Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

hörde av en kompis som ligger på LG att alla pc inte hade hunnit ringa runt till alla som dom skulle

men så länge det är andrahands info tolkar jag det som ett rykte.

för att citera Wittgenstein:

" ett rykte är inget och annat ända tills något inträffar som

gör att det antingen verifieras eller förkastas"

Edited by markstrid
  • Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Blev uppringd om Afghanistan igår...

Tydligen någon som inte ville ha sin tjänst.

Sitter och väntar på svar om de valde mig.... :lol:

Vad var det för tjänst du blev erbjuden?

/T

Posted

Sitter och väntar på svar om de valde mig.... :banana

/T

Stabs ass, bidde inte jag :(

Posted

Sitter och väntar på svar om de valde mig.... :banana

/T

Stabs ass, bidde inte jag :(

på sektion? du får gärna tala om vilken sektion det rörde sig om.

Posted

Nu får vi snällt återgå till våra dagliga rutiner och vänta tills v605 då det är ringvecka för LA06.

(Vänligen smäll mig på cyber-fingrarna om jag har fel kamrater)

Posted

Om jag inte blivit uppringd för KS14 vid det här laget är jag väl ganska körd va? Kan det vara någon skillnad för de "civila" tjänsterna? Är nämligen en sådan jag sökt. Vad tror ni, bara att sikta mot nya mål eller?

//Martin

Posted

Bara att söka vakanser skulle jag säga men det har hänt att folk som inte blivit uppringda har kommit med ändå. dock skulle jag säga att det tillhör ovanligheterna.

Posted

Ibland så känns det som om livet tar slut när ringveckorna är över, imponerad över mig själv faktiskt. Sökt allt sedan ks o5 utan något resultat. Måste fan vara ett rekord. Få se det blir ju nästan ca 15-20 gånger, det måste fan vara rekord ! 0:)

Posted
Ibland så känns det som om livet tar slut när ringveckorna är över, imponerad över mig själv faktiskt. Sökt allt sedan ks o5 utan något resultat. Måste fan vara ett rekord. Få se det blir ju nästan ca 15-20 gånger, det måste fan vara rekord ! :surprise:

räknar du antal tjänster? missioner eller "omgångar"? Själv har jag sökt allt jag haft möjlighet till sedan jag muckade förra året :camo: men inte fått nått än :(

Men vänta du bara så är jag nog snart ifatt dig :banghead:

Posted

Ibland så känns det som om livet tar slut när ringveckorna är över, imponerad över mig själv faktiskt. Sökt allt sedan ks o5 utan något resultat. Måste fan vara ett rekord. Få se det blir ju nästan ca 15-20 gånger, det måste fan vara rekord ! :)

räknar du antal tjänster? missioner eller "omgångar"? Själv har jag sökt allt jag haft möjlighet till sedan jag muckade förra året :) men inte fått nått än :(

Men vänta du bara så är jag nog snart ifatt dig :clap:

Fanken ks 05 var ju år 2000 om jag inte minns helt fel. Mitt rekord står sig, det är nog tamefane mig rekord, :clap:

varför är inte signalister eftertraktade för? eller står jag uppskriven på den berömda svarta listan? :-(

Posted

KS 05 bör ju varit våren 2002 och du kanske inte klarar säkerhetsprövning hos rps ev dömd i domstol.Har provat detta och straffet för mig var dagsböter vilket sitter kvar i registret i 5 år.Sedan är det fritt igen om man inte gjort något nytt dumt

Posted
Ibland så känns det som om livet tar slut när ringveckorna är över, imponerad över mig själv faktiskt. Sökt allt sedan ks o5 utan något resultat. Måste fan vara ett rekord. Få se det blir ju nästan ca 15-20 gånger, det måste fan vara rekord ! :baskerPa:

Gröngöling, du har knappt börjat...

Jag har sökt allt sedan Ba06 och kommit med en (1) gång.

Samt även sökt vakanser då... där jag kommit med en gång.

Så det blir ung. 10 år, säg 2 sökningar/år samt vakanser på varje ansökningsperiod, du har lite kvar.

Man kan väl säga att jag är en smula skeptisk till antagningssystemet.

Men, det är bara att fortsätta söka samt köpa trisslotter ;)

Posted
Vintern 2001/2002 var väl KS05? Jag roterade hem i oktober/november nån gång från KS04 i alla fall!!

:baskerPa:

Sant. jag var hemma 011127.

Posted (edited)

Ibland så känns det som om livet tar slut när ringveckorna är över, imponerad över mig själv faktiskt. Sökt allt sedan ks o5 utan något resultat. Måste fan vara ett rekord. Få se det blir ju nästan ca 15-20 gånger, det måste fan vara rekord ! :clap:

Gröngöling, du har knappt börjat...

