wigurt Posted November 21, 2005 Report Posted November 21, 2005 Missade programmet, laddade ner den som torrent Jag har definitivt en paradoxal inställning till detta. O ena sidan är det fördjumukande för homo och GI:S är lätt superlöjliga med sina hårda miner. Men jag skrattade ändå och kommer se nästa avsnitt. Fast jag erkänner, det ärmer såpa än dokusåpa. håller med dig helt idén är ju ett jävla påfund men de är ju kul jag skrattade ju när jag tittade men ett förbannat skit program...lustigt
Spett och slägga Posted November 21, 2005 Report Posted November 21, 2005 ..Vin och skådespel åt folket... (fundera ut resten själva)
Status quo Posted November 22, 2005 Report Posted November 22, 2005 Oh my god *gayig svepande rörelse med handen* han heter Rosenbum inte Rosenbaum :P Förövrigt tyckte jag det var kul att se de mest fjolliga människor jag sett få skäll av en extremt skrikig DI Men jag håller med.. SAS Eddie är min idol, inge skrik, bara en massa förolämpningar och psykisk terror
Forumsledning henke Posted November 22, 2005 Forumsledning Report Posted November 22, 2005 Jag tycker det är lite lustigt att Gayvärlden är så oroliga för dessa killar visar en feminin sida för oss icke invigda. Men de går tydligen jättebra att ha med i sina Karnevalståg, mm. Tar de alltså avstånd från dem? Är de inte representativa för Gayvärlden? Är det meningen att vi hetrosexuella inte skall få höra storys om att gaykillar kanske legat med tresiffrigt antal män? Är den enda bild vi icke homos skall få se är "vanliga" och "normala" bögar som har vanliga jobb, dricker öl, vill gifta sig i kyrkan och adoptera barn? Det är ju knappast heller representativa killar och tjejer som visas upp i övriga såpor heller. Alla tjejer har inte DD-kupa och tillfälliga sexuella förbindelser framför kameror. Har man som tjej satt kniven i sig så får man ta all skit om att vara "puckad", "bimbo" och "hora", men fan om en en kille som sminkar sig varje morgon får lite kritik. Uppenbarligen beter sig de där killarna sej i mina ögon fjolligt, är det något RFSL och andra vill gömma undan och inte kalla för "representativt bögigt"? "Sveriges värsta man" http://www.tv4.se/sverigesvarsta/default.aspx osv, visar ju en rätt grisig sida om vanliga hetrosexuella män. Kanske manliga intresseföreningar skall protestera och säga att "det visar inte en representavitv bild av hetrosexuella män" "ni smutskastar svenska män", HETS MOT FOLKGRUPP!!! osv. Det är underhållning, inte ett SIFO-tvärsnitt av befolkningen som godtyckligt filmas under sin egna vardag. Problemet är väl vissa fortfarande TROR att allt är PREEEECIIIISS som det visas.
Status quo Posted November 22, 2005 Report Posted November 22, 2005 Följande inlägg innehåller saker som inte är politiskt korrekta. ;) Enligt min mening finns det två typer av homosexuella Den ena typen som är precis som vem som helst men föredrar personer av samma kön istället för det motsatta. Och den typen som föredrar personer av samma kön plus en massa annat (som inte tillhör de vi anser vara normen) för att få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Ta tex gaypride parade, bara ett sätt att säga "se på mig, jag är gay". Lika så har jag träffat ett antal homosexuella och större delen pratar väldigt väldigt väldigt mycket om sex, och kommenterar killar hela tiden, även fast dom vet att jag är hetro och skiter fullständigt om dom tycker brad pitt är snygg eller inte. Och ett par stycken som jag skulle tro var hetro om jag inte visste att de har en partner av samma kön. Dessa personer är minst lika manlig som mig, sminkar sig inte, eller går på manikyr och stickar strumpor hemma. Bara för att man är gay behöver man inte vara feminin som killarna i gay army. Dom är bara feminina för att få uppmärksamhet. Deras läggningar har egentligen inget med saken att göra.
