Jump to content

Kändisar...


Recommended Posts

- Fylking låg på KJS i dess första år, men åkte ut efter en massa bråk.

- Aschberg har såvitt jag vet inte varit i närheten av KJ.

- Jan Guillou ville bli KJ men kom inte in. Han skyller på "politik", jag vet inte sanna skälet, men han verkar ju förverkliga sina drömmar genom Carl Hamilton iaf. Han böcker är f.ö. fulla av faktafel.

- Dolphan däremot låg på KJ runt 78-79 tills diverse idrottsskador satte stopp.

 

- Dogge Doggelito låg 1 vecka på I1 innan han kom på att "det var inte hans grej".

- Philip Bernadotte var PB/AMF som StrbC och gick 1 år på Karlberg.

Link to comment
Share on other sites

Horace Engdahl - TolkS

 

Stefan Holm - Malaj på pliktverket i Karlstad (enligt honom själv ;) )

 

Martin Timell - Stog över...

 

Björn Skifs - Inkallad 3 ggr men lyckades slingra sig ur vid samtliga tillfällen

 

...det var vad jag hittade för tilllfället.

Link to comment
Share on other sites

Guest Fågel Fenix
Hehehe... Han som spelade mopedkillen i "fucking åmål" låg på Vårdkompaniet samtidigt som jag låg på ledning....(T2) *lågvattenmärke*

Äntligen! nu vet jag!

*kan somna gott*

kanske borde ligga i tråden "onödigt vetande" ? :clap:

Link to comment
Share on other sites

Fredrik Reinfeldt var KB eller PB på I22. Han fick 10-9-9 i betyg.

Fredrik Reinfeldt ... ringer inga kolckor... HJÄLP MIG!

 

FK.Mandrake>

 

Va? det menar du inte? hadde jag ingen aning om... :clap:

När då? tro? hur pålitliga uppgifter har du?

Edited by Wittman
Link to comment
Share on other sites

I den saligen avsomnade tidningen Z (långt innan TV kanlaen) så tog man ut diverse politikers vitsord. Högst hade Carl Bildt och Lars Werner :camo: , bägge X-9-9, Bildt som PB i flottan någonstans, Werner som grg gruppchef.

 

Thorbjörn Fälldin är reservare (pensinerad) från I21. Anders Björk var stabsmalaj på HKV. Janne Boris-Möller (kocken) är RO/Kn i pansartrupperna.

 

Jonas Hallberg är TolkS:are (utbildad 63-64) (samt även en av personern i den eminenta filmen om fångtjänst som vi fortfarande kan se ibland).

Link to comment
Share on other sites

Guest Lt. Payne
Jonas Hallberg är TolkS:are (utbildad 63-64) (samt även en av personern i den eminenta filmen om fångtjänst som vi fortfarande kan se ibland).

Lite Ot.

 

Trodde bara det var jag här som hade sett den filmen!

Jag såg den samtidigt som Jonas var aktiv i programmet "Måndagsbörsen".

 

@Hans Engström

 

Du verkar vara i samma åldersgrupp som jag, Visade de den amerikanska filmen om krigsskador för er? Två killar i vår pluton spydde rätt ner på golvet under filmen. Den var bland det värsta jag sett.

Link to comment
Share on other sites

I den saligen avsomnade tidningen Z (långt innan TV kanlaen) så tog man ut diverse politikers vitsord. Högst hade Carl Bildt och Lars Werner :banana , bägge X-9-9, Bildt som PB i flottan någonstans, Werner som grg gruppchef.

 

Thorbjörn Fälldin är reservare (pensinerad) från I21. Anders Björk var stabsmalaj på HKV. Janne Boris-Möller (kocken) är RO/Kn i pansartrupperna. 

 

Jonas Hallberg är TolkS:are (utbildad 63-64) (samt även en av personern i den eminenta filmen om fångtjänst som vi fortfarande kan se ibland).

Läste i vpl-nytt (för någar år sedan) att Lars Verner tackade nej till för att ingå i Sveriges första utbildningskull av kustjägare. Hela artikeln verkade seriös så det borde ju vara sant./Gusten :rocketl:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...