Mattsson Posted July 12, 2005 Report Posted July 12, 2005 Nån form av Skoda från 30-talet? Men det finns ju ett par stycken att välja på... <{POST_SNAPBACK}> Inte Skoda, titta på PICs gissning så får du (och ni andra) en ledtråd till vad jag söker. Quote
GrodanBoll Posted July 13, 2005 Report Posted July 13, 2005 Ingen Skoda alltså... Hakar på Sandqvists teori om att det är en jänkare och gissar på en Ford-T16 istället! Hyffsat lik en universal carrier... Quote
Mattsson Posted July 13, 2005 Report Posted July 13, 2005 Ingen jänkare. Ledtråd: Tänk på vartifrån Universal carrier kommer ifrån och titta sedan över kanalen. Quote
Lynx_39 Posted July 13, 2005 Report Posted July 13, 2005 Är det en Frenchie skulle det kunna vara en AMR!? Quote
Mattsson Posted July 13, 2005 Report Posted July 13, 2005 Är det en Frenchie skulle det kunna vara en AMR!? <{POST_SNAPBACK}> Fransk: Kanske AMR: Nej. Quote
Mattsson Posted July 13, 2005 Report Posted July 13, 2005 Chenillette Renault UE. <{POST_SNAPBACK}> Helt rätt Straylight! Quote
uoff Posted July 13, 2005 Report Posted July 13, 2005 Tänk biltillverkare. <{POST_SNAPBACK}> Hmmm... Djupt oetiskt att leda in oss på ett så flagrant villospår. Quote
Mattsson Posted July 13, 2005 Report Posted July 13, 2005 Tänk biltillverkare. <{POST_SNAPBACK}> Hmmm... Djupt oetiskt att leda in oss på ett så flagrant villospår. <{POST_SNAPBACK}> Vilospår? Om jag inte missminner mig så betyder det att jag försökt att leda in er på något helt annat än själva vagnen. Vagnen heter faktiskt Renault UE och Renault är en stor Fransk biltillverkare. Eller var det någon typ av sarkasm som jag missade? Quote
uoff Posted July 13, 2005 Report Posted July 13, 2005 Eller var det någon typ av sarkasm som jag missade? <{POST_SNAPBACK}> Jag ber om ursäkt. Det var ett klantigt försök att göra sig lustig över ett visst franskt lands försök att tillverka det som i andra länder kallas bilar. Quote
The Swede Posted August 16, 2005 Author Report Posted August 16, 2005 Ok, här kommer ett försök. <{POST_SNAPBACK}> Dags för en ledtråd? Quote
BJK Posted August 16, 2005 Report Posted August 16, 2005 Ser ut som en tanks med larvfötter tycker jag! Quote
Adam Wilhelm Posted August 16, 2005 Report Posted August 16, 2005 Jag tror att det är en pansarvagn. Quote
Straylight Posted August 16, 2005 Report Posted August 16, 2005 Jag får ta på mig att den här vagnen förekom i maj. Så går det om man inte använder den eminenta sökfunktionen här. Quote
Skuggan Posted August 16, 2005 Report Posted August 16, 2005 ser litegran ut som en Marder (tyskarnas nuvarande stridsfordon altså) men ändå inte.... skulle iaf gissa på att det är "centraleuropeiskt", dvs tyskt, schweiziskt eller österrikiskt. ja, vi slänger ut en vild chansning på en tidig Marder (fortfarande pansarskyttefordonet och inte Pvpjäsen från VK2) Quote
Straylight Posted August 16, 2005 Report Posted August 16, 2005 ja, vi slänger ut en vild chansning på en tidig Marder (fortfarande pansarskyttefordonet och inte Pvpjäsen från VK2) <{POST_SNAPBACK}> Det är inte en Marder. Det är ingen europeisk tillverkare. Quote
hoffe_salem Posted August 19, 2005 Report Posted August 19, 2005 Hmm en Sheridan ( USA ) ??? /Hoffe Quote
Straylight Posted August 22, 2005 Report Posted August 22, 2005 Hmm en Sheridan ( USA ) ??? <{POST_SNAPBACK}> Det är inte en Sheridan heller. Quote
Straylight Posted August 22, 2005 Report Posted August 22, 2005 TAM? <{POST_SNAPBACK}> Det är ingen Tanque Argentino Mediano heller. Landet som tillverkar den här vagnen har rätt goda viner. Quote
Skuggan Posted August 22, 2005 Report Posted August 22, 2005 inte europeisk, från ett land som tillverkar gott vin?..... hmm.... inte amerikansk heller ser det ut som.... och australien tillverkar väl inga pansarfordon? (dessutom ser inte mönstret australiensiskt ut) troligen inte heller Nya Zeeland då.... vad fins det för länder kvar då? som både tillverkar pansarfordon och viner... Quote
Straylight Posted August 22, 2005 Report Posted August 22, 2005 Sydafrika <{POST_SNAPBACK}> Ja! Vilken är då vagnen? Quote
Rickard N Posted August 22, 2005 Report Posted August 22, 2005 Kan ju inte säga att det ser ut som en Olifant, men vad har Sydafrika för andra tanks? Quote
Straylight Posted August 22, 2005 Report Posted August 22, 2005 Rooikat LMT-105? <{POST_SNAPBACK}> Korrekt! Quote
CBRN-fåne Posted August 23, 2005 Report Posted August 23, 2005 När väl ledtrådarna kom var det inte så knepigt. Jag återkommer under dagen med en ny bild. Om jag tappar bollen och inte gör det så får tråden anses fri att fortsättas ikväll. Quote
Recommended Posts