Jag har sökt allt sedan Ba06 och kommit med en (1) gång.

Samt även sökt vakanser då... där jag kommit med en gång.

Så det blir ung. 10 år, säg 2 sökningar/år samt vakanser på varje ansökningsperiod, du har lite kvar.

Man kan väl säga att jag är en smula skeptisk till antagningssystemet.

Men, det är bara att fortsätta söka samt köpa trisslotter ;)

Ja men du har ju iallafall blivit uppringd en gång, det är ju mer än vad jag har blviit, håller med dig om antagningsystemet, det har blivit en exklusiv klubb för inbördes beundran. 8-/

[

KS 05 bör ju varit våren 2002 och du kanske inte klarar säkerhetsprövning hos rps ev dömd i domstol.Har provat detta och straffet för mig var dagsböter vilket sitter kvar i registret i 5 år.Sedan är det fritt igen om man inte gjort något nytt dumt

Vad jag vet så är jag inte dömd för någonting om inte säpo har avlyssnat all min kritik mot dagens försvarspolitik så ja vem vet :D

Vintern 2001/2002 var väl KS05? Jag roterade hem i oktober/november nån gång från KS04 i alla fall!!

:baskerPa:

Förlåt, du har rätt, slå mig inte :winner:

Edited by Umdac
  • 2 weeks later...
Posted

Lite moment 22 över det där med antagningar till utlandstjänst.

Du kommer inte med utan erfarenhet från andra missioner, men du får ingen erfarenhet från andra missioner om du inte blir utagen.

Enda chansen är att ha en jäkla massa flyt eller försöka bli svåger med ÖB

:/

Posted

Du kommer inte med utan erfarenhet från andra missioner, men du får ingen erfarenhet från andra missioner om du inte blir utagen.

Japp!! Vi har alla tidigare dejtat ÖB´s dotter!! :D

:D

Posted

8-/

Japp!! Vi har alla tidigare dejtat ÖB´s dotter!! :}

Jaså, det är så man ska göra :bash: Varför har ingen sagt det tidigare om det bara va så enkelt så hade man sluppit massa jobbiga ansökningar hit o dit :lala:

Posted (edited)

Jag har haft sånt jävla flyt så jag har kommit med varje gång jag sökt nåt inom FM, KS05, IA03, YOFF (som inte blev av) och LA03, förutom KS07 som blev nej. Å andra sidan har de inte släppt in mig på PHS än trots att jag sökt ett antal gånger så man kan ju inte få allt här i livet!

Fortsätt o söka bara, en vacker dag står man där i ett äckligt land och längtar hem!

Edited by Medic
Posted
@Medic: Eftertraktad GU kanske?

Tja, plutonsjukvårdare. Dock har jag inte åkt som plutsjv utan på skyttetjänster men kompetensen är ju ett plus. Däremot har ju mitt "hemförband" I19 satt upp både KS05 och LA03 vilket ju har varit starkt bidragande förstås. Har hört att I19 ska sätta upp FS12 också, tredje gången gillt månne? :baskerHV::baskerFN::rodna:

Nån som sitter och hykar på info om FS12, verkar ju konstigt att I19 ska sätta upp eftersom det mest varit skita-i-påse förband som satt upp innan?

Posted
OT men F21 skall sätta upp FS13 och där är det ju inte några skita-i-påse förband.

Hehe, sitter du o hoppas lite på den sådär i smyg eller?? Drömmer iväg lite grann iaf väl.. :banghead:

Posted

@Medic: Eftertraktad GU kanske?

Tja, plutonsjukvårdare. Dock har jag inte åkt som plutsjv utan på skyttetjänster men kompetensen är ju ett plus. Däremot har ju mitt "hemförband" I19 satt upp både KS05 och LA03 vilket ju har varit starkt bidragande förstås. Har hört att I19 ska sätta upp FS12 också, tredje gången gillt månne? :camo::bash::banghead:

Nån som sitter och hykar på info om FS12, verkar ju konstigt att I19 ska sätta upp eftersom det mest varit skita-i-påse förband som satt upp innan?

Ska vi åka iväg tillsammans för 3:e gången? :D

Angående skita-i-påse förband. Det kommer ju finnas V/E plut t ex. Verkar som det ska bli lite mera pansar iom PTGB 203 och det var planerade till FS 12 innan dödsfallen. Man har ju dessutom velat bygga ut det svenska bidraget, har hört snack om ett psk komp. Nu kommer/kom de ju ju ner lite tidigare.

Och som tidigare talare, I 19 Jbat finns ju...