Jump to content

FM's hölster till Pist 88

Sytare

Recommended Posts

Yes, nu så är väl jag ute på tunn is, men när jag sökt och det bästa man hittade handlade om vilket glockhölster som var bäst så tänkte jag att jag drar igång en ny tråd.

FM har ju ett antal olika hölster till den älskade Glock och jag undrar vílket hölster det är som sitter monterat på knekten till vänster, på hans högra benplatta:

visning_sstallning_800.jpg(Tryck för större billd)

Vad är det för fäste på den, är det bianciclips? Det är mycket nyfikenhet och jag tänkte att nå'n kanske har lite koll eller t.o.m. en bild på hölstrets fäste då man undrar över montagemöjligheter.

Edit: Länkade bilder skall alltid krångla!!!

Edited by Tollen

Hmmm. Okej Adam Willhelm, om du säger det, men jag tyckte inte bilden Henke har på Glock-sidan och de här hölstrena verkligen är desamma.

Det här hölstret är ju nästan mintgrönt och det har inte den här "förlängningssnodden" som visas här:

t_pistol88_holster.jpg

Men den kan alltså tas bort?

Det är ett vanligt UM-92 precis som AW säger! Det är dock fäst på en benplatta och inte ensamt eller istället för en benförlängare! Därav skillnaden i utseende.

Färgen; tja, olika ljus vid fotona, olika slitna o.s.v.

Edited by 12345

• 3 weeks later...

Då var det dags att blåsa liv i den här tråden också!

Idag så såg man ett befäl som då var utrustad med annat hölster till sin Glock än det vanliga Bianchihölstret. Har nå'n någon koll på andra hölster inom firman? Detta hölster fästes i bältet och sedan så fanns det ett band att sätta på låret så satt pistolen strax nedanför höften. OBS. Ingen benplatta.

Edited by Sg Toll

Hmmm. Okej Adam Willhelm, om du säger det, men jag tyckte inte bilden Henke har på Glock-sidan och de här hölstrena verkligen är desamma.

Det här hölstret är ju nästan mintgrönt och det har inte den här "förlängningssnodden" som visas här:

Men den kan alltså tas bort?

Det är samma hölster på din bild som på K4-bilden. Henkes hölster är gammalt, då får det en mörkare färg, K4-hölstret är nytt. Dessutom så har Henkes hölster Hip extender, fast den dols delvis av locket. Benremmen finns inte på ett hölster utan Hip extender.

Sen finns det andra hölster i bruk i FM än Bianchi, främst för vaktchefer och liknande. Dom använder ett par olika. Bland annat Safariland 6280 och Safariland Top Gun model 200.

• 2 weeks later...

@Sg Toll:

Här kommer det lite bilder på det hölster som du inledde tråden med.

holster_front.jpg

holster_rear.jpgholster_side_a.jpg

Nedan en Tactical hipp extender

extender.jpg

Hölster och mag-ficka monterat på extendern.

ready.jpg

Hölstret går att montera direkt på stridsvästen om man så önskar att hoppa över allt lul lul på låret. Detta är en smaksak.

Det finns en version av hölstret som medger att du har en vapenlampa monterad eller laser. Jag tror inte detta hölster har införskaffats till de ordinarie enheterna i dag. Finns bara i svart och heter T6500.

T6500_m.jpg

Det finns mer att se på Bianchi hemsida.

Edited by Strv101