The Swede Posted June 6, 2003 Author Report Posted June 6, 2003 Visst är det en Ikv, men inte en 103 utan en 102 :P Jag duckar för inkommande från Turboharry och slänger raskt in en ny bild: The Swede Quote
The Swede Posted June 6, 2003 Author Report Posted June 6, 2003 Det var ju snabbt avklarat. Här kommer nästa bild: The Swede Quote
akula Posted June 6, 2003 Report Posted June 6, 2003 Äntligen något jag vågar gissa på KP-bil m/42 Synd att jag inte var först bara :( Quote
The Swede Posted June 6, 2003 Author Report Posted June 6, 2003 Värst vad ni var duktiga då, men är det en SKP eller VKP? :P Ny bild: The Swede Quote
The Swede Posted June 6, 2003 Author Report Posted June 6, 2003 Värst vad ni är på hugget nu då. Visst är det en Strv 122. Testar väl en ny bild dårå: The Swede Quote
The Swede Posted June 7, 2003 Author Report Posted June 7, 2003 Jaha, här hinner man knappt med. Visst var det en M113 på förra bilden. Ny bild: The Swede Quote
roninn Posted June 7, 2003 Report Posted June 7, 2003 PBV 301 Tillverkningsår 1965 (rättare sagt ombyggd från strv till pbv detta år, syns på den runda kopplingsdosan uppe till vänster. Pga svagheter i elsystemet så utgick detta kopplingssätt året efter. Nä detta är svammel vilket ni nog redan märkt, men chansar på en 301 Quote
The Swede Posted June 7, 2003 Author Report Posted June 7, 2003 Jaha, visst är det en Pbv 301 Ny bild: The Swede Quote
Vc_90 Posted June 7, 2003 Report Posted June 7, 2003 Nja, det är förarutrymmet på nån gammal historia vi ser, misstänker att det är motorn vi ser på höger sida. Dom två "handbromsarna" på varsin sida om stolen är bör vara styrspakar. Quote
Ace Posted June 7, 2003 Report Posted June 7, 2003 Nja, det är förarutrymmet på nån gammal historia vi ser, misstänker att det är motorn vi ser på höger sida. Dom två "handbromsarna" på varsin sida om stolen är bör vara styrspakar. Njaee... Det är nog växellådan till höger. (Eller ska man ha den där långa spaken till att röra om i oljan med :P ) Kan det vara nån form av spaningsvagn? Jag misstänker att det kan vara en förväljarlåda... (Först väljer man i lämplig växel, men lådan växlar inte förrän man trampar ner kopplingen.) Kongosvenskarna gillade att ha backväxeln "i beredskap" när de var ute på sina spaningsrundor. Har dock för mig att de använde Ferret och den är ju hjulgående... Sorry, jag har ingen aning Quote
SFC Posted June 7, 2003 Report Posted June 7, 2003 Värst vad ni var duktiga då, men är det en SKP eller VKP? :P VKP är min gissning, blir det pluspoäng nu? /SFC - som var inne i ett bra flyt på ett par vagnar där ett tag... Quote
The Swede Posted June 7, 2003 Author Report Posted June 7, 2003 Värst vad ni var duktiga då, men är det en SKP eller VKP? :P VKP är min gissning, blir det pluspoäng nu? /SFC - som var inne i ett bra flyt på ett par vagnar där ett tag... Ett stort pluspoäng till SFC + The Swede Quote
Vc_90 Posted June 7, 2003 Report Posted June 7, 2003 Uhh, det var en spak, tyckte det såg ut som en slang.... Bra att nån håller ordning på mig Ace Quote
xteam Posted June 7, 2003 Report Posted June 7, 2003 Extrem gissning :Förarplats i en strv fm/31 ??? Quote
The Swede Posted June 8, 2003 Author Report Posted June 8, 2003 Nope. Det är inte Strv fm/31. Ledtråd: Det är ingen svensk vagn. The Swede Quote
mace Posted June 8, 2003 Report Posted June 8, 2003 Nope. Det är inte Strv fm/31. Ledtråd: Det är ingen svensk vagn. The Swede Du har väl inte lyckats sniffa rätt på någon gammal engelsk? Chansar hejvilt på en Mk V. Tycker att den totala avsaknaden av ergonomiskt tänkade pekar mot tidigt 1900-tal och England. Quote
Ace Posted June 8, 2003 Report Posted June 8, 2003 Nej, engelskt kan det väl inte vara? Växelspaken sitter ju på fel sida... Jag har sent omsider bestämt mig för att det är en Marder II (Och om det är en förväljarlåda eller inte kan jag tyvärr inte svara på...) Quote
The Swede Posted June 9, 2003 Author Report Posted June 9, 2003 Visst är det en Marder II på bilden. Vagnen står på Axvall och är enligt uppgift den enda kvarvarande vagnen i det utförandet. Tyskarna drar hårt i den. Ny bild: The Swede Quote
The Swede Posted June 9, 2003 Author Report Posted June 9, 2003 Och rätt svar är........Pbv 401. Återkommer inom kort med ny bild. The Swede Quote
The Swede Posted June 9, 2003 Author Report Posted June 9, 2003 Då kommer det en ny bild: Återigen är det Erik_G som ställt upp och hjälpt mig. The Swede Quote
Vargas Posted June 9, 2003 Report Posted June 9, 2003 Pjäsbefälhavarens plats i dubbel-57:an på Jagaren Småland? Skämt åsido, satsar jag mina pengar på en förarplats, möjligen på en S-vagn. Quote
Recommended Posts