Jump to content

Hölster till Glock 17/Pistol88

Bruun

Recommended Posts

Hej jag är ute efter Ett Grymt hölster till pistol 88. (glock)

Jag vill inte ha ett bra utan ett grymt bra.

Helst svart och med tumsäkring.

Hör gärna av er med tips samt åsikter om det är något hölster ni använt.

Skulle behöva ha svar innan tisdag, om möjligt.

tack för hjälpen alla ni där ute 0:)

/Bruun

• Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

För vad? Ska det vara typ pancake eller ska det sitta på benet eller ska det vara ett axelhölster? 0:) Har själv använt Bianchi 82 tidigare och det var lite så och så.. funkade men gillade inte tumsäkringen.

här är min egen lilla favoritlista:

IPSC: Ghost

IWB: Bladetech

Bälte: Bladetech

Padel: Galco FED padel, Safariland

Lår: Bladetech, safariland 6004

Själv har jag nog minst 6 st olika hölster till min glock, men ett hölster som är verkligt allround är bladetech:s bälteshölster som funkar till allt i från IPSC till att diskret bära pangen till och från skjutbanan. Jag är rent generelt även väldigt förtjust i padelhölster.

• 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 10 months later...
Vad har ISAF styrkan för hölster?

Tror att Bianchi ar standard, men vet att personer har kopt in andra holster pa egen hand. Tror inte att nagot annat tilldelas an Bianchi.

Har ocksa hort att ALLA far en glock att bara...

Men bianchi'n ar ju inte helt fel :lala:

Vad har ISAF styrkan för hölster?

Tror att Bianchi ar standard, men vet att personer har kopt in andra holster pa egen hand. Tror inte att nagot annat tilldelas an Bianchi.

Har ocksa hort att ALLA far en glock att bara...

Men bianchi'n ar ju inte helt fel :lala:

Jag tror att även Safariland 6004 är tilldelat då det används mer och mer i försvaret.

Kan kolla med en plutonskamrat som för tillfället är i A-stan.

46181058587238ix5.th.jpg

48617489076081qi1.th.jpg

Men har även sett Eagle eller BHI hölster användas.

Pratade precis med en polare som är nere i Affe nu. Han sa att det mest bara är MOT o MP samt vissa på Förstärknings Plut som har Safarilands hölster 6004.

Tydligen så måste man gå via Commanding Officer för att få ha eget hölster. Han måste godkänna det.

O det stämmer att alla får en Glock. Tydligen så har dom på FS12 fått både Glock 17 samt 19 (P88 o P88b). Det har tydligen inte spelat någon roll vilka som har fått vad.

Angaende Pistol 88 o 88b...

Har man Glock 19 ar det nog smidigast, da bade G19 o G17 mag kan anvandas till G19/Pistol 88b.

Ett G19 mag till G17 blir ju for kort. :lala:

Har en G23 som ar lika stor som G19 och gillar storleken skarpt!!! :)

Mm det stämmer Coolhand!

O ja är oxå mer nöjd med 19 än 17 men det beror på att ja har skjutit mer med 19 o att ja har så små händer.

Plus att ja har ingen mindervärdes komplex så ja behöver inte alltid ta den största bössan. *sneglar på sin egen avatar o kommer på att störst är bäst*

• 7 months later...

Även jag kan tänkas hamna i ett läge där jag skulle behöva ett bra taktiskt hölster till pistol m/88.

Har förstått att Safariland 6004 är bra och poppis av svaren tidigare.

Någon som har erfarenhet av Safarilands nya ALS modeller?

Lite research på andra ställen framhåller att Blackhawks SERPA-system skulle vara bättre än Safariland. Någon som vet mer om detta?

Är även nyfiken på BHI Airbornehölstret i condura.

Dela gärna med er av vad ni vet i denna fråga.

Ödmjukast,

Bulldozer

En polare hade Blackhawk lårhölster i Afghanistan och han säger att det funkar skitbra och att han kommer ta med sig det igen när han sticker igen i höst.

Själv har jag bara provat kronans egna och det var kanske ingen höjdare men den duger ju för transport.

• 1 month later...

Är det någon som vet om det är på gång några nya hölster för pistol till FMs olika delar?

Har själv haft pistol i tjänsten en hel del och undrar ju om det inte är dags att uppgradera snart.

Då man ser bilder från Afghanistan så verkar ju alla ha Safariland. MP har ju också annat

än "standard".

Det finns ju både för och nackdelar med Bianchi men jag undrar om inte utvecklingen har kommit dit

att det finns många bra alternativ. Vad har HV beställt till sina nya pistoler?

Edited by CheckRaise

Bianchi lär nog förbli standard ett bra tag till funkar ju för andra så varför inte här ;)

Dom flesta som har lite pistol vana kommer ändå köpa CQC eller Safariland.

Jo, det funkar, man kan också ha en ICA kasse att ha pistolen i ;)

Vad man bör tänka på är att Bianchi hölstret var bra och nytt när det kom, men nu har det ju typ 20 år på nacken, dags att uppgradera det.

Rent allmänt tycker jag att FM BÖR ha en lista med godkända hölster som kan införskaffas på soldat nivå.

Någon som kan lägga upp bild (eller länkar) på de som nämnts i tråden hittills (CQC och Safariland)?

@2Sharp: vad använder och rekommenderar du själv?

/G.L.

CQC:

blackhawk.jpg

Safariland:

286905_d.jpg

Jag har tidigare kört med Bianchi - MIN mening är att det är kass. (klumpigt, inte så säkert och långsamt att öppna, sitter imponerande sladdrigt! Dock bonus för att det är flexibelt, byta från höger/vänster, benförlängare, tumknäppen, tanker's rig etc. Dessa förändringar kan ju vara mer eller mindre ok inom FM dock)

Även testat Blackhawks "mjuka" hölster en del, funkar men öppnar sig för lätt, smidigt, sitter bra.

Nu är det Safariland 6004 som jag nyttjat mest, klart nöjd men det är lite bulkigt, men jag tycker att säkerhet vs. "snabbhet" uppväger ev. bulkighet.

Har haft kniv (Strider DB-NM-GG) på benplattan, framför pistolen och det gör det enkelt och smidigt att komma åt kniven. (främst för div. inte ninja-moves)

Edited by 2Sharp