Jump to content

Recommended Posts

Posted
Hej alla ny yxor!! Jag har under ett par dagar läst era patetiska inlägg!! Jag kan inte längre hålla mig...Pinkysar på en mission är jätte bra, P4 gör helt rätt!! Jag var själv på en pinkymission en gång i tiden BA01!! där fans av naturliga skäl inga yxor...det gick jättebra!! Sen tror jag att befälen på missionerna idag inte vill ha folk som ni!! Jävla möpar!!!

Förövrigt så är det P4 som sätter upp LA05, och jag har hört att det blir pinkysar där med " klockrent"!!! Som gammalyxa så förstår jag inte hur man kan som yxa söka en så patetisk "piss mission " som KS13,LA05,FS 10, EB03..ni är ju unga och friska ( fysiskt ) sök en ny mission när den kommer....P4 blir säkert ansvariga för den med!! Suck..ni är tragiska!!

Det var väl ett trevligt och välgenomtänkt inlägg i debatten?

• Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Hej alla ny yxor!! Jag har under ett par dagar läst era patetiska inlägg!! Jag kan inte längre hålla mig...Pinkysar på en mission är jätte bra, P4 gör helt rätt!! Jag var själv på en pinkymission en gång i tiden BA01!! där fans av naturliga skäl inga yxor...det gick jättebra!! Sen tror jag att befälen på missionerna idag inte vill ha folk som ni!! Jävla möpar!!!

Förövrigt så är det P4 som sätter upp LA05, och jag har hört att det blir pinkysar där med " klockrent"!!! Som gammalyxa så förstår jag inte hur man kan som yxa söka en så patetisk "piss mission " som KS13,LA05,FS 10, EB03..ni är ju unga och friska ( fysiskt ) sök en ny mission när den kommer....P4 blir säkert ansvariga för den med!! Suck..ni är tragiska!!

Det var väl ett trevligt och välgenomtänkt inlägg i debatten?

Ja verkligen... fick mig verkligen att tänka igenom min "patetiska" inställning till hela utlandstjänstgöringen 8-/ Born... jag uppmanar dig att göra detsamma ;) .

Nej på BA01 fanns det garanterat inga yxor med som bidrog till att skapa en balans mellan erfarna/nya, unga/gamla...

Och givetvis skall man bara åka på 01:or... sedan är ju missionen över och freden återupprättad... :)

Guest Penutbutter
Posted

Jag har hört att befälen under ringveckan går in på SoldF.com och kollar upp möpar...En körning görs på de som identifierats...dom som är för på och gör "veta allt " inlägg åker bort direkt....MÖP sidor är inte populära bland yrkesofficerarna....alltså ni som finns på denna sida är körda!!!

Posted (edited)
Jag har hört att befälen under ringveckan går in på SoldF.com och kollar upp möpar...En körning görs på de som identifierats...dom som är för på och gör "veta allt " inlägg åker bort direkt....MÖP sidor är inte populära bland yrkesofficerarna....alltså ni som finns på denna sida är körda!!!

Nää, menar du det? Men gud så förskräckligt, hur kan det då komma sig att.... Nää, du har nog rätt o vise mästare.

EDIT, dags att hoppa på topicen eller vad säger du pe(A)nutbutter?

Edited by Born
Posted

:camo:

Posted

Var inte orolig Gref, ett Troll bara.

Posted

Nejdå, blir mest förvånad över att folk orkar göra sådana uttalanden.. :lol:

Undrar i vilket syfte? :ph34r:

Guest Penutbutter
Posted

Det är klart ni ska vara oroliga...alla granskas ju, och försvarsmakten har tillgång till alla myndigheters personkontroll system vid uttagningar idag...eller har jag fel!!!

Posted (edited)

Lite humor är det allt att en lunarstormnörd hittat hit!

Givetvis skall man bara söka 01 missioner för dem finns det ju så gott om !

Tillägg: På den patetiska pissmissionen KS09 fick swedint enligt uppgift samtal från ett antal gamla yxor som ville åka ner när det small i Mars.

Fy fan vad mesigt ! ;)

Edited by lobo
Posted
Det är klart ni ska vara oroliga...alla granskas ju, och försvarsmakten har tillgång till alla myndigheters personkontroll system vid uttagningar idag...eller har jag fel!!!

