SebbeMan Posted January 26, 2004 Report Posted January 26, 2004 Nån som vet om man kan få tag på guldburk nånstans???? Skulle vara kul att veta och kanske behövligt och mycket gott!!! Sebbe Quote
dxl Posted January 26, 2004 Report Posted January 26, 2004 öööö varför det är gott när man varit ute ett par dygn inte när man är hemma finns ju en hel uppsjö bättre märken som faktiskt är goda och som man inte får rännskit utav. Men nej vad jag vet finns det inte att köpa. Quote
SebbeMan Posted January 26, 2004 Author Report Posted January 26, 2004 Guldburk är alltid gott! Och så har jag en liten förkärlek för guldburken.... Quote
Lindeberg Posted January 26, 2004 Report Posted January 26, 2004 (edited) Titta i MÖP:ens webshoplista. Där finns det någon onlinebutik som säljer käket. edit: jag vill minnas att det är så i alla fall. Sidan är svensk. Edited January 26, 2004 by Marzocchi Quote
KD803 Posted January 26, 2004 Report Posted January 26, 2004 Hämtat från tråden Ny stridsportion. De är dock bäst före 2003... Quote
Fu Sjöstedt Posted January 26, 2004 Report Posted January 26, 2004 Om du inte är alltför kräsmagad med "bäst före"-datumet, eller skall använda käket snabbt kan du prova att göra som jag. Innan en veckas vandring i fjällen ringde jag till "lilla förrådet där käket finns" (Minne, var har jag lagt det..? Vad f*n heter det?) på närmsta förband. Iofs mitt gamla, men det funkar även där man inte gjort lumpen vet jag. (Kompisar som provat med lyckat resultat.) Presenterade mig trevligt och frågade om det var möjligt att få köpa en burk som Hv-man för privat bruk. Nja, det gick ju inte för sig. Konto, var skulle pengarna redovisas etc.. Men de skulle "städa ut" guldburkar som snart skulle passera "bäst före", så om jag ville kunde jag få en burk alldeles gratis om jag hämtade den. Ja tack! Kommer strax, skall bara köpa lämplig muta först.. OT: Sen visade det sig att de hittat fler burkar så jag åkte därifrån med 24 portioner kyckling i currysås och 12 portioner höns i tomatsås.. Dessa idkades hejvild byteshandel med och två snåla klasskompisar käkade höns i en vecka.. De påstod näst sista dagen att de var på väg att få fjädrar. Skarpskytten (som bara hade guldburken som kompletteringskäk. ) Quote
AdamKalle Posted January 26, 2004 Report Posted January 26, 2004 Tillverkas leverpastej på guldburk fortfarande? Skulle vara mumma att få tag på ett nytt förråd av den nämligen. Jag har ett par burkar kvar, bäst före utgången av 02, antar att de fortfarande går att käka utan att det resulterar i ? Quote
Xit Posted January 27, 2004 Report Posted January 27, 2004 (edited) Skickade nyss in en beställning på 36 ravioliburkar, den är ju helt underbar! @AdamKalle Jodå det är ingen fara att äta dom, dom håller sig i ätbartskick flera år till. Edited January 27, 2004 by Xit Quote
KD803 Posted January 27, 2004 Report Posted January 27, 2004 Tillverkas leverpastej på guldburk fortfarande? Jo, det finns nytillverkade. Men av någon anledning så är de inte lika goda som den gamla hederliga. Förmodligen innehåller de för lite konserveringsmedel. ;) Quote
Gusten Posted January 27, 2004 Report Posted January 27, 2004 Kommer ihåg när jag käkade leverpastej i fält under GU:n. jag öppnade burken och luktade på innehållet innan jag åt. Efter ca 45 min när den första fjärten gör sig påmind så tyckte jag att det luktade likadant..... Påpekade detta för en polare: "Ja den där pastejen, den bara passerar rakt igenom". Annars tyckte jag inte att det var något som helst fel på den, konstigt att den inte luktade fis utan, LEVERPASTEJ efter trekvart. Håller med Xit om att raviolin är god! /Gusten Quote
BUCK Posted January 27, 2004 Report Posted January 27, 2004 Jo leverpastejen är kunglig... kan bara hålla med Hade turen att vara nästan ensam om denna åsikt, vilket resulterade i att jag kunde äta nästan hur mycket jag ville... Quote
KP2 Posted January 27, 2004 Report Posted January 27, 2004 okej en gång för alla, GULDBURK ÄR INTE GOTT! Det kan dock vara okej efter massa timmar utan käk på en kärv övning... Quote
Smocken Posted January 27, 2004 Report Posted January 27, 2004 Man måste vara HVU/FBU mtsv om man vill köpa nåt så vidrigt som guldburk Quote
Xit Posted January 28, 2004 Report Posted January 28, 2004 (edited) Man måste vara HVU/FBU mtsv om man vill köpa nåt så vidrigt som guldburk Vad är det jag hör?! Att guldburken är vidrig? Det är ju bland det godaste man kan äta! Tänk dig en kall guldburk med dödmansfingrar framför tvn en fredagskväll, inte mycket som slår det... Edited January 28, 2004 by Xit Quote
