Skuggan Posted August 15, 2004 Report Posted August 15, 2004 Här läggs övriga bilder som av någon anledning inte passar i "seriösa fältbilder" tråden... dock har jag för närvarande 1 krav, bilderna skall vara av god kvalitet och gärna fånga någon känsla (mao så går de flesta posing bilder bort) bilderna behöver INTE ha något direkt militärst motiv... vackra solnedgångar osv funkar, även om vi alla föredrar militära motiv, ex går ett militärst fordon i tidigare nämnda solnedgång mycket bra fler krav/önskningar kan komma senare..... (ja, även svartvita bilder funkar) [EDIT] och denna tråden skall givetvis ligga i markan.... blågul, jag ber er vänligast att flytta på den.[/EDIT]
Runqvist Posted August 15, 2004 Report Posted August 15, 2004 Funkar inte direktlänken så kör på denna.
ThornBjorn Posted August 15, 2004 Report Posted August 15, 2004 Flaggan i topp, en kall och blåsig dag i april. Flaggtornet, K3.
Skuggan Posted August 16, 2004 Author Report Posted August 16, 2004 Jävlar..... (lessen för det starka ordet) Ni fattade EXAKT vilken typ av bilder jag menade..... jäklar vad vackert fortsätt... (märker att här har inte jag en suck med de bilder jag tagit... knappt ens med den kamera jag har) ehh, jo.. ni får jättegärna skriva lite om bilden också... blir ännu bättre då tror jag...
Ing Posted August 16, 2004 Report Posted August 16, 2004 M U C K http://www.hd.chalmers.se/~bi2jafr/bilder/lump/hejd%e5.jpg Dimma på Fårö, i väntan på att få börja skjuta. http://www.hd.chalmers.se/~bi2jafr/bilder/...nkurs/dimma.jpg
BlackIce Posted August 16, 2004 Report Posted August 16, 2004 Här kommer en till "esthetic-military-art" http://img65.exs.cx/img65/9197/sofiero.jpg
Yman Posted August 16, 2004 Report Posted August 16, 2004 För att tråden ska vara så smidig som möjligt så uppmanar jag alla som lägger in stora bilder (formatmässigt) och/eller bilder som knaprar iväg mot 100k att göra en länk istället. *Ändrade några bilder till länkar* //Yman, BlåGul En liten, fin bild: En tidig vårdag 2001, H92 ska upp för en vibrationskörning. //Y
Danne Posted August 16, 2004 Report Posted August 16, 2004 Tidig morgon, beckmörk hangar. Krångla lite med glidportarna, samma portar som säkert soldater bråkade med för mer än ett halv sekel sedan. Portarna glider iväg åt varsitt håll och solen lyser upp en gudomligt vacker silhuett Koppla på baren på stjärthjulet och knuffa/lirka ut monstret/skönheten i morgonljuset och påbörja walkaround och bränslepåfyllning. Efter detta är gjort är maskinen täckt med ett tunnt lager dagg, så torka av nosen och Hamiltonfläkten med en mopp för att slippa onödigt stänk och kladd på huven vid uttaxningen Nu är det bara att vänta på att overcasten skall försvinna.... *NOSTALGI upphör* US Navy Past US Navy Future
Rickard N Posted August 16, 2004 Report Posted August 16, 2004 Leopard väntar på skarpskjutning Vinterpbv
Lindeberg Posted August 16, 2004 Report Posted August 16, 2004 Jag bidrar också med lite bilder. De är relativt stora - därför länkade. Arnhem Krigskyrkogård Solnedgång i Grandcamp-Maisy Point-du-Hoc
xteam Posted August 17, 2004 Report Posted August 17, 2004 Lite halvstora bilder : Lvkan m/42 Oscar II:s fort Team 60 Angeredsbron by night Rallarberget/Mölndal (ja, det är jag som står där) Såg Xit:s bild och tänkte på en av mina egna Ett träd utanför huset julafton 2002 xteam EDIT : La till några från Sambons hemsida.
JBP Posted August 18, 2004 Report Posted August 18, 2004 Kommer inte i håg var jag tog bilden....men fin blev den enligt mej.
Statoil Posted August 18, 2004 Report Posted August 18, 2004 Patron ur på Livgardet: Lerigt värre: BT-kloss i ymnigt snöväder:
Guest strvkomp Posted August 18, 2004 Report Posted August 18, 2004 Leopard väntar på skarpskjutningVinterpbv Monterar ni inte av BT utrustningen under skarpskjutningar(självfallet tar ni ut laserenhenten och kopplar ur BT-elektroniken)??
Rickard N Posted August 18, 2004 Report Posted August 18, 2004 Nej vi skjuter ut delarna! Detta var inte en skarpskjutning med stora kanonen, det var med lilla kanonen och ksp. Kan vara därför bt sitter kvar. Jag var dessutom inte ansvarig för vagnarna, var bara där och sköt:) Spelar det någon roll förresten, minns inte om vi plockade bort bt innan skarpskjutning
Guest strvkomp Posted August 18, 2004 Report Posted August 18, 2004 Nej vi skjuter ut delarna!Detta var inte en skarpskjutning med stora kanonen, det var med lilla kanonen och ksp. Kan vara därför bt sitter kvar. Jag var dessutom inte ansvarig för vagnarna, var bara där och sköt:) Spelar det någon roll förresten, minns inte om vi plockade bort bt innan skarpskjutning Missade du parantesen?? Nja. Om prismor sitter kvar spelar nog ingen roll. Kan dock inte tänka mig at det är speciellt nyttigt för dem att vara kvar. Däremot måste elektroniken kopplas ur. Du vet dom svarta lådorna, en sitter på laddarväggen till vänster och den andra, kontrollpanelen, sitter på laddarpanelen bakom den högra ra180 stationen. BT-telekopplingarna måste även tas bort. Jag vet inte exakt varför men jag antar att det är praxis att inte ha BT monterat under skarpskjutningar. Vi hade det inte. Strvkomp
Stefan F Posted August 18, 2004 Report Posted August 18, 2004 Definitivt inte militärt. Men förmodligen det vackraste jag vet (men jag är partisk ) http://hem.bredband.net/b254344/Teddies.JPG EDIT: ska självklart vara länk istället för direktbild!
Rickard N Posted August 18, 2004 Report Posted August 18, 2004 Hmm, missade inte parentesen, dock föll en smiley bort efter utropstecknet Jag vet att vi kopplade loss BT, men minns inte om vi tog bort prismor och sådant... Hade lite annan konf, en STOR svart låda under kanonen och chefens lilla fåniga panel. Men som sagt, denna vagn tillhör utb. året efter mitt. Vi var bara i Strängnäs och sköt insticksvapnet BushmasterII (tror jag). Har för mig att vi var först i Sverige att göra det på förbandsnivå
danno Posted August 18, 2004 Report Posted August 18, 2004 Två favoriter: Bild nummer ett Bild nummer två
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.