Sgt Andersson Posted August 23, 2004 Report Posted August 23, 2004 Jag var i kontakt med personalchefen för NL och fick bekräftat att det sker planering för övertagande av vissa delar i Bosnien. Delar av NL03 kommer sättas in, men vilka, hur många osv. går självklart inte säga än... Hemsidan skulle uppdateras nästa vecka med mer info och ett nyhetsbrev skulle skickas ut runt v. 35... Nu är det bara att vänta... Bådar gott. Bara jag får åka så......... YxBobo Haha YxBobo...jag trodde jag var kåt på att åka men du är nog fan ett strå vassare Quote
YxBobo Posted August 23, 2004 Report Posted August 23, 2004 Jag var i kontakt med personalchefen för NL och fick bekräftat att det sker planering för övertagande av vissa delar i Bosnien. Delar av NL03 kommer sättas in, men vilka, hur många osv. går självklart inte säga än... Hemsidan skulle uppdateras nästa vecka med mer info och ett nyhetsbrev skulle skickas ut runt v. 35... Nu är det bara att vänta... Bådar gott. Bara jag får åka så......... YxBobo Haha YxBobo...jag trodde jag var kåt på att åka men du är nog fan ett strå vassare Gissa! Och nu har jag fått ett mail från min PC att delar ur NL ska till Bosnien i höst. Dock oklart hur många och vilka. Hoppas att jag är en av dom. Idag ska jag också kolla vad mer FM har att erbjuda. YxBobo Quote
Blomberg Posted August 23, 2004 Report Posted August 23, 2004 Jag fick brevet från Bat.C idag. Det ser ju lovande ut för oss på ledning. Hoppas verkligen att man kommer iväg nu. Quote
Sgt Andersson Posted August 23, 2004 Report Posted August 23, 2004 Jag var i kontakt med personalchefen för NL och fick bekräftat att det sker planering för övertagande av vissa delar i Bosnien. Delar av NL03 kommer sättas in, men vilka, hur många osv. går självklart inte säga än... Hemsidan skulle uppdateras nästa vecka med mer info och ett nyhetsbrev skulle skickas ut runt v. 35... Nu är det bara att vänta... Bådar gott. Bara jag får åka så......... YxBobo Haha YxBobo...jag trodde jag var kåt på att åka men du är nog fan ett strå vassare Gissa! Och nu har jag fått ett mail från min PC att delar ur NL ska till Bosnien i höst. Dock oklart hur många och vilka. Hoppas att jag är en av dom. Idag ska jag också kolla vad mer FM har att erbjuda. YxBobo Vad gjorde du på 07:an? Quote
Hercule Posted August 23, 2004 Author Report Posted August 23, 2004 ...Sverige tar logistikansvar för MNTF(N). Sverige tar i och med sitt ledningsansvar för logistiken även ansvar för MILU(Multinational Integrated Logistic Unit) i MNTF(N). Det svenska bidraget skall till sin huvuddel tas ur Nordisk Logistikbataljon Inte mycket om vilka som får åka, men ledningsplutonen ligger väl som sagt bra till att få med en del folk. Besked kommer senast i mitten av September. Quote
BJK Posted August 23, 2004 Report Posted August 23, 2004 Nu blev ni ännu mer sugna p g a det kryptiska va...?!!! B) Quote
-M- Posted August 24, 2004 Report Posted August 24, 2004 Är det någon som kan svara på - VARFÖR man sätter upp en mission till Bosnien NU? - VARFÖR NL blir inblandad? Quote
Vargas Posted August 24, 2004 Report Posted August 24, 2004 Är det någon som kan svara på - VARFÖR man sätter upp en mission till Bosnien NU? - VARFÖR NL blir inblandad? EUFOR tar över från SFOR. Sverige är en del av EU. Varför NL engageras vet jag inte, men misstänker att funktionerna logistik/ledning behövs även i EUFOR. Sen är det säkert ett "taktiskt" val att nyttja ytterliggare ett av beredskapförbanden istället för att rekrytera helt nytt alternativt plocka ytterliggare från IA03. Man vill ju faktiskt kunna visa att beredskapsförbanden kan användas till nåt och inte bara se bra ut på pappret. Quote
YxBobo Posted August 24, 2004 Report Posted August 24, 2004 Vad gjorde du på 07:an? MNTC. YxBobo Quote
Hercule Posted August 25, 2004 Author Report Posted August 25, 2004 Lite OT. Vad blir det för basker? ? ? ? Quote
Tobias R Posted August 27, 2004 Report Posted August 27, 2004 Vad är det menigen att (ev.) vi ska göra i Bosnien? Det var väl vatt fred att bra tag där nu. Vad är det för klimat i Bosnien den period som är aktuell? MVH Tobias, APS/SLE Quote
Hercule Posted August 27, 2004 Author Report Posted August 27, 2004 Vad är det menigen att (ev.) vi ska göra i Bosnien? Det var väl vatt fred att bra tag där nu. Vad är det för klimat i Bosnien den period som är aktuell? MVH Tobias, APS/SLE Kolla nyhetsbrevet! http://www.t2.mil.se/article.php?id=11904 Batch. är tydligen på rek. http://www.t2.mil.se/article.php?id=11904 Quote
