller att den varit och att jag inte blev uppringd är en annan sak, men en viss försening har det uppenbarligen blivit.

Har själv fått det brevet idag.

Så antar att det inte skett någon "ringvecka" ännu eller ?

Posted
Jag har sökt KS13, och jag fick ett likadant brev idag som BJE visar. Lite konfunderad blir man.

Fick du ett likadant brev ang. KS13 eller hade dom skickat dig ett om LA05?

Nu när det disskuteras många missioner så är det bra om vi är extra tydliga vilken mission vi menar för att undvika missförstånd. Tydlighet borde inte vara ett problem på ett militärt forum ;)

Posted
Fick du ett likadant brev ang. KS13 eller hade dom skickat dig ett om LA05?

Nu när det disskuteras många missioner så är det bra om vi är extra tydliga vilken mission vi menar för att undvika missförstånd. Tydlighet borde inte vara ett problem på ett militärt forum ;)

Ett om LA05, givetvis. ;)

Enl. sändlistan skall det enbart skickas till sökande till LA05, men sånt lär väl inte hindra. Vore ju hyvens om man fick besked lite tidigare än 15 september, så man hinner planera för ett vanligt (arbets-)liv också.

• 4 months later...
Posted
Någon som vet när ringveckan är för FS11?

Den pågår just nu (v545) om jag inte är helt felunderrättad. Har dock inte hört något, eller hört talas om någon som har blivit uppringd så jag antar att den är lite försenad.

Posted

Min telefon har inte ringt alls. Skulle bli förvånad om den gjorde det. Har fått erfarenheten av att bevakningsgrpch inte är så eftertraktade på marknade direkt.

Posted

Någon som vet när ringveckan är för FS11?

Den pågår just nu (v545) om jag inte är helt felunderrättad. Har dock inte hört något, eller hört talas om någon som har blivit uppringd så jag antar att den är lite försenad.

Polaren blev uppringd i början av veckan så den är i full gång.

Posted
Min telefon har inte ringt alls. Skulle bli förvånad om den gjorde det. Har fått erfarenheten av att bevakningsgrpch inte är så eftertraktade på marknade direkt.

Det var ju kanske "understatment of the year" :banghead:

/Jända, Bevakningsgrpch :)

Posted

Det var ju kanske "understatment of the year" :/

/Jända, Bevakningsgrpch :D

Haha, okej. Då är det väl bara jag då.

Har då aldrig blivit uppringd. :(

Posted

Det var ju kanske "understatment of the year" :/

/Jända, Bevakningsgrpch :}

Haha, okej. Då är det väl bara jag då.

Har då aldrig blivit uppringd. :(

Tror nog Bevgrpch är mer eftertraktade än bevsold :P jag -> :) <- alla bevgrpch