Jump to content

Recommended Posts

• Replies 491
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
märkligt att det är vakans på en sådan tjänst man sökt...

Nja inte så märkvärdigt, om personen som tackat ja sen avsäger sig platsen... "rekryterings-perioden" är ofta intensiv, alla tackar ja sen inser de fakta och blir tvungna att avböja. Ringveckorna är över och de som ringer sitter med sina vanliga arbetsuppgifter. Platserna läggs ut på webben samtidigt som ansvariga börjar dra i sina personliga kontakter. Ofta är den vakanta platsen redan tillsatt när den läggs ut på internet, samtidigt som de mest specifika kompetneserna fortsätter att vara vakanta....

Ryktet säger att det snart kommer att finnas vakanta amröjplatser till 13:ton...

//ST6

Posted

Ja det är märkligt. konstigt också att dom kör reklam på Tv för 100 tusentals kronor där dom söker personal.

Kommer inte mina ansökningar och högar med personliga brev fram kan man undra?

Eller så är dom så jävla trötta på den där ihärdiga jäveln som söker allt och hela tiden.

Posted

Själv tycker jag att det är märkligt att det står att prickskyttens lön är enligt avtal och inte som på de andra nissarna. Sen e han ju en nivå över de andra i grad med nån som vet varför inget jag känner igen från armén varje fall

Posted

Ja det är märkligt. konstigt också att dom kör reklam på Tv för 100 tusentals kronor där dom söker personal.

Kommer inte mina ansökningar och högar med personliga brev fram kan man undra?

Eller så är dom så jävla trötta på den där ihärdiga jäveln som söker allt och hela tiden.

Håller med... söker och söker och söker! börjar ge upp hoppet.

Posted
Ge dig Greven, du har gjort dina missioner. Skaffa ett liv. :uuh:

nä nä greven sök på bara! själv fick man inte åka på Fs13 för psykologerna på PersUs

:clap:

Posted

Ge dig Greven, du har gjort dina missioner. Skaffa ett liv. :)

nä nä greven sök på bara! själv fick man inte åka på Fs13 för psykologerna på PersUs

:clap:

Psykologerna på PersUs :uuh:

Har du blivit testad av någon psykolog eller är det något du hört/vet?

• Forumsledning
Posted
Själv tycker jag att det är märkligt att det står att prickskyttens lön är enligt avtal och inte som på de andra nissarna. Sen e han ju en nivå över de andra i grad med nån som vet varför inget jag känner igen från armén varje fall

I detta fallet kan det röra sig om att man vill titta på kompetensnivån först innan man lönesätter, alltså det blir en lön beronde på vad man kan och eventuellt vilken grad man kommer få.

Det finns fler befattningar som kommer fungera på detta sättet vet jag.

Posted

I detta fallet kan det röra sig om att man vill titta på kompetensnivån först innan man lönesätter, alltså det blir en lön beronde på vad man kan och eventuellt vilken grad man kommer få.

Det finns fler befattningar som kommer fungera på detta sättet vet jag.

Nu verkar det vara ngn som har tänkt till här inte alls likt försvaret. Men det betyder ju att man eg borde söka om det finns möjlighet att fixa upp lönen lite.

Just det ja var ju reda anställd i firman så då sket de sig ändå. Men alltid kul o veta vad man kunde gjort.

Posted

Ge dig Greven, du har gjort dina missioner. Skaffa ett liv. :-(

:uuh:

Psykologerna på PersUs :rockon:

vet, dock aldrig pratat med nån av dom.... dom sa bara " nej du måste va hemma ett år"

Posted

Ge dig Greven, du har gjort dina missioner. Skaffa ett liv. :-(

:uuh:

Psykologerna på PersUs :rockon:

vet, dock aldrig pratat med nån av dom.... dom sa bara " nej du måste va hemma ett år"

tja, du har ju gjort dina missioner rätt så tätt kan ju vara bra att vara hemma och jobba lite på din civila karriär, själv gjorde jag mina missioner under loppet av 17 år och du har gjort dina 3 på bara några få år det kanske e orsaken till att du får vara kvar hemma( fast jag förstår dej så väl)

