Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hähä, Swede, du får gärna ta frågan, var bara uppe ett tag mitt i natten för att dricka och så, ber om ursäkt för inhoppet! Din fråga!

Posted

Var den för svår?

Bilden är tagen i Sverige men det är inte ett svenskt fordon.

Det saknas lite utrustning i utrymmet närmast kameran.

The Swede :banana

Posted (edited)

den är troligen rysk eller från någon av öst staterna min första tanke var BMP igentligen den svartavita saken uppe till höger på baterilådan(?) fins även i pbv 401. (förmodligen på helt fel spår)

Edited by Sandqvist
Posted
Nähä,du den är mycket större.

Dessutom kan man väl inte riktigt säga att den används för samma uppgifter som M113.

AAV-7 är väl också en pansartaxi? Och för speciellt mycket landstigningar används de väl inte särskilt mycket nu för tiden? förutom under övningar...

Ang storleken så vet man ju inte var fotografen befinner sig när han tog fotot. Halva stridsutrymmet kanske finns bakom hans rygg? men men, jag ger mig och kastar in handduken!

Posted

försöksvagnen med granatkastartornet AMOS PT1 på ett PASI XA-203 chassie.

nu är jag ute och seglar igen jag vet :lala:

Posted

nu är jag ute och seglar igen jag vet  :clap:

Ja, speciellt efter att jag redan sagt att det är ett bandfordon, inte ett hjulfordon.

Fordonet har blivit ersatt av ett modernare, mycket mer krigiskt :lala: fordon.

The Swede

Posted

nu är jag ute och seglar igen jag vet  :lala:

Ja, speciellt efter att jag redan sagt att det är ett bandfordon, inte ett hjulfordon.

Fordonet har blivit ersatt av ett modernare, mycket mer krigiskt :clap: fordon.

The Swede

Jaja, då är det ju enkelt, det är ju föregångaren till Warriorn ju! :lala:

Posted

Jepp, visst är det en FV432, fotograferad hos en privat samlare/handlare utanför Strängnäs.

Mattssonmannen har bollen.

The Swede :lala:

Posted
Jepp, visst är det en FV432, fotograferad hos en privat samlare/handlare utanför Strängnäs.

Mattssonmannen har bollen.

The Swede :lala:

Då hade min gissning på Alvis Stormer iallafall inte varit i helt fel härad om jag bara hade lagt in den tidigare.. men men..

:clap:

/E

Posted

Skulle ju gärna sett att det varit den Lettiska vagnen på Kubinka, en Vickers 4-ton tank Model 1937 with en 40mm QF gun...men sån tur har jag väl inte så det blir en helbild på denna underbara pjäs.

Posted
Skulle ju gärna sett att det varit den Lettiska vagnen på Kubinka, en Vickers 4-ton tank Model 1937 with en 40mm QF gun...men sån tur har jag väl inte så det blir en helbild på denna underbara pjäs.

Tyvärr Lynx_39.