Sytare Posted January 23, 2005 Report Share Posted January 23, 2005 (edited) Yes, nu så är väl jag ute på tunn is, men när jag sökt och det bästa man hittade handlade om vilket glockhölster som var bäst så tänkte jag att jag drar igång en ny tråd. FM har ju ett antal olika hölster till den älskade Glock och jag undrar vílket hölster det är som sitter monterat på knekten till vänster, på hans högra benplatta: (Tryck för större billd) Vad är det för fäste på den, är det bianciclips? Det är mycket nyfikenhet och jag tänkte att nå'n kanske har lite koll eller t.o.m. en bild på hölstrets fäste då man undrar över montagemöjligheter. Edit: Länkade bilder skall alltid krångla!!! Edited January 23, 2005 by Tollen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted January 23, 2005 Report Share Posted January 23, 2005 Hölstret till vänster är ett vanligt Bianchi UM-92. Och ja... det använder Bianchi-clips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted January 23, 2005 Author Report Share Posted January 23, 2005 Hmmm. Okej Adam Willhelm, om du säger det, men jag tyckte inte bilden Henke har på Glock-sidan och de här hölstrena verkligen är desamma. Det här hölstret är ju nästan mintgrönt och det har inte den här "förlängningssnodden" som visas här: Men den kan alltså tas bort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted January 23, 2005 Report Share Posted January 23, 2005 Hölstret är modulärt, man kan plocka bort locket, sätta dit en "thumb-strap", benförlängare och även göra den till axelhölster. Har ett själv... bra kvalitet dock inte ett så jättebra hölster. Finns bättre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
12345 Posted January 23, 2005 Report Share Posted January 23, 2005 (edited) Det är ett vanligt UM-92 precis som AW säger! Det är dock fäst på en benplatta och inte ensamt eller istället för en benförlängare! Därav skillnaden i utseende. Färgen; tja, olika ljus vid fotona, olika slitna o.s.v. Edited January 23, 2005 by 12345 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted January 23, 2005 Report Share Posted January 23, 2005 Kan även bäras på vänster sida fär vänsterskytt. Har haft ett med thumbsnap för snabbare drag av pistolen. Finns många tillbehör. Men som sagt finns även bättre alternativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted January 23, 2005 Report Share Posted January 23, 2005 Finns även i vitt läder för högvaktstjänst motsv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted January 23, 2005 Report Share Posted January 23, 2005 Så gnälliga ni är!!! :P Det finns en hel massa betydligt sämre alternativ också... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted February 13, 2005 Author Report Share Posted February 13, 2005 (edited) Då var det dags att blåsa liv i den här tråden också! Idag så såg man ett befäl som då var utrustad med annat hölster till sin Glock än det vanliga Bianchihölstret. Har nå'n någon koll på andra hölster inom firman? Detta hölster fästes i bältet och sedan så fanns det ett band att sätta på låret så satt pistolen strax nedanför höften. OBS. Ingen benplatta. Edited February 13, 2005 by Sg Toll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Team Member Posted February 13, 2005 Report Share Posted February 13, 2005 @Sg Toll Det har kommit ett nytt hölster som passar till den "nya" Glocken(G17 med fäste för vapenlampa och tritium sikte). Har tyvärr ingen beteckning på den eller ursprung. *letar febrilt efter BILDEN* Men det var inte Bianchi hölstret med förlängare monterad?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS Posted February 13, 2005 Report Share Posted February 13, 2005 Hmmm. Okej Adam Willhelm, om du säger det, men jag tyckte inte bilden Henke har på Glock-sidan och de här hölstrena verkligen är desamma. Det här hölstret är ju nästan mintgrönt och det har inte den här "förlängningssnodden" som visas här: Men den kan alltså tas bort? Det är samma hölster på din bild som på K4-bilden. Henkes hölster är gammalt, då får det en mörkare färg, K4-hölstret är nytt. Dessutom så har Henkes hölster Hip extender, fast den dols delvis av locket. Benremmen finns inte på ett hölster utan Hip extender. Sen finns det andra hölster i bruk i FM än Bianchi, främst för vaktchefer och liknande. Dom använder ett par olika. Bland annat Safariland 6280 och Safariland Top Gun model 200. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strv101 Posted February 22, 2005 Report Share Posted February 22, 2005 (edited) @Sg Toll: Här kommer det lite bilder på det hölster som du inledde tråden med. Nedan en Tactical hipp extender Hölster och mag-ficka monterat på extendern. Hölstret går att montera direkt på stridsvästen om man så önskar att hoppa över allt lul lul på låret. Detta är en smaksak. Det finns en version av hölstret som medger att du har en vapenlampa monterad eller laser. Jag tror inte detta hölster har införskaffats till de ordinarie enheterna i dag. Finns bara i svart och heter T6500. Det finns mer att se på Bianchi hemsida. Edited February 22, 2005 by Strv101 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Team Member Posted February 23, 2005 Report Share Posted February 23, 2005 @Strv 101 Tack för att du lyckades få fram en bild på hölstret som jag menade. Och jo, det finns i grönt...i FM. Såg det på några under KS09. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Team Member Posted February 26, 2005 Report Share Posted February 26, 2005 Nu har jag äntligen hittat bilden som jag sökte på det nya hölstret, å så här ser det ut... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts