Nestor Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 Dela med er av era metoder att få folk upp ur sängen Ett effektivt sätt att väcka folk skulle ju vara att lägga lite silvertejp på benet och med ett sanbbt ryck mothårs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 Några filurer på kompaniet roade sig med att medelst huligantuta väcka samtliga logement. Lyckades bra. Jag tyckte tilltaget var extremt kul, säkert mest för att jag redan var vaken. Annars kan säkert silvertejpsvarianten fungera ypperligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
scattergun Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 Vill man att folk ska vakna kan man hålla för näsan på dom ( om dom andas genom näsan vill säga!! annars håller man för både mun och näsa!!) Det är ett säkert sätt att ge folk mardrömmar om drunkning och annat kul!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rifleman/Medic Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 En lite nätt ollning i pannan brukar funka! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 Den klassiska raklödder-i-den-sovandes-hand-kittla-med-en-fjäder-på-näsan-metoden borde ju vara självskriven här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
toord Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 Eller *sprutaraklödderöverhelakroppenochkittlavarianten* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hundforarn Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 Vi gjorde faktiskt den gamla klassikern att bära ut en irriterande logementskamrats säng ut på kasserngården. 20 minuter senare väcks vpl G av att bevakningschefen står över honom med ficklampa modell större och frågar Vad i hela världen han håller på med. Jävligt kul var det men vi fick hjälpa honom bära in sängen igen tyvärr. Han fick även vakna upp ute i korridoren många gånger. Men eftersom han var så jävla dryg så fick han skylla sig själv. Killen somnade alltid med lampan i ansiktet så någon annan stackare fick släcka åt honom alt. gå och kolla ifall han låg och läste. Han bad heller aldrig om ursäkt utan påstod att det var så skönt att sova med lampan rätt i fejjan. Idioten somnade alltid först av alla, tog honom 3 sekunder att däcka ungefär. Han fick alltid den värsta fältkoman av oss alla!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roows Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 Jo...det finns några bra sätt Jag blev väckt av ett älghorn en gång, visst vaknade jag men enligt han som väckte mig var jag nog inte riktigt vaken innerst inne.... jag såg tydligen livrädd ut. Men jag minns inget för jag somnade om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 Godmiddag Knallskott... Det är så härligt att lyfta huvudet när man, genom tältduken, hur tändmojängen dras mot plånet... ahh nu hinner jag sova två-tre sekunder till innan det sätter igång ;) Fast det är ju roligare att stå utanför och dra iväg det... eller rättare sagt lägga det på marken och gå ut ur risken... De ekar fint i kasern också, bara inte C Vakt eller kompch är i närheten.... GMY EDIT: På sista raden är ordet kompch kursivt. I mitt inlägg har jag skrivit "Komp C" fast ihopdraget... Forumet omvandlade det då till kompch, har SoldF forumet en stavningsfunktion som är militärvan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 Ett underbart icke omtyckt sätt i fält, med kaminuppvärmt tält är ju att helt sluta elda en kvart innan det är dags att stiga upp. Effektivt så länge folk inte sover i sovsäck. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 Inget slår i alla fall revelj på marschtrumma! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 En morgon vaknade man av att ett gäng Haubitsar lekte lite krig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobberman Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 Oslagbart......KLAS och en stålsäng..... B) Tassar men riktigt försiktigt in i log kan man hinna in i mitten av raden av sovande Vpl innan man sprider glädjen av ännu en morgon i Hans Majestäts tjänst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
breach Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 Under högvakterna på DHS så brukade patrullen roa sej med att väcka folk med megafonen Populärt? Ansiktsutrycket säger vel allt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SERG. B Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 Själv tykte jag alltid det var lika trevligt att varje morgon 05.00 bli väckt av att en Flaggkadett sparkade det hårdaste han kunde på logementsdörren innan han gick in och skrek UPPSTÄLLNING!!!!!! hygienartiklar medtagna, tid till förfogande 30 sekunder. Sen stod man där yrvaken, bara iförd kalsonger och försökte rätta in sig. Hade man riktigt otur så hade man en duktigt morgonbånge också :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 Under högvakterna på DHS så brukade patrullen roa sej med att väcka folk med megafonen Populärt? Ansiktsutrycket säger vel allt? Från SoldF regler: Information som kan skada rikets