Spett och slägga Posted November 22, 2005 Report Posted November 22, 2005 I sverige går det bara att ha en åsikt, det finns inte plats för två, och de som är politiskt inkorrekta riskerar snart fängelse....
jerk Posted November 22, 2005 Report Posted November 22, 2005 Jag tycker det är lite lustigt att Gayvärlden är så oroliga för dessa killar visar en feminin sida för oss icke invigda. Men de går tydligen jättebra att ha med i sina Karnevalståg, mm. Tar de alltså avstånd från dem? Är de inte representativa för Gayvärlden? Är det meningen att vi hetrosexuella inte skall få höra storys om att gaykillar kanske legat med tresiffrigt antal män? Är den enda bild vi icke homos skall få se är "vanliga" och "normala" bögar som har vanliga jobb, dricker öl, vill gifta sig i kyrkan och adoptera barn? Det är ju knappast heller representativa killar och tjejer som visas upp i övriga såpor heller. Alla tjejer har inte DD-kupa och tillfälliga sexuella förbindelser framför kameror. Har man som tjej satt kniven i sig så får man ta all skit om att vara "puckad", "bimbo" och "hora", men fan om en en kille som sminkar sig varje morgon får lite kritik. Uppenbarligen beter sig de där killarna sej i mina ögon fjolligt, är det något RFSL och andra vill gömma undan och inte kalla för "representativt bögigt"? "Sveriges värsta man" http://www.tv4.se/sverigesvarsta/default.aspx osv, visar ju en rätt grisig sida om vanliga hetrosexuella män. Kanske manliga intresseföreningar skall protestera och säga att "det visar inte en representavitv bild av hetrosexuella män" "ni smutskastar svenska män", HETS MOT FOLKGRUPP!!! osv. Det är underhållning, inte ett SIFO-tvärsnitt av befolkningen som godtyckligt filmas under sin egna vardag. Problemet är väl vissa fortfarande TROR att allt är PREEEECIIIISS som det visas. "Gay-världen" (alla över en kam...snyggt. "Är du gay? Då tillhör du gay-världen och tycker så här...") är inte oroliga för att dessa män visar upp en feminin sida. Du har nog misstolkat problematiken lite. Att vissa homosexuella män kan uppföra sig på ett feminint sätt är fakta. Och det sticker ingen under stol med, inte ens dom själva. Som du säger, hade det verkligen varit så att homosexuella är rädda för att uppfattas som fjolliga så hade nog Priden lagts ner för ganska längesedan. För att förstå problemet med Gay army så måste man förstå vad tex RFSL jobbar starkast med just nu. Man försöker förmå samhället och arbetsivare att inse att ens läggning inte har någonting att göra med huruvida man sköter sitt jobb. Det hänger uteslutande på ens personlighet. Jag känner en homosexuell man som kan uppfattas som fjollig, och han arbetar som golvläggare och skulle ha klarat av upplägget i gay army lika bra som jag. Jag är övertygad om att även feminina homosexuella män är fullt kapabla att utföra vilket arbete som helst, och många skulle sure as hell klara av Lumpen. Vad Gay army just nu gör är att man tar hela det arbete RFSL utfört och skickar tillbaks det direkt på ruta ett. Problematiken med gay-army är att shablonbilden nu förstärks om att feminina homosexuella män inte klarar av någonting annat än att laga mat, jobba i klädbutik och festa. Alltså i mångt och mycket den bild man hade av kvinnor i början av seklet. Återigen har folk som tror att homosexuella män inte klarar av betungande arbete fått vatten på sin kvarn. Upplägget på programmet blir så uppenbart ju mer du tänker på det. Vi har den homosexuella sidan, som representeras av gay-killarna, och vi har den heterosexuella sidan som representeras av Rosenbaum och hans två hjälpredor. Konflikten mellan dessa två spelar på de fördomar som bägge lägren har mot varandra och detta tycker jag är tragiskt att se.
