Jump to content

Recommended Posts

Hej på Er alla där ute!

Jag har sett här i forumet och på privata hemsidor att BA01 hade en återträff "10 år senare".

Jag blir full med förhoppning att vi på BA02 ska få nåt liknande. Är det någon som vet något om det?

Tacksam för svar

:baskerPa:

Vad ryktena sade var att återträffen för BA 01 fixades av VL 1. Det var alltså ingen officiell återträff av Swedint motsv. utan en privat historia, som finansierades av sponsorer och råkade hamna på Almnäs på grund av antalet besökare och den eminenta mässen...

Så för att få till en återträff för BA 02 får du nog slå upp adresslistan och börja ringa. Mitt förslag är att du börjar med bataljonsledningen ;)

Å andra sidan verkar intresset vara stort, det gäller bara att få någon att ta tag i det!

/Ace :blink:

Adresslistan ja...den har varit borta i en himla massa år.

Eftersom jag satt i Batstaben så borde jag ju "lätt" få tag i Bataljonsledningen.

Kanske ska slå en pling till Swedint eftersom några av dem jobbar där nu.

Det hade verkligen varit skitskoj om någon hade velat ta tag i det.

Det är helt sjukt att det verkligen är 10 år sedan. Jag minns vissa episoder som om det skulle ha varit i förra veckan.

Hade varit roligt att diskuttera vissa situationer nu när man har rejält perspektiv på det hela.

Någon från BA02 som har bra kontakt med VL 1 idag?

Jag hänger på!!

Träffade av en STOR slump min grpch på sergelstorg i somras och dryftade ämnet återträff. Kan bara hålla med att vissa saker känns som igår. Speciellt då jag igår satt och visade gamla BA02 bilder för min grpch på IA03... Många minnen blir det! givetvis borde Bataljonchef eller liknande kontaktas..

Edited by Sundman_MA03_BA02_KS01

För kännedom:

Jag ringde nyss till SWEDINT, som kopplade mig vidare till F20 i Uppsala. Där fick jag prata med en som heter Lena. Hon ansvarade för återträffar för Kosovobataljoner. Hon visste ingenting om Bosnien men skulle höra runt lite och återkomma med besked nästa vecka.

:baskerFN:

Bra att någon mer börjar att rota i detta. Jag håller på att bearbeta min kompaniledning för att åtminstånde få till en kompaniträff. Vem vet det kanske kan ge resultat uppåt och ut åt sidorna.

Återkommer i ärendet när jag vet mer. En idé är väl att uppmana till spontanträff i Halmstad på ÖS, men det blir ju inte riktigt samma sak.

BA02>> Jag tror att VL1 är chef för någon försvarverksamhet i Örebro (Redovisningsavdelning Bergslagen), du kan ju prova att ringa dit.

Edited by 201

Nu har Lena ringt mig.

Hon hade tyvärr ett negativt besked. Det blir ingen återträff BA02 (om inte någon drar igång det på eget bevåg).

BA01 var ett "specialfall" som hon uttryckte det, så återträffen var en typ av check av personalen enl henne.

Tyvärr alla missionskamrater. Jag hoppas att Ni har turen att era befäl är driftiga och kör plutons- alt kompanivis iaf.

/ Micke

Har inte kontakt med någon av dem förutom en kille som också var Clerk.

Jag både vill och inte vill dra i det hela...men jag ska bli pappa i sommar så jag vill inte engagera mig för mycket utan satsar mina energier på familjesituationen.

När jag var uppe på Nordic Peace sommaren 2002 träffade jag tre-fyra olika personer från Batstaben. Vissa av dem var då iaf knutna till SWEDINT.

Jag är ledsen att jag kanske har infriat förhoppningar hos någon men jag hade hoppats på att mitt samtal skulle ha dragit igång något uppe i Stockholm.

Blir det en återträff så kommer jag iaf att befinna mig på den (om det inte krockar med förlossningen).

/ Micke

:)

• 1 month later...

Jag kunde inte släppa det där med återträff iaf.....vill ju se gänget igen..hur de ser ut och vad de gör idag.

Jag fick tag i Gyllestad som var på S1 under BA02. Enligt honom var det nog svårt (läs omöjligt) att få loss några pengar till en återträff. Eventuellt att det gick och lösa på frivillig basis där den enskilde ev skjuter till lite.

Han ansåg att det borde komma från VL1 alt stf stabschef (eftersom stabschef troligtvis gått i pension)

Jag tog mod till mig och ringde Örebro och frågade efter Överste Svensson men fick veta att han åker på utlandstjänstgöring vilken dag som helst...

Jag får väl börja jaga stf stabschef istället.

Men tyvärr tror jag att det är en återvändsgränd...

Nu har jag jagat stf Stabschef och det visar sig att han befinner sig i Sarajevo tillsammans med VL1.

De ska vara borta några månader så tyvärr kom jag inte längre på den vägen...

Någon som har fler förslag på personer att jaga?

• 2 weeks later...

Nu har jag tyvärr inget bra förslag på personer att få tag i men jag såg att Bat ledningen för BA03 tydligen har tagit tag i deras 10 års jubilé. Jag antar att det är på eget initiativ från deras sida. Själv funderar jag starkt på att åka förbi på I5 och leta reda på min plutch och se om det inte går att fixa något för plutonen även om det vore trevligt att få ihop kompaniet på samma plats.

• 8 months later...

Vi hade en plutonsåterträff förra året, vår PC ordnade det hela med hjälpa av sitt nuvarande regemente T2.

Mycket kul och underhållande.

VL1 har varit tillfrågad samt SL1 för en bataljonkompaniåterträff, men ingen har orkat/velat/haft lust att dra igång något.

Vad tycker vi om det? :)