madog Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 Här kommer en tråd där folk får bidra med små saker som gör livet stort. Jag börjar: blues cigarrer bada bastu EDIT: grammatik
Lindeberg Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 Spegelblank sjö. Jag befinner mig antingen i en kajak, paddlandes nära land/strand, eller i en motorbåt som håller 20 knop.
2Sharp Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 Mina knivar.. Vapen.. Mina vänner.. kan man dessutom kombinera dem så..
Guest J-Star Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 Mina knivar..Vapen.. Mina vänner.. kan man dessutom kombinera dem så.. Varmt bad. Sandstrand, vindstilla, soldnedgång. Månskenssonaten en natt då man slösurfar. /J
PingisÖga Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 Motor Cross Åkning i solupgången B) //Pingis
Fbj972 Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 - Gryning - Spegel på sjön - Bottenmete - En rejäl generalsnus - Tankar på dagens dyk
Forumsledning Kimster Posted June 16, 2004 Forumsledning Report Posted June 16, 2004 hmm.. stänga trådar.. radera dom.. ja .. osv ...förresten tror ni det finns en tråd redan om detta ?! ..jajamen självklart..nästan iaf.. ;) här är en av dom.. http://forum.soldf.com/in...?showtopic=3080 men okej... bara för att solen skiner och jag just mobbat Yman så låter jag denna vara.
Detsl Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 Grönt te och pilaff när aftonsvalkan kommer i Afghanistan Persikor direkt från trädet i Samarkand Vedeldad bastu Sjasjlyk på lammkött i Georgien, men inte för ofta, tack. Rökt renbog på fjället Ljudet när man stänger av datorn på kvällen och alla andra redan somnat Samtal med kloka människor Äta frukost innan resten av familjen stigit upp Se Orion på stjärnhimlen i länder där det är riktigt mörkt om nätterna Bli kramad av barnen när man kommit tillbaka hem Bli kramad etc av hustrun när man kommit tillbaka hem Klappa katter Ljudet av generatorer när man inte haft ström på länge Väl fungerande matsmältning fast man ätit lammkött i Afghanistan i flera veckor och persikor i Uzbekistan. Känslan innan man åker Känslan när man kommit tillbaka Hamburgarna på restaurang Skandinavia i Moskva, och pommes-fritten, naturligtvis. Doften av fuktig skog om hösten Hitta stora trattisstället - eller ännu hellre - ett stort parti blodriskor Torkade aprikoser Prokofievs Löjtnant Kizji Häggen på Tysta gränd på Östermalm Alla häggar överhuvudtaget, fast bara om våren Att veta att man kan få sova hur länge som helst i morgon Slå läger efter en dag på fjället Hinna med ett tidigare tåg
Cullipop Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 En bilfärd i solnedgången medan man lyssnar på Dire Straits "Sultans of Swing". B)
Rickard N Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 Dykning Gitarrock Kall öl (gärna i varm bastu) Skärgården (gärna i segelbåt) Cognac (med cigarr ibland)
Strix Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 Mina knivar..Vapen.. Mina vänner.. kan man dessutom kombinera dem så.. kombinera??? hmm nån som kan kolla upp 2sharp om han är känd hos polisen? låter farligt...
Raffsec Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 Ligga på en brygga med ett metspö i ena handen och en kall öl i andra och sola. Busa med vovvar.... Sitta och putsa på bössan och filosofera över livet.
Amfibieslusken Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 Grillad flintastek med potatissallad och några öl en varm sommarnatt på ribersborg strand med nära vänner. Eller en solnedgång på stenarna ute vid Bo01 med kvinnan jag håller kär i famnen.
Torak Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 Här kommer en tråd där folk får bidra med små saker som gör livet stort.Jag börjar: blues cigarrer bada bastu EDIT: grammatik Gillar varken bastu eller tobak, men blues... helt klart. Gillade att sitta i vakten pa F21; var pa nattskiftet, det var sa lugnt och fridfullt. Har aldrig gillat att vara utomhus, men nar jag akte pa skolresa till USA ar 2000 besokte vi Silver Lake i Vermont. Jag och en av mina vanner - en dansk tjej - lag pa stranden och pratade i timmar medan det blev morkt. Det ar nog den absolut trevligaste stunden jag nagonsin haft.
Hotel Charlie One Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 "Fredagsrutin" hemma: Matlagning åt familjen med kvällsblaskan, vi båtägare, en öl och en beerchaser som sällskap. Smita iväg ett par timmar mitt under arbetsdagen och nakenbada på den där platsen som bara hon och jag känner till.