Guest Fågel Fenix Posted November 22, 2005 Report Posted November 22, 2005 Bästa ur första avsnittet: "Rekryt Runar!" på bred norska. Alla andra sa/skrek ju "Recruit XXX!" men norsken var väl lite väl hemtam? Någon som vet om DI:s skriker så där i verkligheten? Eller är det bara show allting? Hitills har jag inte träffat på ngt befäl som har skrikit så som han i såpan gör och jag har respekt för de flesta av mina befäl ändå.(missförstå mig rätt) Så hur funkar det? (Vi har väl ett antal medlemmar som har varit "over there"?) För det första skulle jag bli förbannad om ngn stod och skrek 2 cm från mitt öra. Jag är rädd om min hörsel. För det andra skulle ev. respekt urlakas ganska snart. Eller är det bara jag som anser detta? Sen kan man ju fråga sig varför A.J bara pratar amerikanska fast han är från stockholm? (kan ju har flyttat iofs . . )
soldat isak Posted November 22, 2005 Report Posted November 22, 2005 Att vissa homosexuella män kan uppföra sig på ett feminint sätt är fakta. Och det sticker ingen under stol med, inte ens dom själva. Som du säger, hade det verkligen varit så att homosexuella är rädda för att uppfattas som fjolliga så hade nog Priden lagts ner för ganska längesedan. För att förstå problemet med Gay army så måste man förstå vad tex RFSL jobbar starkast med just nu. Man försöker förmå samhället och arbetsivare att inse att ens läggning inte har någonting att göra med huruvida man sköter sitt jobb. Det hänger uteslutande på ens personlighet. Jag känner en homosexuell man som kan uppfattas som fjollig, och han arbetar som golvläggare och skulle ha klarat av upplägget i gay army lika bra som jag. Jag är övertygad om att även feminina homosexuella män är fullt kapabla att utföra vilket arbete som helst, och många skulle sure as hell klara av Lumpen. Vad Gay army just nu gör är att man tar hela det arbete RFSL utfört och skickar tillbaks det direkt på ruta ett. Problematiken med gay-army är att shablonbilden nu förstärks om att feminina homosexuella män inte klarar av någonting annat än att laga mat, jobba i klädbutik och festa. Alltså i mångt och mycket den bild man hade av kvinnor i början av seklet. Återigen har folk som tror att homosexuella män inte klarar av betungande arbete fått vatten på sin kvarn. Upplägget på programmet blir så uppenbart ju mer du tänker på det. Vi har den homosexuella sidan, som representeras av gay-killarna, och vi har den heterosexuella sidan som representeras av Rosenbaum och hans två hjälpredor. Konflikten mellan dessa två spelar på de fördomar som bägge lägren har mot varandra och detta tycker jag är tragiskt att se. Jag kan bara instämma med föregående talare,det som du skrev är intelligent,sakligt och belyser problemet på ett mycket bra och korrekt sätt. Väl talat!
lobo Posted November 22, 2005 Report Posted November 22, 2005 Men va fan....bara för att man är hetero betyder inte det att man är efterbliven. Jag är fullkomligt övertygad om att majoriteten som ser på Gayarmy inte ändrar uppfattning om gayar. Vare sig åt ena eller andra hållet. Det kan ju faktiskt vara så att vi förstår att det är ett nöjesprogram som driver med hela grejen. Väldigt få tror nog att det är en dokumentär á la Pogo Pedagog.
wigurt Posted November 22, 2005 Report Posted November 22, 2005 : OT : fråga vad heter den där SAS dokun som gick? Tänkte leta upp mig dom avsnittet såg de aldrig när de gick har inte femman vet ni : SLUT OT : EDIT: smili där ja inte ville ha den
QUINN Posted November 22, 2005 Report Posted November 22, 2005 ja på svenska så vill jag minnas att programmet hette " elitsoldater- 16 dagar i helvetet" jävligt bra serie. längtade nog inte dit , sen är ju eddie typ den hårdaste av de alla. lite rund o go.
