Jump to content

Väcka folk

Nestor

Recommended Posts

• Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Några filurer på kompaniet roade sig med att medelst huligantuta väcka samtliga logement. Lyckades bra.

Jag tyckte tilltaget var extremt kul, säkert mest för att jag redan var vaken.

Annars kan säkert silvertejpsvarianten fungera ypperligt :blink:

Vi gjorde faktiskt den gamla klassikern att bära ut en irriterande logementskamrats säng ut på kasserngården. 20 minuter senare väcks vpl G av att bevakningschefen står över honom med ficklampa modell större och frågar Vad i hela världen han håller på med. Jävligt kul var det men vi fick hjälpa honom bära in sängen igen tyvärr. Han fick även vakna upp ute i korridoren många gånger. Men eftersom han var så jävla dryg så fick han skylla sig själv.

Killen somnade alltid med lampan i ansiktet så någon annan stackare fick släcka åt honom alt. gå och kolla ifall han låg och läste. Han bad heller aldrig om ursäkt utan påstod att det var så skönt att sova med lampan rätt i fejjan. Idioten somnade alltid först av alla, tog honom 3 sekunder att däcka ungefär.

Han fick alltid den värsta fältkoman av oss alla!!

Jo...det finns några bra sätt

Jag blev väckt av ett älghorn en gång, visst vaknade jag men enligt han som väckte mig var jag nog inte riktigt vaken innerst inne.... jag såg tydligen livrädd ut.

Men jag minns inget för jag somnade om.

Godmiddag

Knallskott... Det är så härligt att lyfta huvudet när man, genom tältduken, hur tändmojängen dras mot plånet... ahh nu hinner jag sova två-tre sekunder till innan det sätter igång ;)

Fast det är ju roligare att stå utanför och dra iväg det... eller rättare sagt lägga det på marken och gå ut ur risken...

De ekar fint i kasern också, bara inte C Vakt eller kompch är i närheten....

GMY

EDIT: På sista raden är ordet kompch kursivt. I mitt inlägg har jag skrivit "Komp C" fast ihopdraget... Forumet omvandlade det då till kompch, har SoldF forumet en stavningsfunktion som är militärvan?

Själv tykte jag alltid det var lika trevligt att varje morgon 05.00 bli väckt av att en Flaggkadett sparkade det hårdaste han kunde på logementsdörren innan han gick in och skrek UPPSTÄLLNING!!!!!! hygienartiklar medtagna, tid till förfogande 30 sekunder. Sen stod man där yrvaken, bara iförd kalsonger och försökte rätta in sig. Hade man riktigt otur så hade man en duktigt morgonbånge också :P

Under högvakterna på DHS så brukade patrullen roa sej med att väcka folk med megafonen  :ph34r:

veckning.jpg

Populärt? Ansiktsutrycket säger vel allt? :Malaj:

:baskerKav:

Från SoldF regler:

Information som kan skada rikets säkerhet eller bryter mot gällande sekretessavtal gentemot Försvarsmakten eller annan lag får givetvis inte göras tillgänglig.

breachs bild är tagen i en byggnad som man inte får fotografera i. Är det bara jag som tycker det är olämpligt att lägga upp en sådan bild i ett forum på internet?

Under högvakterna på DHS så brukade patrullen roa sej med att väcka folk med megafonen  :ph34r:

//

bild

//

Populärt? Ansiktsutrycket säger vel allt? :Malaj:

:baskerKav:

Från SoldF regler:

Information som kan skada rikets säkerhet eller bryter mot gällande sekretessavtal gentemot Försvarsmakten eller annan lag får givetvis inte göras tillgänglig.

breachs bild är tagen i en byggnad som man inte får fotografera i. Är det bara jag som tycker det är olämpligt att lägga upp en sådan bild i ett forum på internet?

Vi låter den bilden vara, vi anser inte att den avslöjar någon känslig infromation.

*Raderade några inlägg som hamnade utanför ämnet*

//Yman, BlåGul

Inget slår i alla fall revelj på marschtrumma!

Av ngn anledning har det inte alls varit populärt när jag slagit revelj, mellanmarscher, trumsaluter och annat trevligt för mina icke möpiga kamrater kl 4 på morgonen.

Det är bara för att de inte har någon känsla för kultur. Vem kan motstå de ljuva tonerna från trumsignaler?

Danska Livgardet har även en müsig liten marschrunda med tapto på pipa och trumma varje afton. Fint så det förslår!

denna är effektiv men kräver lite utrustning.

ordet är köldblandning. jag lärde mig hur man för denna eminenta kemiblandning av en biologvänn.

tag en 2-3 liters plastpåse. fyll till hälften med krossad is. Blanda 2 dl salt med 1 dl vatten, häll i påsen, skaka om och knyt ihop.

den resulterande blandningen håller mellan -36 grader c och -28 grader C och leder värme bra :D (beror på hur exakt man fått optimal blandning)

Denna kan man slänga in under täcket på sovande folk med god effekt.

(min sambo är naturvetare, det räcker med att viska köldblandning i örat på henne så vaknar hon )

/C

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...