EMK Posted June 17, 2004 Report Posted June 17, 2004 Just nu är valet ganska självklart Sambo, familj och vänner, och givetvis "The beast" Finns det något tråkigare än att vara ensam i 2 Veckor....
jed Posted June 17, 2004 Report Posted June 17, 2004 På ohotad första plats kommer: krama om min flickvän efter att inte ha sett henne på hela dagen (eller ännu värre, flera dagar) och säga "Jag älskar dig"... Oftast samtidigt. Ligga på en solvarm klipphäll med sjöutsikt (med flickvännen) och bara njuta av livet en solig, vindstilla dag när det är tyyyyyyst omkring oss. Bada naken i havet en stilla sommarmorgon innan alla andra vaknat. Systerbarnen som kommer springande och skriker "ANFALLSKRAM!!!" och vill busa när jag kommer på besök (inte så stillsamt, men rätt kul ) Livet är bra skönt med andra ord...
Erik_G Posted June 17, 2004 Report Posted June 17, 2004 Att slippa sambon och barnen en kväll och kunna sitta och spela dataspel med polarna en hel kväll (kort sagt, att få vara tonåring igen). Att komma hem sent en kväll med bilen och parkera den på sin egen garageuppfart (ni som levt i innerstaden och tillbringat timmar med att leta upp en p-plats, och hitta en som ligger en kilometer bort förstår vad jag menar) Att njuta av tystnaden när det blir strömavbrott på jobbet, och hundratalet datorer, telefoner, radioapparater, fläktar mm tystnar.. (hände mig igår, rätt vilsamt faktiskt) /E som tyckte det behövdes en motvikt till allt äckelsliskigt "jag älskar min tjej"-babbel ;)
Guest Dedicated Posted June 18, 2004 Report Posted June 18, 2004 /E som tyckte det behövdes en motvikt till allt äckelsliskigt "jag älskar min tjej"-babbel ;) Ah, äntligen en VUXEN människa! Fast, det låter kanske lite väl bittert......ok, det VAR bittert!
Guest J-Star Posted June 18, 2004 Report Posted June 18, 2004 Nytvättade bomullstrumpor. Bonuspoäng om det är direkt ur tumlaren. Att nyduschad och torkad krypa ned i en säng med nyligen bytta lakan. /J
Karin Posted June 18, 2004 Report Posted June 18, 2004 Att nyduschad och torkad krypa ned i en säng med nyligen bytta lakan. /J mmmm med nyrakade ben....
Fredriksson Posted June 18, 2004 Report Posted June 18, 2004 ... och med maskeringsfärg kvar i öronen...
Guest Dedicated Posted June 18, 2004 Report Posted June 18, 2004 Att nyduschad och torkad krypa ned i en säng med nyligen bytta lakan. /J mmmm med nyrakade ben.... UTAN smulor av knäckebröd med leverpastej......å det där med nyrakade ben måste vara en i mitt tycke strängt feminin angelägenhet.....
Sgt Papa Bear Posted June 18, 2004 Report Posted June 18, 2004 @Dedicated ...är du helt säker på det. Jag är helt inne på linjen rena lakan och nyrakade ben hos damen du är på väg ned till.... B) //Sgt Papa Bear
Guest Dedicated Posted June 18, 2004 Report Posted June 18, 2004 @Dedicated...är du helt säker på det. Jag är helt inne på linjen rena lakan och nyrakade ben hos damen du är på väg ned till.... B) //Sgt Papa Bear Jo, men JAG vill inte behöva raka benen! Då hade jag bara sett ännu fånigare ut.......
5526 Viktor Ludvig Posted June 18, 2004 Report Posted June 18, 2004 @ Sgt Papa Bear variant på din. Sitta i badkar med flickvän/motsvarande och raka benen på personen i fråga. Grymt uppskattat och förbaskat trevligt! //5526
Sgt 1cl HuggyBear Posted June 18, 2004 Report Posted June 18, 2004 Utan rangordning -Regn med allt vad det innebär -Min Jack Russel -Min Blitzmädel när hon är på bra humör -Vänner -Att efter en långmarsch (gärna i regn) komma hem tvätta sig och sedan krypa ner till en varm famn i nytvättade lakan och lyssna på regnet mot fönstret. -Himlavalvet utan ljuspolutioner -Havet efter en storm -Varma känslan när man klarat en svår tenta. -Att vara långt ute i naturen bortom alla ära och redlighet -Göra upp eld i naturen och sitta och prata med vänner och känna tryghten av vännerna och värmen av elden GMY
scattergun Posted June 18, 2004 Report Posted June 18, 2004 Sitta i badkar med flickvän/motsvarande och raka benen på personen i fråga.Grymt uppskattat och förbaskat trevligt! Uuääääh!! :(
Maiden Posted June 18, 2004 Report Posted June 18, 2004 Att på vintern vakna upp på landstället och se på all meter snö utanför fönstret, Sedan gå ner och äta lite frukost...som givetvis redan är tilllagad B) , Ta på sig lite varma kläder och gå ut, hälsa på lillbrosan i sin snö igloo och kolla lite på när systrarna slåss med spadar, sen packa ihop lite fiske grejer och gå över till grannen, gå ner till isen och pimpla lite, sitta och grilla lite korv och dricka varm choklad samtidigt som man drar upp nåt. Sen följa med på jakt och njuta av en skog täckt av snö Sedan kan man sova gott för att nästa dag förhoppningsvis få uppleva en lika härlig dag
Nestor Posted June 18, 2004 Report Posted June 18, 2004 Segla i gryningne då havet är som en spegel. Sova i tält i fjällen. Få bra resultat på ett prov. Vara med kompisar. Grilla god mat. Fint väder.