facit Posted November 22, 2005 Report Posted November 22, 2005 Följande inlägg innehåller saker som inte är politiskt korrekta. ;) Enligt min mening finns det två typer av homosexuella Den ena typen som är precis som vem som helst men föredrar personer av samma kön istället för det motsatta. Och den typen som föredrar personer av samma kön plus en massa annat (som inte tillhör de vi anser vara normen) för att få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Ta tex gaypride parade, bara ett sätt att säga "se på mig, jag är gay". Lika så har jag träffat ett antal homosexuella och större delen pratar väldigt väldigt väldigt mycket om sex, och kommenterar killar hela tiden, även fast dom vet att jag är hetro och skiter fullständigt om dom tycker brad pitt är snygg eller inte. Och ett par stycken som jag skulle tro var hetro om jag inte visste att de har en partner av samma kön. Dessa personer är minst lika manlig som mig, sminkar sig inte, eller går på manikyr och stickar strumpor hemma. Bara för att man är gay behöver man inte vara feminin som killarna i gay army. Dom är bara feminina för att få uppmärksamhet. Deras läggningar har egentligen inget med saken att göra. Vadå inte politiskt korrekt. Det där är ju så politiskt korrekt det går o vara i frågan. Eller är det jag som lever i en annan värld. Håller med till fullo annars.
Vinceres Posted November 28, 2005 Report Posted November 28, 2005 vet ni om programmet går i repris? Del 2 alltså
Rifleman/Medic Posted November 28, 2005 Report Posted November 28, 2005 Jag såg det avsnitt som sändes igår. Idag önskar jag att ni inte stängt av skribenten järv från forumet eftersom han förmodligen haft en hel del att säga om programmet....
maverick_F7 Posted November 28, 2005 Report Posted November 28, 2005 På tal om militära serier, kolla upp "BUDs class 234"..Där blir pojkarna män! Mycket sevärd! //Bryngelfors
Stefan F Posted December 5, 2005 Report Posted December 5, 2005 Jag har tyvärr bara sett en del av ett avsnitt av denna upperbarligen trevliga serie. Det var när norrmannen (dansken) sköt och började gråta/skrika. Det måste ju bara vara uppgjort. Men håll med om att det skulle vara en väldigt skön slutkläm om man i sista avsnittet får reda på att DIn är homosexuell.
Hjelm Posted December 5, 2005 Report Posted December 5, 2005 I 2a ansvnittet fick man en mkt kort intervju med en av Rosenbums gubbar, den vita. Han hade tydligen tappat rösten nästan helt pga att han har tränat rekryter så längre. Kan de stämma? Rosenbum själv är ju 37 år och verkar inte ha några jätte problem med rösten..
LT Posted December 5, 2005 Report Posted December 5, 2005 I 2a ansvnittet fick man en mkt kort intervju med en av Rosenbums gubbar, den vita. Han hade tydligen tappat rösten nästan helt pga att han har tränat rekryter så längre. Kan de stämma? Rosenbum själv är ju 37 år och verkar inte ha några jätte problem med rösten.. Det var väl snarare så att han ännu inte hade Rosenbums röstrutin - skriker man på fel sätt tar rösten stryk, temporärt i första hand, och fortsätter man för länge får man knutor på stämbanden. Då tvingas man att ge upp sina drömmar om en sångkarriär, eftersom sångare som låter som Ingvar Carlsson inte säljer. ;)
arvid_eriksson Posted December 7, 2005 Report Posted December 7, 2005 vad jag fattade så var det väl en av rekryterna som hade gjort "war-face" (skrika väldigt högt) för mycket
Hjelm Posted December 7, 2005 Report Posted December 7, 2005 vad jag fattade så var det väl en av rekryterna som hade gjort "war-face" (skrika väldigt högt) för mycket Ja, det också..