säkerhet eller bryter mot gällande sekretessavtal gentemot Försvarsmakten eller annan lag får givetvis inte göras tillgänglig. breachs bild är tagen i en byggnad som man inte får fotografera i. Är det bara jag som tycker det är olämpligt att lägga upp en sådan bild i ett forum på internet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yman Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 Under högvakterna på DHS så brukade patrullen roa sej med att väcka folk med megafonen // bild // Populärt? Ansiktsutrycket säger vel allt? Från SoldF regler: Information som kan skada rikets säkerhet eller bryter mot gällande sekretessavtal gentemot Försvarsmakten eller annan lag får givetvis inte göras tillgänglig. breachs bild är tagen i en byggnad som man inte får fotografera i. Är det bara jag som tycker det är olämpligt att lägga upp en sådan bild i ett forum på internet? Vi låter den bilden vara, vi anser inte att den avslöjar någon känslig infromation. *Raderade några inlägg som hamnade utanför ämnet* //Yman, BlåGul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelsson Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 Inget slår i alla fall revelj på marschtrumma! Av ngn anledning har det inte alls varit populärt när jag slagit revelj, mellanmarscher, trumsaluter och annat trevligt för mina icke möpiga kamrater kl 4 på morgonen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froddan Posted February 18, 2004 Report Share Posted February 18, 2004 Kittla någon inuti örat med ett grässtrå brukar fungera ypperligt, de flesta flyger upp läskigt fort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffsec Posted February 19, 2004 Report Share Posted February 19, 2004 Skrika "BESÄTT ELDSTÄLLNINGARNA" funkar jätte bra ;) Inte populärt men det funkar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted February 19, 2004 Report Share Posted February 19, 2004 Inget slår i alla fall revelj på marschtrumma! Av ngn anledning har det inte alls varit populärt när jag slagit revelj, mellanmarscher, trumsaluter och annat trevligt för mina icke möpiga kamrater kl 4 på morgonen. Det är bara för att de inte har någon känsla för kultur. Vem kan motstå de ljuva tonerna från trumsignaler? Danska Livgardet har även en müsig liten marschrunda med tapto på pipa och trumma varje afton. Fint så det förslår! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. Payne Posted February 19, 2004 Report Share Posted February 19, 2004 Smyga ner under täcket hos det tilltänkta offret och dra av en rejäl brakare brukar vara effektivt Link to comment Share on other sites More sharing options...
caridon Posted February 19, 2004 Report Share Posted February 19, 2004 denna är effektiv men kräver lite utrustning. ordet är köldblandning. jag lärde mig hur man för denna eminenta kemiblandning av en biologvänn. tag en 2-3 liters plastpåse. fyll till hälften med krossad is. Blanda 2 dl salt med 1 dl vatten, häll i påsen, skaka om och knyt ihop. den resulterande blandningen håller mellan -36 grader c och -28 grader C och leder värme bra (beror på hur exakt man fått optimal blandning) Denna kan man slänga in under täcket på sovande folk med god effekt. (min sambo är naturvetare, det räcker med att viska köldblandning i örat på henne så vaknar hon ) /C Link to comment Share on other sites More sharing options...
kronvrak Posted February 19, 2004 Report Share Posted February 19, 2004 Vad är det för fel med en kopp kaffe och några bullar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted February 19, 2004 Report Share Posted February 19, 2004 Kaffe och bullar i all ära, men en 58:a som drar av ett band eller två några dm från tältduken brukar få fart på de flesta! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted February 19, 2004 Report Share Posted February 19, 2004 Av ngn anledning har det inte alls varit populärt när jag slagit revelj, mellanmarscher, trumsaluter och annat trevligt för mina icke möpiga kamrater kl 4 på morgonen. Är det nån som har svenska försvarets revelj och tapto i mp3-format? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xit Posted February 19, 2004 Report Share Posted February 19, 2004 Här finns revelj som mp3 http://atrax.goatpower.se/pubup/upload/revelj.mp3 edit - url Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingbat/I19 Posted February 19, 2004 Report Share Posted February 19, 2004 Annars är ju flyglarm kombinerat med något tillhygge i metall att slå på sänggavel med samt diverse tillrop ganska effektivt. Eller vad säger Mårten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingbat/I19 Posted February 19, 2004 Report Share Posted February 19, 2004 Här finns revelj som mp3 http://atrax.goatpower.se/pubup/upload/revelj.mp3 edit - url Dock är det inte Svenska Armén Revelj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xit Posted February 19, 2004 Report Share Posted February 19, 2004 ahh där ser man, till vilket truppslag tillhör denna revelj då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.