SebbeMan Posted January 28, 2004 Author Report Posted January 28, 2004 Nja kan inte riktigt hålla med dej Xit. Kanske inte kall och hemma i soffan. Det ska vara ute i fält och helst varm eller jummen! Quote
lvkv skytt Posted January 29, 2004 Report Posted January 29, 2004 Guldburken är mums gillar alla utom ärtsoppan som är lite för tjock för att ätas direkt ur burk. Quote
Livhusaren Posted January 29, 2004 Report Posted January 29, 2004 Guldburk =orgentaliska grytan..mumma Quote
Vildmannen Posted January 29, 2004 Report Posted January 29, 2004 Skickade nyss in en beställning på 36 ravioliburkar, den är ju helt underbar! @AdamKalle Jodå det är ingen fara att äta dom, dom håller sig i ätbartskick flera år till. Hur mycket får du betala för frakten? Quote
Millitant HV-are Posted January 29, 2004 Report Posted January 29, 2004 Nån som vet om man kan få tag på guldburk nånstans????Skulle vara kul att veta och kanske behövligt och mycket gott!!! Sebbe JAg var i kontakt med matsalen i revinge där jag fick informationen att GULDburken skall utgå och ersättas med frystorkat. tråkigt tycker jag då guldburk faktiskt är gott i vissa sammanhang. lite av en del av vårt försvar. Som skåning säger jag: go mad, möje mad o mad i rättan ti. Quote
Xit Posted January 29, 2004 Report Posted January 29, 2004 @Vildmannen 36 burkar tillsammans med lite andra grejer gav en vikt på ca 15 kg och det kostar 210 kr i frakt. Att tänka på är att 20 kg är maxvikten på postpaket. Quote
Fu Kallenberg Posted January 29, 2004 Report Posted January 29, 2004 Jag var i kontakt med matsalen i revinge där jag fick informationen att GULDburken skall utgå och ersättas med frystorkat. tråkigt tycker jag då guldburk faktiskt är gott i vissa sammanhang. lite av en del av vårt försvar. Som skåning säger jag: go mad, möje mad o mad i rättan ti. De sir denna skåning me! Guld burk är ju gott! Präriegrytan... Risotto...mmm Död-mans-fingrar...yummie ...nu blev man hungrig med. Hmm, va inte det en guldburk som rulla förbi? Quote
AdamKalle Posted January 29, 2004 Report Posted January 29, 2004 12 burkar ärtsoppa och 12 burkar ravioli på väg. Mumma! Quote
KD803 Posted January 29, 2004 Report Posted January 29, 2004 JAg var i kontakt med matsalen i revinge där jag fick informationen att GULDburken skall utgå och ersättas med frystorkat. Med tanke på att det nu finns nyproducerade guldburkar i ny "förbättrad" storlek så lär det nog dröja även om det skulle vara sant. Quote
Millitant HV-are Posted January 29, 2004 Report Posted January 29, 2004 JAg var i kontakt med matsalen i revinge där jag fick informationen att GULDburken skall utgå och ersättas med frystorkat. Med tanke på att det nu finns nyproducerade guldburkar i ny "förbättrad" storlek så lär det nog dröja även om det skulle vara sant. Ny storlek? kan hända att det finns ny tillverkade guldburkar, sisst jag hämta fik jag tio flak gratis för de ville bli av med dem.....(jag kunnde inte ta emot mer). Fortfarande nyfiken på ny storlek??? förbruka 20 guldburkar i veckan och undrar om dess nya innehåller annat än de gamla?? Quote
106 Posted January 29, 2004 Report Posted January 29, 2004 Följande tråd tar upp de nya guldburkarna, på sida 2 finns det ett par bilder. http://forum.SoldF.com/in...798&hl=guldburk Länkar till tråden eftersom jag inte orkar sammanfatta det. Vill minnas att det var samma rätter men större burk pga lägre energiinnehåll, dessutom en ögla (och öppningsbeskrivning) på locket så man slipper använda konservbrytaren. Quote
Xit Posted February 5, 2004 Report Posted February 5, 2004 Titta vad som dök upp i brevlådan häromdan! 36 Goda måltider! ;) Quote
Strix Posted February 5, 2004 Report Posted February 5, 2004 Men Xit är du blind? Inte 36 burkar på bilden Det är ju bara 34! Har du redan tryckt i dig 2 burkar??? Quote
Gusten Posted February 7, 2004 Report Posted February 7, 2004 Vilken stor brevlådeöppning Xit har..... /Gusten Quote
Holmis Posted February 9, 2004 Report Posted February 9, 2004 Huvva för guldburk Man kan lika gärna på dasset åt äta då det rinner rakt igenom... Quote
Lockwed Posted February 9, 2004 Report Posted February 9, 2004 På active life equipment kan man köpa både guldburk och torrfoder. Funderar starkt på att lägga in en beställning på ett lager präriegryta Quote
Recommended Posts