Andreas Lärka Posted February 3, 2003 Report Posted February 3, 2003 (edited) När ni är i farten med The Swedes, hmhm hmmh svåra bild, har ingen aning själv, så kan ni som säkert vet säga vad det är för pansar (inofficiell bonusquizbild) ovan. Är det ISU-152:a möjligtvis? Eller IS-2:a? Bilden tagen sommaren 1944 under nordens största slag vid Tali-Ihantala. Bilden ifråga är av en T-34 (alltså inte en T-34-85) som körde igenom de finska linjerna vid Tali-Ihantala. Om jag minns rätt så var det en tyska StuG III G som sköt den till skrot. Tornet ligger uppochner en bit ifrån vagnen. På några bilder syns också torn-numret. Det finns en hel del bilder på vagnen ifråga. Detta beror på att den låg innanför de finska linjerna och TK-fotograferna hade lätt att få bilder av något så "häftigt". Här är en bild: Edited February 3, 2003 by Andreas Lärka Quote
Haegg Posted February 3, 2003 Report Posted February 3, 2003 I krig o kärlek.. inte nog med att jag var med The_Swede när han plåtade bilden på 9056an, jag tog ju precis samma bild själv.. :-D Jag tror jag vet vad den sista bilden föreställer också. Men jag ska väl låta bli att svara dårå.. /E Äh du kan gissa på. Andeas Lärka Trevligt att se mannen bakom den bra sajten om finskt pansar här. Du har gjort ett bra arbete med den, man får tacka. Quote
Andreas Lärka Posted February 3, 2003 Report Posted February 3, 2003 Du har gjort ett bra arbete med den, man får tacka. Tack själv. Kul att du gillar den. Quote
Turboharry Posted February 3, 2003 Report Posted February 3, 2003 Ingen Sherman, tur var väl det. *torkar kallsvetten ur pannan* Om det inte är en Sherman så tror jag att det är en amerikansk halvbandvagn från andra världskriget vilket nästan är lika illa som Sherman då de ju fick nya beteckningar stup i kvarten. Sååå...M3(?) följt av en hel rad med siffror, kan dock inte ge registationsnummret den här gången. Hoppas besvikelsen inte blir för alltför stor. Till Andreas Lärka; välkommen. Quote
Ace Posted February 5, 2003 Report Posted February 5, 2003 Kan det vara nåt i FV 101 serien? Närmare bestämt Spartan alt. Striker? Det verkar vara ett väldigt litet spännhjul med en ovanlig skärm och det andra krafset antar jag är vegetation och inte nån form av fjädring/stödhjul. Quote
mace Posted February 5, 2003 Report Posted February 5, 2003 Det är nästan lite spooky med all den kunskap ni sitter inne med... *Hmmm, vad gör ni på fritiden egentligen?* Själv så ser jag knappt skillnad på ett upp och ner vänt badkar och en Stridsvagn. Quote
The Swede Posted February 6, 2003 Author Report Posted February 6, 2003 Och vinnaren är.........Turboharry! Visst är det en halvbandare av typen M3 tillhörande SLA milisen i Libanon. Får försöka gräva fram lite nya bilder, jag återkommer. The Swede Quote
The Swede Posted February 6, 2003 Author Report Posted February 6, 2003 Här kommer en ny bild: The Swede Quote
mace Posted February 6, 2003 Report Posted February 6, 2003 (edited) Är det inte den där svenska som Scania byggde? M/41 tror jag att den hette? Har redan kollat själv, hade fel. *suck* Det blev alltså ingen skiva, får man hälsa? Edited February 7, 2003 by mace Quote
HappyMeaI Posted February 7, 2003 Report Posted February 7, 2003 Jaha här har man väntat och väntat på en ny bild så kommer Adam Wilhelm och förstör det roliga för alla dom andra barnen Jag får väll nöja mig med att peka ut rätt KV-1E Quote
The Swede Posted February 7, 2003 Author Report Posted February 7, 2003 Visst var det en KV1E. Bonuspoäng till HappyMeal som plockade exakt rätt vagn. Här kommer nästa bild: The Swede Quote
ollevarm Posted February 7, 2003 Report Posted February 7, 2003 En Gissning, en fransk pansarbil, En AMX variant tror jag Quote
KalleSWE Posted February 7, 2003 Report Posted February 7, 2003 Gissar på en salamander (mest för att jag gillar namnet!) Quote
BlåGul -1 9x19 Posted February 7, 2003 BlåGul -1 Report Posted February 7, 2003 ERC90 tippar jag. Quote
The Swede Posted February 7, 2003 Author Report Posted February 7, 2003 Jaha, det är väl bäst att jag rättar quizen nu så att inte 9x19 får spel. Han har redan varit på mig via ICQ Visst har han rätt, det är en Panhard ERC90 på bilden fotograferad på Mt Igman, Bosnien 1994. Här kommer nästa bild: The Swede Quote
The Swede Posted February 8, 2003 Author Report Posted February 8, 2003 Visst är det CV90120T på bilden, bra jobbat Aron Här kommer nästa bild: The Swede Quote
The Swede Posted February 9, 2003 Author Report Posted February 9, 2003 Jaha, visst var det en BT-42. Från Parola dessutom, bra jobbat Lynx. Här kommer nästa bild: The Swede Quote
Forumsledning henke Posted February 9, 2003 Forumsledning Report Posted February 9, 2003 Ahh det måste bara vara Stridsvagn 2000 eller vad den prototypen var tänkt att heta..eller är jag ehlt ute och cyklar? Quote
The Swede Posted February 9, 2003 Author Report Posted February 9, 2003 Har du cykelhjälm på dig Henke? Det är varken Merkava eller Strv2000. The Swede Quote
Lynx_39 Posted February 9, 2003 Report Posted February 9, 2003 Är det den hemska Leo 2 prototypen på Axvall? En av de tio första 2:orna... Lynx_39 Quote
The Swede Posted February 9, 2003 Author Report Posted February 9, 2003 Vadå hemsk??? Den är jättefin. Nåja, du får väl rätt även om du är uppnosig. ;) Vilket fordon är det nu jag krupit ner i? The Swede Quote
The Swede Posted February 9, 2003 Author Report Posted February 9, 2003 Nädu Jonte. Ikv91 har redan varit med. The Swede Quote
Ace Posted February 9, 2003 Report Posted February 9, 2003 M 113? (Det var ett par år sedan va?) Quote
The Swede Posted February 9, 2003 Author Report Posted February 9, 2003 Vadå? Tycker du att jag ser ung ut? Någon M-113 är det dock inte, den har redan varit med. The Swede Quote
Recommended Posts