Björn- Posted June 18, 2004 Report Posted June 18, 2004 Att nyduschad och torkad krypa ned i en säng med nyligen bytta lakan. /J mmmm med nyrakade ben.... UTAN smulor av knäckebröd med leverpastej......å det där med nyrakade ben måste vara en i mitt tycke strängt feminin angelägenhet..... Man vet inte förnst man har provat... men jag tänker inte göra det Själv tycker jag om att åka båt och fiska
madog Posted June 18, 2004 Author Report Posted June 18, 2004 Smita iväg ett par timmar mitt under arbetsdagen och nakenbada på den där platsen som bara hon och jag känner till. been there, done that ;)
madog Posted June 18, 2004 Author Report Posted June 18, 2004 gitarr vid lägerelden skumbad med person av det motsatta könet känslan efter ett hårt träningspass
C DK012 Posted June 18, 2004 Report Posted June 18, 2004 [Lundellsk romantik] Kall öl Varm kvinna En cigg i mungipan [/Lundellsk Romantik] Tidig sommarmorgon, folktom motorväg, många hk Några skivor med Air i HiFi:n Dammsjön Vit badklippa/Smaragdgrönt vatten Horisontalläge i soffan framför en bra Discoverydokumentär efter jobbet innan man somnar [Lumparromantik] En ostörd natts sömn i 20-tältet efter en intensiv rad omgrupperingar Grillkväll med kasernvakten under midsommarberedskapen (Grillkväll öht) [/Lumparromantik]
Cwacker Posted June 18, 2004 Report Posted June 18, 2004 Nu ska jag vara så sjuttonårig som bara en sjuttonårig sjuttonåring kan vara: Söta flickor!
Ing Posted June 18, 2004 Report Posted June 18, 2004 Njutning var temat. Och det är på ett militärt forum.
Ragulin Posted June 19, 2004 Report Posted June 19, 2004 1. Att skita när det är riktigt djävla angeläget. 2. Att skita i lugn och ro när man har bra litteratur tillhanda. 3. Att njutskita i nytömt torrdass med schysst utsikt över spegelblankt hav. Det är inte mycket som tar peaken ur en schysst bajsning!
Fbj972 Posted June 19, 2004 Report Posted June 19, 2004 1. Att skita när det är riktigt djävla angeläget.2. Att skita i lugn och ro när man har bra litteratur tillhanda. 3. Att njutskita i nytömt torrdass med schysst utsikt över spegelblankt hav. Det är inte mycket som tar peaken ur en schysst bajsning! Right on target! Hur fan kunde jag glömma att ta med det i mitt inlägg!?
LT Posted June 19, 2004 Report Posted June 19, 2004 Ragulin, du är en poet! Gruppera under tystnad. Känna att allt går perfekt. Sambuca. Den gamla badplatsen dit nästan ingen kommer längre, i solnedgången, med lommens skrik som ekar över sjön. Sitta på verandan med en bok i knät och höra hur regnet smattrar mot plåttaket. Hot Shots.
Guest Elstot Posted June 20, 2004 Report Posted June 20, 2004 Tidiga morgnar, när man cyklar iväg helt ensam
jed Posted June 20, 2004 Report Posted June 20, 2004 [stor bild raderad bild] Njutning var temat. Och det är på ett militärt forum. Ing: det var njutning vi talade om, inte kärlek ;)
Syster Håkan Posted June 20, 2004 Report Posted June 20, 2004 Äta sova bajsa bekämpa bränder tycker dom kan vara med när alla skriver så mycket
Private Haze Posted June 20, 2004 Report Posted June 20, 2004 Att vandra genom staden mitt i natten och bara höra tystnaden i kontrast till allt oljud och elände som annars huserar bland stadens gator... Att ligga och dra sig på morgonen utan ett enda krav... Att stå på toppen av ett fjäll och njuta av ljuset och vinden och sedan kasta sig ned för det på slalomskidor... en av det bästa sakerna jag vet.... det är bara jag och fjället allt annat är oväsentligt
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.