Avlyssnar alla ens mobilsamtal då tex? Så man inte har kontaktre i Al Quida motsv? Lite IB-affär över det hela B)

Posted

Ja man kan ju inte låte bli att undra vad det står i din akt Pe(a?)nutbutter...? :camo:

Posted

nu ska iallafall jag gå till jobbet, och hoppas att nån ringer.

fast vem vet jag kanske inte får ha kvar mitt jobb då jag brukar besöka SoldF.com på min fritid. ;)

trevlig disskussion så länge, eder patrik

Posted

:D

Nejdå, blir mest förvånad över att folk orkar göra sådana uttalanden.. :lol:

Undrar i vilket syfte? :ph34r:

Syfte? Man har sökt och sökt i alla dessa år, men aldrig kommit med, vem ska man ge sig på då? Jo, dom som har en chans att få åka, det är ju dom som snott "min" plats ;)

Posted (edited)
Blev uppringd idag angående tjänsten C Sjvtpgrp som jag sökt till KS13.

Tackade nej.

Nej, det blev du inte, för du har skrivit på SoldF. Sluta ljug nu... :D

EDIT, om vissa kunde svara på PM skulle man kanske slippa en hel del onödiga inlägg som detta.

Blågul kanske kunde rensa lite?

Edited by Born
Posted
Vilka regementen är det som håller i LA05 samt FS10?

K4 ansvarar för FS 10

Tror ni man har stor chans att få ett samtal från FS10 även fast man inte är från K4?

Nej, det tror jag inte. De är måna om att få med sig K4-ingar på så många platser som möjligt.

/Krook som undrar om jag blir hemskickad i sommar eftersom jag skriver på SoldF

Posted

K4 ansvarar för FS 10

Tror ni man har stor chans att få ett samtal från FS10 även fast man inte är från K4?

Nej, det tror jag inte. De är måna om att få med sig K4-ingar på så många platser som möjligt.

Diskriminering!

Närå, men tråkigt. Får hoppas på att LA05 ringer så man har lite att välja på iaf.

Posted

K4 ansvarar för FS 10

Diskriminering!

Närå, men tråkigt. Får hoppas på att LA05 ringer så man har lite att välja på iaf.

Det är inte alls diskriminering. Det är sund personalpolitik från rekryterande chef.

Jag är helt säker på att de flesta av oss hade gjort likadant, dvs tagit med folk som vi visste vilka det var och som dessutom är väldigt bra utbildade.

Men det talas det om i (minst) en annan tråd.

Ang. LA05 så har jag fått intrycket att de flesta platserna är tillsatta. Men vi får väl hoppas att det finns en stol över för dig.

/Krook

Guest Penutbutter
Posted

Jaha!! Nu är ringveckan för KS13 över.....några få möpar på SoldF.com verkar ha fått ett samtal, troligtvis blir de inte antagna..ha.ha.ha Jag själv har blivit uppringd av en plutonchef och jag tror att jag kommer med......Penutbutter lämnar nu detta patetiska forum....ni är stekta!! :angry:

Posted (edited)
Jaha!! Nu är ringveckan för KS13 över.....några få möpar på SoldF.com verkar ha fått ett samtal, troligtvis blir de inte antagna..ha.ha.ha Jag själv har blivit uppringd av en plutonchef och jag tror att jag kommer med......Penutbutter lämnar nu detta patetiska forum....ni är stekta!! :angry:

Ska försöka hålla mig för gråt. Lycka till med trollandet och ha ett trevligt civilt liv. :navy:

EDIT, om någon ser mitt inlägg som stötande och ironiskt så är det för att det är så. Stackars penutbutter kan sitta hemma och drömma sig bort till fjärran länder, men han får ta en charter om han ska någonstans. Glöm inte att fråga mamma om du får åka först. :lol:

Edited by Born
Posted

Ringveckan är inte över ännu! Blev precis uppringd :angry: Blev lite ställd trodde inte dom skulle ringa vid denna tiden. B)

Posted
Ringveckan är inte över ännu! Blev precis uppringd :navy: Blev lite ställd trodde inte dom skulle ringa vid denna tiden. B)

Härligt Gref, lycka till, och du behöver inte vara orolig att stöta på fjanten som kollade in här förut, han och hans Airsoftbössa får stanna hemma i sverige. :angry:

Posted
Ringveckan är inte över ännu! Blev precis uppringd  :lol:  Blev lite ställd trodde inte dom skulle ringa vid denna tiden. B)

Härligt Gref, lycka till, och du behöver inte vara orolig att stöta på fjanten som kollade in här förut, han och hans Airsoftbössa får stanna hemma i sverige. :navy:

Tack Born! Mitt hopp var nästan ute iom ringveckan snart var slut.. Men men.. tji fick jag, om man säger som så. :lol:

Fast jag kommer ändå inte med för att jag är medlem i soldf.. :angry:

Posted
Är det någon som blivit uppringd från rekryteringen av LA05 än?

det lär nog dröja innan det börjar ringas om LA05....

Posted
Är det någon som blivit uppringd från rekryteringen av LA05 än?

det lär nog dröja innan det börjar ringas om LA05....

Inte helt klart hur den kommer se ut än.