os frontale Posted December 11, 2005 Report Posted December 11, 2005 Programmet börjar spåra ur totalt. Rosenbum förklarar att A.J har "Foundation, eyeliner" osv. Hur många karlar vet om vad de sakerna är för något? Den som är mest gay av de alla tror jag är han själv. Äta maskar i överlevnadssituation, javisst. Har inte hört eller sett en enda armé i hela världen som rekomenderar att äta maskar (Britterna förespråkade det för några årtionden sedan) Myror och myrägg, ok. Men inte maskar.
Private Haze Posted December 12, 2005 Report Posted December 12, 2005 Det sjukaste som jag sett under seriens lopp var när de skulle ha en uppvisning för hemvändande "soldater" från Irak. Problemet var att killarna som skulle vara soldater snarare såg ut som medlemmar i UCK eller annan öst-europeisk befrielse"arme". Alla bar visserligen enhetlig uniform men under den så hade de olika civila t-shirts, inte en enda person hade kängor utan alla bar sportskor, några hade civila kepsar och några var såpass gamla (inget ont emot gamla människor) att det inte direkt är killar som man skickar till Irak. Nu vet jag att många här tycker ålder=rutin och det tycker jag också men jag tror inte att den regeln kan gälla när man är 70+. Hela serien är fejk!!!
johanp Posted December 12, 2005 Report Posted December 12, 2005 precis - de saknade helt klart de detaljer som knäppta knappar, igendragna dragkjedjor och mössa på om man är utomhus, saker som kännetäcknar soldater generellt. men vilken guldserie det är ändå... =D
Steken Posted December 12, 2005 Report Posted December 12, 2005 Alla män som har haft något som helst samröre med kvinnor har nog hört namnen på de flesta varianter av smink. Vad är det för fel på maskar ur överlevnadssynpunkt? Dom innehåller massor av protein. Finns på dom flesta ställen i skogen o är lätta att springa ifatt, verkar ganska bra tycker jag. @Jerk När du säger att det är tragiskt att titta på programmet så tycker jag nog att du överdriver lite. Som Henke sa så är det ju faktiskt samma sak i dom flesta andar docku-såpor fast dom då visar en liten del av den kvinnliga befolkningen istället för den homosexuella, o då väljer man ju ut den delen som är roligast att titta på. Detta förstår nog dom flesta, dom som nu lyckas missa detta är nog hjälplöst förtappade iaf. Så jag tror inte skadan är så stor.
Odeys Posted December 13, 2005 Report Posted December 13, 2005 Det tråkigaste med serien är den dåliga tekniska kvalitén. Det är samma klipp som återkommer gång på gång, det är oklart i vilken kronologi det är filmat och man har ingen koll på tidsåtgång. Vid något tillfälle stod det dag sex i bylinen (på svenska?) och de säger "vi har varit här i fjorton dar" ... Jag har slutat titta, den är helt enkelt för dåligt gjord. Mvh O.
os frontale Posted December 14, 2005 Report Posted December 14, 2005 Det sjukaste som jag sett under seriens lopp var när de skulle ha en uppvisning för hemvändande "soldater" från Irak. Problemet var att killarna som skulle vara soldater snarare såg ut som medlemmar i UCK eller annan öst-europeisk befrielse"arme". Alla bar visserligen enhetlig uniform men under den så hade de olika civila t-shirts, inte en enda person hade kängor utan alla bar sportskor, några hade civila kepsar och några var såpass gamla (inget ont emot gamla människor) att det inte direkt är killar som man skickar till Irak. Nu vet jag att många här tycker ålder=rutin och det tycker jag också men jag tror inte att den regeln kan gälla när man är 70+. Hela serien är fejk!!! De hade alla DPM camo och pratade danska och var i danmark.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.