Posted

Ge dig Greven, du har gjort dina missioner. Skaffa ett liv. :)

:banghead:

Psykologerna på PersUs :}

tja, du har ju gjort dina missioner rätt så tätt kan ju vara bra att vara hemma och jobba lite på din civila karriär, själv gjorde jag mina missioner under loppet av 17 år och du har gjort dina 3 på bara några få år det kanske e orsaken till att du får vara kvar hemma( fast jag förstår dej så väl)

hehe jo visst ser man det så... men vi går ju mot ett "nytt" försvars nu ;)

• Forumsledning
Posted

SKa vi försöka inte ta med varenda quote som finns så kanske vi slipper trådar med 70% quotes.. danke

/ Kimster

BlåGul

Posted

Ge dig Greven, du har gjort dina missioner. Skaffa ett liv. :blink:

Konflikt zoner är mitt liv... :wacko:

Tyckte de att KS08 och KS11 var för tätt ? eller har du gjort fler?

Posted

Ge dig Greven, du har gjort dina missioner. Skaffa ett liv. :blink:

Konflikt zoner är mitt liv... :wacko:

Tyckte de att KS08 och KS11 var för tätt ? eller har du gjort fler?

Har inte gjort fler, hur vet du förresten att jag gjort KS08 och KS11? Står det någonstans?

Posted
Har inte gjort fler, hur vet du förresten att jag gjort KS08 och KS11? Står det någonstans?

Du har skrivit det i din profil. Fast vi här på SoldF Intelligence Agency har ju koll på sånt i alla fall. ;)

/D

Posted

Jag är Mongot , jag vet allt...

Tyckte bara det var en konstig anledning att neka dig att åka...det är ju inte ens varannan .

Bara nyfiken :baskerKav:

Posted (edited)

nej det var jag som inte fick åka igen...

gjorde oxå KS08 och 11an var nere en sväng i slutet på FS10 och några månader in på FS11...

ang Sudan vakanserna måste något ha blivit fel... antingen har dom lagt in fel beskrivningar eller skrivit fel mission...

Edited by Meercy
Posted
nej det var jag som inte fick åka igen...

gjorde oxå KS08 och 11an var nere en sväng i slutet på FS10 och några månader in på FS11...

ang Sudan vakanserna måste något ha blivit fel... antingen har dom lagt in fel beskrivningar eller skrivit fel mission...

Jasså? Hur kan du veta d ? enl C EN04 sker rekrytering SU01 V 45/46.

Posted (edited)

Jockster

om du läser beskrivningen för tex resebefälet som ligger som vakans för SU01 på mil.se/int

så står det att denne ansvarar för resor för KS och EB vilket är styrkorna i Kosovo och Bosnien,

likaså står det att Ekonomichefen ansvarar för "Fakturering samt cost sharing mellan KFOR-nationerna"

det är där jag menar att det måste ha blivit fel.... håller du inte med om att det är lite konstigt

att rekrytera ett befäl skicka denne till Sudan och ska där ha hand om Kosovo och Bosnien resor?

Edited by Meercy
Posted
Jockster

om du läser beskrivningen för tex resebefälet som ligger som vakans för SU01 på mil.se/int

så står det att denne ansvarar för resor för KS och EB vilket är styrkorna i Kosovo och Bosnien,

likaså står det att Ekonomichefen ansvarar för "Fakturering samt cost sharing mellan KFOR-nationerna"

det är där jag menar att det måste ha blivit fel.... håller du inte med om att det är lite konstigt

att rekrytera ett befäl skicka denne till Sudan och ska där ha hand om Kosovo och Bosnien resor?

Hehe....

Jo d är ju så sant d! Läste ju liksom bara bef & inte resten.

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Posted

På förekommen anledning är det dags att bumpa upp den här lite... någon som sitter på nått guldkorn ni själva inte ska använda? En prostituerad börjar bli lite desperat... :D

//A