Jump to content

Recommended Posts

Posted
Som jag har fattat det så söker man en mission per ansökningsformulär men det är fritt att skicka in flera formulär om du vill söka flera missioner.

Man kan väl göra som man vill, beroende på hur många befattningar man vill söka?

• Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)
Som jag har fattat det så söker man en mission per ansökningsformulär men det är fritt att skicka in flera formulär om du vill söka flera missioner.

Man kan väl göra som man vill, beroende på hur många befattningar man vill söka?

Från första sidan på den elektroniska ansökan:

"Vill du söka till fler än en mission, t ex både Kosovo och Afghanistan, ska du fylla i en blankett per mission."

Klart som korvspad. Sen tar det alltid en stund (1-3 år) för försvarsmakten att få till detaljer i formuläret som t ex att man inte ska kunna söka mer än en enhet per ansökan. :D

Edited by ISmannen
Posted

Från första sidan på den elektroniska ansökan:

"Vill du söka till fler än en mission, t ex både Kosovo och Afghanistan, ska du fylla i en blankett per mission."

Klart som korvspad. Sen tar det alltid en stund (1-3 år) för försvarsmakten att få till detaljer i formuläret som t ex att man inte ska kunna söka mer än en enhet per ansökan. :D

Ok, men jag sökte samma befattning för både LA03 och LA04 i samma formulär och det funkade bra men det beror väl på att det är samma missions område?

Posted (edited)
Ok, men jag sökte samma befattning för både LA03 och LA04 i samma formulär och det funkade bra men det beror väl på att det är samma missions område?

Tveksam.. Min tolkning e att du måste skicka in en ansökan per mission. Oavsett var du söker. Men de e min uppfattning av de hela. Rätta mig om jag har fel :/

Men du har rätt i att man kan fylla i olika missioner på ansökan. De tycker jag är konstigt iom att det står att man ska fylla en ansökan PER mission.

Edited by Fu Gref
Posted

Tveksam.. Min tolkning e att du måste skicka in en ansökan per mission. Oavsett var du söker. Men de e min uppfattning av de hela. Rätta mig om jag har fel ;-)

Men du har rätt i att man kan fylla i olika missioner på ansökan. De tycker jag är konstigt iom att det står att man ska fylla en ansökan PER mission.

Ja man får väl göra så i fortsättningen då men för mig funkade det att göra fel???

Posted

När kan man få ett besked då? Början av augusti?

1. Någon som vet?

2. Någon som har en bra gissning och kan motivera den?

Bra att veta för att planera jobb i höst...

• 3 weeks later...
Guest Magnus.ks11
Posted

Kan ju bara meddela att Stf Chef REP Grupp, Sisu Mekaniker, Fordons Mekaniker och vapenmekanikern som just nu tjänstgör på Kosovo har sökt till KS13...

Posted
Är det någon som varit nere i Kosovo som har en hemsida eller

liknande man kan läsa lite på om hur det är därnere ??  B)

Jag har lite bilder och dagbok på min sida om KS04 och KS06. :baskerPa:

//Pelle

• 3 weeks later...
Posted

Intet nytt om denna batljonen?

Någon som har hört nått? Några intressanta rykten eller spekulationer om nånting? :lol:

Posted

Ansökningarna har skickats vidare från PersE US och nu börjar sorteringen, den första urvalsprocessen och sedan börjar det ringas.

/Krook

Posted (edited)

Lite rykten.

vi fick ju på återträffen reda på att tjeckerna skall dra sig ur nästa höst/vinter eller när nu det var( jag var hyffsat trött när detta sades) då ville man ifrån Opils sida öka upp det svenska bidraget till bataljonsstorlek. Fick även mail ifrån min kontakt på Utbildningssidan att det snackas en del om detta, men att det mästa är rykten än så länge.

Det borde ju betyda att det är bråda dagar som gäller för uppsättandet av organisation Ks13. Man kan ju alltid hoppas på att lite pebbapersonal kan behövas då fordonen redan står där nere.

edit: fick för övrigt reda på av samma kontakt att det snackas om ökning i afganistan men det är ju en annan tråd.

Edited by Patrik
Posted

Enligt en representant från Försvarsdepartementet som föredrog läget från deras horisont härom veckan så sker inga större förändringar avseende Kosovo under det här året. Detta bör innebära att en utökning tidigast kommer att ske till KS14.

/Krook

• 2 months later...
Posted

Tjeckerna tar i dagarna över ansvaret för MNB©. Vi får väl se hur det går.

Låter ju bra... om inte jag komemr ihåg fel så har tjeckerna numera ett riktigt trevligt AOR... 

Ja, tjeckernas område är fint men det är lite vilda västern över det. Inte så laglydigt alla gånger.

/Krook

Posted

En gång i tiden var det ordning och reda i det området också!

Och då menar jag inte på Tito´s tid... :)

• 1 month later...
Posted
Kan ju bara meddela att Stf Chef REP Grupp, Sisu Mekaniker, Fordons Mekaniker och vapenmekanikern som just nu tjänstgör på Kosovo har sökt till KS13...

Backade vapenmeken, eller har de fler än en där nere?