Blomberg Posted August 28, 2004 Report Posted August 28, 2004 Vi måste få komma iväg på det här! Jag måste se våran driftledare korthårig innan jag dör! Quote
Tobias R Posted August 28, 2004 Report Posted August 28, 2004 Vi måste få komma iväg på det här! Jag måste se våran driftledare korthårig innan jag dör! Är han inte drifttekniker? Om det är hårdrockaren du talar om. Quote
Blomberg Posted August 28, 2004 Report Posted August 28, 2004 Jo, jag antar att du har rätt...drifttekniker. Quote
YxBobo Posted August 31, 2004 Report Posted August 31, 2004 Jag tycker iallafall att det är dags att vi får komma iväg nu....... B) YxBobo Quote
Blomberg Posted September 2, 2004 Report Posted September 2, 2004 (edited) Imorn kommer nästa veckobrev. Hoppas att vi får besked nu, för ovissheten börjar bli lite jobbig!! Edit: Stavfel Edited September 2, 2004 by Blomberg Quote
BJK Posted September 2, 2004 Report Posted September 2, 2004 SENAST i morgon skulle det presenteras ett nyhetsbrev på hemsidan, men det brukar ju vara som SJ, inte i tid....... :P Klart är ju iaf att ett antal från Swelog får åka till Bosnien, om jag tolkat det rätt. Quote
Hercule Posted September 2, 2004 Author Report Posted September 2, 2004 Jag har hört att senast tisdag skulle alla namn vara klara. Men som ni säger så brukar tidsgränserna inte stämma. Varför gäller bara rätt tid, rätt plats... i lumpen och inte när det gäller detta? Quote
Team Member Posted September 3, 2004 Report Posted September 3, 2004 Var inne på T2 igår(2/9). Febril aktivitet med mycket lastbilar, folk med blå basker och Sweden märken. Quote
Blomberg Posted September 3, 2004 Report Posted September 3, 2004 Nyhetsbrev NL03 Det här blev man ju inte klokare av. Quote
Hercule Posted September 3, 2004 Author Report Posted September 3, 2004 Nyhetsbrev NL03 Det här blev man ju inte klokare av. Nä, verkligen inte. Snarare tvärtom... Och nu ska man behöva vänta ytterliggare några veckor innan man får något konkret... :( Quote
YxBobo Posted September 3, 2004 Report Posted September 3, 2004 Nyhetsbrev NL03 Det här blev man ju inte klokare av. Nä, verkligen inte. Snarare tvärtom... Och nu ska man behöva vänta ytterliggare några veckor innan man får något konkret... :( Och det värsta av allt är att det inte är ett dugg förvånande. YxBobo Som ändå hoppas på att snart få åka... Quote
Hercule Posted September 17, 2004 Author Report Posted September 17, 2004 http://www.t2.mil.se/article.php?id=12114 Nu börjar det dra ihop sig! Quote
miss dragon Posted September 18, 2004 Report Posted September 18, 2004 Jag kommer sent in i diskussionen, men, men... bättre sent än aldrig! Jepp! Nu är det inte långt kvar innan det är klart vilka som får åka!! Men tyvärr får jag nog inte följa med :( eftersom vår grupp förmodligen inte behövs... Därför har jag sökt allt annat jag kan komma över! @YxBobo; T.A. har precis kommit hem från sin GSU-US, ska grilla henne på detaljer när jag åker till Halmstad imorgon... Förmodligen har hon inte suttit i en lastbil under de tre veckorna så det är nog inget som blivit påkört...?!? Men man kan inte vara för säker! MsD Quote
TLiman Posted September 19, 2004 Report Posted September 19, 2004 Så har man då hittat hit... Och inser att alla är lika sugna på att åka som jag... Man hoppas ju på att man är bland dem som får åka... Annars får det bli att söka vakans på KS11... Quote
BJK Posted September 19, 2004 Report Posted September 19, 2004 "Den som lever får se", som det så vist, men ack så tråkigt, heter! Quote
YxBobo Posted September 19, 2004 Report Posted September 19, 2004 Jag kommer sent in i diskussionen, men, men... bättre sent än aldrig! Jepp! Nu är det inte långt kvar innan det är klart vilka som får åka!! Men tyvärr får jag nog inte följa med :( eftersom vår grupp förmodligen inte behövs... Därför har jag sökt allt annat jag kan komma över! @YxBobo; T.A. har precis kommit hem från sin GSU-US, ska grilla henne på detaljer när jag åker till Halmstad imorgon... Förmodligen har hon inte suttit i en lastbil under de tre veckorna så det är nog inget som blivit påkört...?!? Men man kan inte vara för säker! MsD Samma här, fast inte KS11. Hälsa T.A så gott från mig. YxBobo Quote
Recommended Posts