Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 280
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Då var det dags att packa väskan...  0:)  :lala:

gott för dig! vad blir din sysselsättning?

Signalist el. dyl. ;)

;) Trevligt för dig Torbjörn! Var du en av de som Kongo nämnde i mejlet idag? Blev lite tagen på sängen av mejlet med tanke på att jag haft "satelittelefon"-förbindelse med en annan Norrköpingbo (gissa vem) idag och han BEDYRADE att vi skulle slippa...

Link to comment
Share on other sites

Nu är det väl bara att betrakta NL03 som insatt då? Så vi som inte blev uttagna kommer väl aldrig få åka med NL :(

 

Bara att bita i det sura äpplet och gilla läget!

 

Dret också!

:/ Det är väl inget att sörja, "min son"..... För övrigt välkomnar jag dig tilll detta forum..... Har du valt att förlänga ditt kontrakt? Det har jag. En av de främsta anledningarna till det är att jag tycker att vi är ett jäkla bra gäng!

Edited by Magister R
Link to comment
Share on other sites

Nu är det väl bara att betrakta NL03 som insatt då? Så vi som inte blev uttagna kommer väl aldrig få åka med NL :(

 

Bara att bita i det sura äpplet och gilla läget!

 

Dret också!

:baskerFN: Det är väl inget att sörja, "min son"..... För övrigt välkomnar jag dig tilll detta forum..... Har du valt att förlänga ditt kontrakt? Det har jag. En av de främsta anledningarna till det är att jag tycker att vi är ett jäkla bra gäng!

Tjena "farsan"! ;)

Jag ville hemskt gärna åka, men men...

 

Jag har hållt till på det här forumet ett tag men jag skriver inte så ofta. Spanar mest.

 

Jo, jag lämnade in papper om förlängning, men jag har inte fått någon bekräftelse på det. Kanske blir längre fram i tiden. Eller så kanske EB01 är en bra anledning att lägga ner NL?

Enligt de uppgifter jag har fått vill de lägga ner alla beredskapsförband som är så stora som NL och större, dvs större än 1-2 kompanier.

 

Det är av samma anledning som för dig som jag förlänger, det är ett jädrigt roligt gäng.

 

Men men, tiden får utvisa allt sådant här.

Edited by Abhor
Link to comment
Share on other sites

Många rykten, lite fakta = dålig stil från NL! :rockon:

Mer fakta så hinner det inte bli några rykten!  :)

Nu är det väl så att de på staben är "aningen" överbelamrade med arbete. Om du läser på hemsidan så ser du att staben har minskat från 8,5 till 3,5 heltider. Och de treochenhalv skall sköta allt som har både med NL och EB att göra för tillfället. Jag tror att om ni som inte skall iväg nu lugnar er tills EB01 kommit iväg så kommer det nog mer och ny information. Men just nu har de nog häcken full... Personligen så tycker jag att det tidigare när de var många på staben kunde varit bättre på fortlöpande information. Sen är det väl så att i den här "bissnissen" så kommer det alltid att florera rykten hur mycket fakta man än pumpar ut. Men är inte det lite av tjusningen?

Link to comment
Share on other sites

Många rykten, lite fakta = dålig stil från NL! :D

Mer fakta så hinner det inte bli några rykten!   :lol:

Nu är det väl så att de på staben är "aningen" överbelamrade med arbete. Om du läser på hemsidan så ser du att staben har minskat från 8,5 till 3,5 heltider. Och de treochenhalv skall sköta allt som har både med NL och EB att göra för tillfället. Jag tror att om ni som inte skall iväg nu lugnar er tills EB01 kommit iväg så kommer det nog mer och ny information. Men just nu har de nog häcken full... Personligen så tycker jag att det tidigare när de var många på staben kunde varit bättre på fortlöpande information. Sen är det väl så att i den här "bissnissen" så kommer det alltid att florera rykten hur mycket fakta man än pumpar ut. Men är inte det lite av tjusningen?

:baskerPa: Visst kommer rykten alltid att florera, fast i ärlighetens namn skulle de nog inte nått sådana proportioner som de nu har om man i ett tidigt skede gått ut med det man visste från central nivå.... B)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
http://www.t2.mil.se/article.php?id=12598

 

Nytt nyhetsbrev. Intressant med Battlegroup...

 

Själv åker man till Tuzla om typ en vecka... :baskerPa:

:angry: Tja grabbar, det här kan betyda två saker: Antingen läggs vi nednu på en gång eller så blir vi nedlagda 2006. Frågan är bara om och när vi släpps in i den tilltänkta stridsgruppen... :winner:

Link to comment
Share on other sites

Norge i EU/BG? ;-)

Ja. Det är inte klart men senast jag hörde någonting så ville/kunde inte Finland ställa upp med tillräckligt mycket trupp för att komplettera det bidraget som Sverige ville/kunde ge. Därför ville man ta hjälp av Norge... Men det är inte klart vad jag har förstått. När det pratades om det har jag för mig att Sverige ville ta huvudansvaret för en MekBat 90 I (-) och att de andra länderna skulle ställa upp med de flesta andra förbanden som behövs för att kunna agera som stridsgrupp.

 

Finns redan en avsomnad tråd om stridsgruppen: http://forum.SoldF.com/index.php?showtopic=13186

Och lite artiklar på andra håll bl.a. http://www.euobserver.com/?sid=13&aid=17443

Link to comment
Share on other sites

Frågan är bara om och när vi släpps in i den tilltänkta stridsgruppen... ;-)

Frågan är även hur mycket av NLs funktioner som eventuellt tas över av finnar och norrmän i den planerade stridsgruppen.

:o Ja så kan det ju också bli.. Jag tänkte mest på ifall man kommer att vilja använda personal ur NL eller inte... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...