Doggydriver Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 Stjärnhimmel Lugna konserter med duktiga artister, Ale Möller, Quilty etc Åka sparkstötting under nämnda stjärnhimmel, -10 grader och en vacker kvinna som sitter där fram Träffa vänner man inte sett på länge En Guinness inmundigad på skotsk pub Att i eget majestät se en riktigt bra och gripande film (Million dollar hotel?) Sommardagar och solnedgångar över hälsingeskogarna Att sitta på en fjälltopp bara två-tre stycken och blicka ut Sitta med katter i knäet Vara ute med hunden (saknar vovven riktigt mycket nu) Goda vänner Säga hejdå till riktigt nära vänner (inte så roligt, men samtidigt en mycket speciell känsla) Gå ensam eller i sällskap med en vacker kvinna genom en sovande sommarstad Finns så oerhört mycket, men detta var en riktigt bra tråd
Lindeberg Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 När man tänker efter är det ganska skönt att leva
5526 Viktor Ludvig Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 mullrande v8, ljum sommarnatt, sjysst musik i stereon. livet! //5526
Fu Gson Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 mornar när man med en kopp kaffe och en snus kollar in nätets nyheter. böcker, givande sådana, eller enbart underhållande, men helt klart är de böcker som får en att stanna upp och tänka efter de man uppskattar mest. just nu, fotbolls EM efter ett benbrott i december så är det rätt skönt att äntligen kunna springa (iaf något som liknar springa) till/efter spårvagnen igen Edit: stafning
JTS Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 Många saker ger livet mening. Laphroaig, leka tjuv och polis med brorsbarnen, en rosa oxfilé, automateld, en bra film, en god bok, stilla kvällar vid havet, på sjön eller i skogen vid en eld. Men det bästa är nog att sitta vid elden med sin älskade i knäet, hålla varandra i händerna, titta varandra i ögonen och säga "Jag älskar dig" och få samma svar.
Snygg_Stark_Smidig Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 Första fallskärmshoppet... absolut första gången då min hjärna var ren från tankar, jag var helt nollställd , en befrielsekänsla som är total. Sedan adrenalinkicken som kommer dagen efteråt...
Fu Frippe Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 En kall öl och en varm kvinna. Bra musik, god mat och dryck i sällskap med goda vänner. Vara i skogen. Vissa dagar på jobbet.
Jeppe Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 *Vinter *En meter pudersnö *Skoter Hade varit klockrent.
Xit Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 Sommardagar och solnedgångar över hälsingeskogarna håller med till fullo! Det finns mycket man kan njuta av, mina största njutningskällor är följande: Det motsatta könet Svinkalla vinternätter med snötyngda stora granar samt att fullmåne och stjärnhimlen lyser upp natten, allt är stilla och tyst. Då njuter jag till fullo Att ligga på en sjö/brygga och stirra upp på stjärnhimlen tillsammans med sina närmaste kamrater och filosofera över livet Att sitta ien båt på en spegelblank sjö och fiska Den svenska skärgården! Ljudet från 37an
Lockwed Posted June 16, 2004 Report Posted June 16, 2004 Glida runt i en gammal jänkebil med polarna och bara njuta av livet. (kanhända blir det lite öl också)
Guest Dedicated Posted June 17, 2004 Report Posted June 17, 2004 Eftersom livet sällan är enkelt, okomplicerat eller bara vackert så får väl jag bidra med mina små synpunkter..... När min lille son kommer springandes mot mig med utsträckta armar efter en tråkig dag på jobbet. När man ligger skitigt, svettig och utpumpad i skogen med sin AK och P-skott och väntar på de där jäkla vagnarna som man ska försöka få en träff i.......i de lägena är alla andra saker som bortblåsta, alla problem på jobbet, hemma och allt annat som ger en massa jobbiga bekymmer och tankar. Fast de konstiga tillfällena av inre frid är lite väl sällsynta.....det kan vara spännande rofullt att vifta bort pansarmygg tom..... Jag vet. Jag är en SJUK människa....
King Kill Posted June 17, 2004 Report Posted June 17, 2004 Ta några öl med bästa vännerna eller någon annan man värderar högt, lyssna på musik och prata hela natten för att sedan gå hemmåt i soluppgången, allt är lungt och stilla och de enda ljud man hör är fåglarna som kvittrar Skärgården, havet och båten Skjuta fullbumpa med granatgeväret, rensa rum mm mm Umgås med verkliga vänner Umgås med kvinnor Iron Maiden och annan bra musik
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.