Jump to content

Recommended Posts

• Replies 571
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)
Är faktiskt en aning avis på er som får rycka in nu när man själv sitter och tentapluggar.  :lol:

@lvkv skytt: Hmm, hade du Lindén eller Willman som VC?

/Magnus B

Edited by Badboy
Posted

Någon som känner för att ha ihjäl alla fjärilar som flyger omkring i min mage???

:D ;) :o:camo::-(,O:wub::}:camo::camo:

( =hur man känner sig just nu)

:rocketl:

Posted (edited)

Nej, men jag låg på samma pluton. Willman och Linden är rätt nybakade fänrikar på I19 nu vad jag förstår.

EDIT: grisfingrarna slant

Edited by lvkv skytt
Posted (edited)

Jaha. Skall vi börja samla ihop oss som skall till Boden 2005 här nu då, eller skall vi starta en separat tråd för det? :lol:

Får väl önska 2004-gänget lycka till... speciellt eftersom dom kan komma att vara delaktiga i vår "inskolning" i det militära livet också. :P

Edited by Tjalle
Posted
Jag skall upp 14 Juni, Fältarbetsgruppbefäl på I19.

Jag också.

Är det förresten god mat där upp? Nu är jag iofs härdad av eländig skolmat i tolv år, men jag har ju även blivit bortskämd av mammas mat. :baskerKav:

Posted (edited)

Trevligt, men jag hamnade på Ingbat.

Maten har jag ingen aning om, men allmänt så verkar det vara rätt bra käk i det militära, vilket det ju måste vara. Att få dålig eller dåligt med mat är ju bland de bästa sätten att få oskärpta och griniga soldater :P

Sen är jag iofs sådan som käkar det mesta :lol:

Edited by Smergo
Posted

Tiden går fort! En vecka har redan gått, och nu sitter man ovanför matsalen och lånar en dator en stund.. Kanske kan skriva lite rapport nån dag men det blir senare :lol:

Jodå maten är riktigt bra! idag slog jag rekord i hastighet, käkade en stor portion mat som jag lyckades glufsa i mig på vägen mellan mathämtningen och inlämningskön :D Det är ena riktiga köer nu..

förresten, skulle vilja veta lite vad ni som ligger inne nu eller har muckat ser för fördelar/nackdelar och största skillnader mellan stridsvagns och stridsfordonstjänst. OM jag får påverka så känner jag att jag vill ha bra argument.

Posted (edited)

Nu ska en i min klass också upp till Boden. Egentligen skulle han vara stridsfordonsbefäl på pionjärkompaniet, men det ska ju inte utbildas nästa år. Han trodde han skulle slippa lumpen, men nu har han blivit förflyttad till kabelgruppchef i Boden :navy:

Edited by Sillen
Posted
jag ska ligga på Arbat  :)

Kan inte motstå men... Arbat är en gata i Moskva (känt stråk med mycket butiker, restauranger och hotell) medan Artbat är en förkortning för Artilleribataljon. :P

Posted (edited)

woohoo

10 dagar gjorda, massor kvar. :lol:

det är spännande (i brist på ett bättre ord), ovant och konstigt. men vi lever. tydligen var vi för många som ryckte in på ingbat, men efter att 5 pers skickats till singbat och något avhopp som är vi ca 32 pers kvar (plus/minus ngn skalle på HSA).

pallar inte gå in på mer detaljer vad som hänt under veckan, just nu iaf :( .

andra lär dock göra det innom kort.

ni som ska till ingbat behöver inte oroa er för maten, den är på topp varje dag. jag törs inte säga något om maten på i19 då vi ätit där bara 3 ggr.

poff@vårda den personliga hygienen

edit: stava osv

Edited by djävulensgrönablod
Posted
woohoo

10 dagar gjorda, massor kvar. :Malaj:

det är spännande (i brist på ett bättre ord), ovant och konstigt. men vi lever. tydligen var vi för många som ryckte in på ingbat, men efter att 5 pers skickats till singbat och något avhopp som är vi ca 32 pers kvar (plus/minus ngn skalle på HSA).

pallar inte gå in på mer detaljer vad som hänt under veckan, just nu iaf  :( .

andra lär dock göra det innom kort.

ni som ska till ingbat behöver inte oroa er för maten, den är på topp varje dag. jag törs inte säga något om maten på i19 då vi ätit där bara 3 ggr.

poff@vårda den personliga hygienen

edit: stava osv

Rätt många från Ing som var på HSA. Blev inlagd där själv, efter att knäskålen hoppat ur led. Men men.

Mvh /Martin, KBS Artbat

(PS. Du drömmer mardrömmar om Kt Eriksson, antar jag? ;p )

Posted

:)

inga mardrömma ännu.

när vi första gången träffade honom trodde jag att vi fått ondskan själv som plutch.

vi står uppställda i korridoren, han kommer in (man ser jägarbågen) och beordrar "jägarvila, sitt!". sedan meddelar han att man sitter kvar tills det att befälet säger åt en att ställa sig upp. där efter går han ut ur koridoren och vi får sitta i jägarvila i vad som känns som en evighet, innan han kommer tillbaka och säger stå upp.

men efter några dagar, när han presenterat sig och vi har haft personliga samtal så har det visat sig att han är människa trots allt. :)

Posted
:)

inga mardrömma ännu.

när vi första gången träffade honom trodde jag att vi fått ondskan själv som plutch.

vi står uppställda i korridoren, han kommer in (man ser jägarbågen) och beordrar "jägarvila, sitt!". sedan meddelar han att man sitter kvar tills det att befälet säger åt en att ställa sig upp. där efter går han ut ur koridoren och vi får sitta i jägarvila i vad som känns som en evighet, innan han kommer tillbaka och säger stå upp.

men efter några dagar, när han presenterat sig och vi har haft personliga samtal så har det visat sig att han är människa trots allt.  :)

Ni har haft tur som fått en så pass hängiven och målinriktad plutonchef. Tro inte att slitet är slut efter de två första veckorna. Det har bara börjat. Månaderna framöver kommer vara hårda, tröttsamma och ibland rent j-a, men ni kommer även lära er otroligt många saker.

Vi sergeanter vakar över er och får höra hur det går för er med jämna mellanrum, och stöttar där det behövs. Bit ihop och kötta på - det ångrar ni aldrig.

Ni ska bli bäst!!!

Hälsningar, Foxtrot Lima :unsure:

Posted

hmmm 32 st!! :)

vi på pansar är ju..hm 68 nu iaf..men får se hur många som klarar omprovet på hörseln..var ju ett gäng som måste göra om...

hmm Signbat verkar sno folk lite överallt...2 från oss försvann dit hmm

Posted
Ja, signbat har ju brist på folk tydligen, och alla som "blir över" på andra håll skickas dit. :)

Hälsningar, Sg Foxtrot Lima :banana

Haha, det var snällt uttryckt ;)

Mvh /Martin, KBS Artbat I19