Jump to content

- Grafik Tråd -


Kimster

Recommended Posts

  • Forumsledning

Dåså, efter lite bubble i extrememakeover-tråden som var hårt styrd så öppnar jag en lite lösare tråd.

 

Här får ni konstnärer chansen att visa upp er kadaver av omgjorde eller hemgjorda bilder på divers pickadoler eller pansarvagnar, eller om ni mot förmodan gjort nått annat.

2D 3D Pixel Vektor ...vad du nu bemästrar.

...SoldF står inte för serverplats

 

Reglerna är

*Bilden ska vara gjord av DIG

*Har du retuscherat - länka om du kan till orginalet !

*Bilden får inte vara inscannad

*Den får inte vara större än 300k (vi börjar där)

*Endast JPG PNG eller GIF format

*Ingen QUOTE´ande av bilder här inne.

*En kort notis om vilken mjukvara du använt.

 

Jag ska själv slänga upp nått tänkte jag .. ska bara anpassa dom

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply
  • Forumsledning

@Patroels.

För att förtydliga, du skall äga upphovsrätten till bilden.

Dvs att du tex

1. Inte snor någon annans bild

2. Inte snor någon annans foto.

3. Inte snor någon annans foto utan tillstånd och sedan ritar om det.

 

Sen om det är ett foto du gör om i Photoshop/Paint Shop eller om det är helt gjort i 3D-program är upp till dig.

 

/Henke

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Börjar med några bilder som ni sett innan kanske. Ändrade lite reglerna. Kom på att orginalet inte alltid är så funkis att länka till. Alltså inget krav.

 

xa2000.jpg

Ett foto som hamnade under Photoshöpp som fan.

 

boll.jpg

Min röda boll som gjorde att mitt photoshop halvt krashade.. kunde inte spara utan fick ta en screenshot.. . mycket sorgligt.

Link to comment
Share on other sites

Fråga kolon. Riktad till Henke skulle jag tro.

Är det fritt att i DENNA tråd och i andra eventuella trådar HÄR PÅ SOLDF göra om och trixa med dina bilder? Menar alltså alla bilder som finns på www.SoldF.com

Kan jag ta tex en bild på en strf 90 och leka med den utan att nån blir sur? Om inte så skulle jag vilja vet vilka bilder man får leka med, och vart man får leka med dem så att säga.

//MVH Panzer

Link to comment
Share on other sites

Jag passar på att slänga in lite "skåpmat"

 

Nedanstående bilder har jag gjort som illustration till olika modell-gallerier på min hemsida.

Bilderna visar alltså olika modeller byggda av diverse byggare inklippta i verkliga omgivningar.

 

intro.jpg

 

intro2.jpg

 

intro.jpg

 

intro.jpg

 

Nedanstående har använts till att illustrera ett par artiklar om Strv 122 och Strf 90

 

profile1.gif

 

9040a.gif

Link to comment
Share on other sites

Gjorde en bakgrundsbild för några veckor sedan. Den slår inte bilderna som dykt upp förut i tråden, men den är min. Bonuspoäng till den som gissar rätt på var originalet sitter. Fast jag vet inte om det passar sig med gissningstävling här, antagligen inte. Bilden återfinns som bakgrund på min sida för den som begagnar sig av en webbläsare som klarar av att visa png-bakgrunder med CSS.

 

Min bakgrundsbild

 

Sidans bakgrund

 

Edit: Kanske ska säga att jag länkade just till den sidan så att man kan rösta och lägga till kommentarer utan att kladda ner den här tråden.

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Då frågan kom upp.

JA man får använda samtliga bilder med "Copyright Henrik Svensk" från SoldF.com för att manipuera bilder och enbart för publicering på SoldFForum.

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

http://www.plutonen.com/galleriet/3d/work/Besok.jpg

 

Bild på som visar lite på att man kunde få en massa skumma besök vid gaten på Camp Victoria

(Ganska stor)

 

 

http://www.plutonen.com/galleriet/3d/work/dvd_cover_2.jpg

 

Omslag till min film jag gjort. Dvd-versionen

(Stor)

 

 

ING_3D_Light.jpg

Logga jag gjorde till Ing en gång.

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Ok nånting måste jag väl bidraga med.

Hmm rätt on om verk, mesta tiden går åt till att fixa och redigera bilder som skall användas på SoldF.com verkar det som.

 

Ett CD-konvolut till minnesskivan Vakt/Eskort KS06. [Nedskalade och komprimerade] Gjort i Photoshop 7.

 

asks06_framsida.jpg

 

asks06_baksida.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Självklart, vanliga teckningar är ju störtskönt.

Själv drar jag gränsen för vanliga foton. Vi får skapa en annan tråd för vanliga foton alt. dynamiskt bildarkiv.

 

@Erik G. :}

SNYGGT! Lite sån där finstil minimal text nertill med medverkande, effekter etc så ser det fulländat ut. Tycker helt klart bilden bör spridas på Skrattnet och andra humorsiter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...