Jump to content

Avståndsbedömning

C 2.a pjäs

Recommended Posts

Posted

Jag tänkte det skulle vara kul att se hur långt folk åker för att gå på övningar. Själv åker jag från nordöstra Småland till sydöstra, en resa på 16 mil. Jag misstänker dock att detta inte är speciellt mycket norröver.

Hur är det, är hemvärnet så "hemma" längre?

:navy:

Posted

Har nog en 7 km till exp. Sen övar vi ute på I1 och dit är det kanske 5 mil hemmifrån mig om jag inte missminner mig (+att man får köra igenom hela stan, så lägg till lite kö-tid)

Posted
Jag har ca 250 meter till HV-exp. :rocketl:

Dä va håken, tebaks i riket! Förlåt att jag inte skickat batterilistan, jag har lika dåligt samvete varje gång jag håller i den... :navy:

Posted

Jag har ca 10 km till expeditionen här i stan

så det är väl relativt hemma, sen att vi tydligen övar på kvarn är ju en annan sak

• Forumsledning
Posted

10km till Exp, förråd, skjutbana o övningsområde

80km till skjutfältet

2km till Örlogsbasen och TSF

60km till F17

så det mesta ligger inom rimliga avstånd

Posted

3 km till Hv-exp

25-50km till närmaste övningsfält

(dvs Myttinge,Mellingeholm,Väddö,Kungsängen)

Posted

Tja... från nån kilometer till 7 mil. Upp till älvdalen nån enstaka gång.. vet inte hur långt det är dit dock. 15 kanske 20 mil? :lol: ingen aning.

Men i normala fall ca en halv mil. KSP, Grg 7 mil.

Posted

ca 20km till exp (inne i stan), ca 50km till övningsfält, skjutbanor och tsf (I1)

Allt mellan 20-100km till övningar + att jag är taxi åt halva min grupp så det blir lite omvägar också.

Posted

Ca 30 km till EXP

Ca 80km till Övningsområde samt Regementet (Eksjö)

Ca 50km till Övningsområde (Skillingaryd)

/JBP

Posted

De flesta har nära o bra...

30 km till våran Hv-lokal

40 km till skjutbanan (AK)

Från 40 till 80 km till komp, bat övningar

300 km till I 20 där även exp finns

Posted
Jag har ca 250 meter till HV-exp.  :D

Dä va håken, tebaks i riket! Förlåt att jag inte skickat batterilistan, jag har lika dåligt samvete varje gång jag håller i den... :Malaj:

Hehe....jag är inte tillbaka i stan. Vi har internet på LA02 serru ;)

Vad det gäller batterilistan kan du ta det lugnt....jag är inte hemma förrens i mitten på mars 2005. :)

Posted

Avbryt tråden!!

Märker ni inte att trådskaparen försöker kartlägga er förmodade inställelsetid i ett skarpt läge. Förmodligen för att sälja informationen till främmande makt :Malaj:

Posted
Avbryt tråden!!

Märker ni inte att trådskaparen försöker kartlägga er förmodade inställelsetid i ett skarpt läge. Förmodligen för att sälja informationen till främmande makt  :rocketl:

Attans, du kom på mig! Jag är ju betald av CIA för att kolla just detta. Inför ett angrepp så kommer jag och nästan 40.000 CIA-utbildade Spetznäsor att anfalla er med svetttiga strumpor i syfte att lamslå ett hemvärnslarm. Är precis hemkommen från ett hemligt träningsläger i Libyen där CIA har en jätteanläggning, helt under jord. Som 12/70-batterierna, ungefär. Nämnde jag att jag är betald av CIA?

B)

Trams åsido, det verkar som jag har bland de längsta vägarna att åka, men det är ju självförvållat. Till närmsta hemvärnskompani (vi har inga flashiga expeditioner inom KAG) har jag ett par hundra meter.

:rocketl:

Posted

Vet inte riktigt hur långt det är i km eftersom allt finns i staden.

Men det är mellan en 20 minuter till en timma med spårvagn till kasern och ca en timme till skjutbana och övningsfält med buss

*aj hata mig inte för att ni är avundskjuka*

• 4 weeks later...
Posted
Trams åsido, det verkar som jag har bland de längsta vägarna att åka, men det är ju självförvållat. Till närmsta hemvärnskompani (vi har inga flashiga expeditioner inom KAG) har jag ett par hundra meter.

På det komp jag tillhör har vi ingen särskilt flashig expedition, men det finns kaffe, en hylla MÖP-böcker och andra MÖPar. Behöver man mer? :banana :banana

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...