Jump to content

Recommended Posts

• Replies 329
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Är du hög? Jag skiter väl i hur de packar den på Amf1. jag går väl hur tungt jag vill privat ;) ,O

Såja grabbar, nu tar vi det lilla lugna här. Tänk på att ni ska göra värnplikten tillsammans. Ni kanske blir stridsparskamrater rent av.

Posted
Är du hög? Jag skiter väl i hur de packar den på Amf1. jag går väl hur tungt jag vill privat ;) ,O

Såja grabbar, nu tar vi det lilla lugna här. Tänk på att ni ska göra värnplikten tillsammans. Ni kanske blir stridsparskamrater rent av.

Det är ju bara och tacka och ta emot om stridspars kamraten vill bära ens utrustning.. de blir kanon kompisar :)

Posted (edited)
Va? vart fick du det ifrån helt plötsligt?
vem är du seegee en seg satan kanske?

Tagga ned grabbar och tänk till.

@ "SeGee": ditt nick kan lika gärna uttalas "seg é" som något annat, därav kan någon göra tankevurpan att dra sina egna slutsatser enligt ovan.

Kom ihåg att "tala är silver..."

edit: leprafingrar

Edited by Apone
Posted

Lägg av nu.. lite högre nivå kan ni hålla, även i den här delen av forumet.

Går inte det så får vi se till att folk slutar skriva.

/BG

Posted (edited)

Va snackar alla om?? Det är ingen som håller på med nånting. Bara för att jag låter lite dryg? äh lägg av.

Jasså sege.. aja, ok hehe :huh:

Edited by SeGee
Posted

Och vem sa det? pliktverket? dom vet ju knappt vad amfibie e för något

Nog tjafsat.....

Jag fick just höra att alla som ryckte in på amf1 fick ut berghausen!

Då kanske det blir en riktig öving amfibie också....? (Fast det innebär ju

inte att dom som rycker in i januari får den.)

Posted

Hur blir det egentligen med övning amfibie för oss F-skallar? Vi får ju ett par månaders mindre träning inför den så kommer den att vara likadan som för tex GB?

Posted

Alla genomför övning amfibie/UBK (kärt barn har många namn) på samma villkor, oavsett om du är PB, GB eller F-skalle. Oroa er inte för UBK:n, utan koncentrera er på att klara av gröntjänsten först.

Posted

Jaa du har rätt, jag kommer tillbaka till forumet efter mina "Svenska för invandrare" kurser.

I allfall, GB / F kommer att göra övning amf efter PB. så PB kommer att ha baskern före.

Jag skrev att dom fick ut berghausen.... innebär att dom rent

fysiskt har den.

Inte att dom kommer att få den.....

(SeGee: Om du skall vara kritisk, lär dig att läsa först.....    :camo: )

Posted

Du får gärna rätta mig om jag har fel, men jag tar "värt att städa efteråt" som att du tycker det är totalt meningslöst att städa efteråt.

och isåfall får mna fråga varför? Klart som fan de ska röja upp efter sig om de har levt rövare och kletat ner väggarna och slängt skit överallt samt bedrivit skadegörelse på området!

Inte förstått tanken med att "Det är lika bra att förstöra" saker som inte ska andvändas mer

Posted

sluta analysera mina meningar för mycket.

Du får gärna rätta mig om jag har fel, men jag tar "värt att städa efteråt" som att du tycker det är totalt meningslöst att städa efteråt.

och isåfall får mna fråga varför? Klart som fan de ska röja upp efter sig om de har levt rövare och kletat ner väggarna och slängt skit överallt samt bedrivit skadegörelse på området!

Inte förstått tanken med att "Det är lika bra att förstöra" saker som inte ska andvändas mer

Posted
Hur blir det egentligen med övning amfibie för oss F-skallar? Vi får ju ett par månaders mindre träning inför den så kommer den att vara likadan som för tex GB?

"Ett par månaders mindre träning"[FRÅGETECKEN]

GB/F = 11 månader

Posted

Kan det kanske vara så att herr SeGee själv var inblandad och tyckte att det "va värt" att få städa efterråt pga. att det var hysteriskt kul när dom "trashade"? :baskerKav:

// Amfvrak

Posted
PB och GB/F kommer göra övning Amfibie samtidigt i år. End of diskutionen.

Mycket nytt nu bara och vänta och se hur 1.amf ska ha det nu mera, har inte sett röken av någon stridshinderbana på berga, eller fått någon information angående snabbmarsch slinga, man vill så klart springa den för skojjs skull =)

2003-2004 , så gick PB övn amfibie innan GB och F, F och GB gick den tillsammans, och ja då hade F soldaterna kortare tränings period än GB , men glöm inte övn amfibie är mentalt, det var bara och gå, och kolla på alla demoner, troll och tomtar som dök upp mitt i skogen från ingenstans, när man såg dem, då insåg man att halva övningen var avklarad. :D

Posted (edited)

Jag har tyckt in som amf pb nu i veckan och vi fick ut en Berghausen ryggsäck. :D

Angående stridshinderbana på Berga ska dom tydligen bygga en.

Övning amfibie tror jag skulle genomföras under april månad om jag inte minns helt fel.

Edited by AntonZ