ABP Posted June 15, 2003 Report Share Posted June 15, 2003 Jo skall man skratta eller gråta? Toppmöte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isgubbe Posted June 15, 2003 Report Share Posted June 15, 2003 Ja det kommer bli intressant, antar att Al Quida sitter och planerar som bäst tillsammans med ett helt gäng mer eller mindra suspekta organisationer. Hoppas regeringen tillsätter medel och ändrar lagar så att polis och försvar kan agera oxå tills dess. Men det är väl knappast troligt. Kul att bo på ett ställe som hamnat på en top 10 över världens terror mål. (förutsatt att det stämmer som Expressen skriver) Link to comment Share on other sites More sharing options...
1317 Posted June 15, 2003 Report Share Posted June 15, 2003 Aj fan dom tänker ha det här i Stockholm... vad är det för fel på Göteborg? :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Menige Ryan Posted June 15, 2003 Report Share Posted June 15, 2003 "Den svenska polisen håller i hemlighet på att mobilisera inför sin största utmaning någonsin. Polisen befarar att Sverige och Stockholm kommer att bli måltavla för all världens terrorism under mötet. Minst 3 000 poliser kommer att behövas för att skydda besökarna. -Den verkliga summan är betydligt högre, vi talar om över 5 000 poliser. Lägg därtill allt vad Säpo och andra enheter tvingas bistå med. Vi ska nu göra allt för att de resurserna ska kunna friställas, säger en regeringskälla" Källa:Expressen Räcker det? Det gäller att ha information också, och samarbete med andra länders terroristkännare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 Aj fan dom tänker ha det här i Stockholm... vad är det för fel på Göteborg? :P EU-kravaller kanske?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 Jag tycker att dom kan hålla toppmötet i nåt av forten i Bodens Fästning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 Finns säkert nåt bergrum ute i skärgården som man kan låna annars. Atombombsäkert och hela faderullan Som försvar återupplivar vi fasta KA-pjäserna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 Som vanligt så tror jag att sensationspressen överspelar Sveriges roll. Varför skulle aQ bli förbannade på Sverige bara för att mötet hålls här? Min gissning är att aQ kör med det gamla "Agent Provocateur"-konceptet... d.v.s. de vill provocera "fienden" till att göra bort sig så att världen skall bli förbannad på denne. Om så är fallet så har de lyckats förbannat bra med det faktiskt om man ser till 010911-dådet. Och Irak ser de säkert som en enorm bonus. Jag tror Usama garvade både turbanen och skägget av sig när USA invaderade Irak. Och i det avseendet finns det ingen anledning att attackera ledarna medan de är i Sverige. En ledare är ändå ett ganska legitimt legitimt mål. 3000 civilister däremot... det är något helt annat. Min gissning är att antingen händer inget mer... eller så kommer det att ske ett nytt attentat med cilvila offer och då i USA. Förmodligen sker det lagom till då Bush eller någon annan säger att nu är det lugnt igen och att terroristerna håller på att förlora.... när lugnet börjar lägga sig. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haegg Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 Jo skall man skratta eller gråta? Toppmöte Åt vadå? Artikeln? Mötet i sig? Att det ska hållas i Stockholm? Något annat? Du får gärna utveckla dina tankar något. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotcha Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 Finns säkert nåt bergrum ute i skärgården som man kan låna annars. Atombombsäkert och hela faderullanSom försvar återupplivar vi fasta KA-pjäserna Yeah!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ABP Posted June 19, 2003 Author Report Share Posted June 19, 2003 Ja åt att man innan alla problem som visade sig under EU kravallerna fortfarnade inte är lösta innan de planerar ett nytt jättetoppmöte. Jag tro inte AL quida är det största hotet de brukar ofta lägga ganska lång tid på att planera och genomföra attacker. Däremot kommer nog stenkastarslynglarna mm komma fram. Och när de inte kan störa mötet ser de till att störa på nått annat sätt genom att slå sönder innerstan. Hade dock varit kul om de laggt Toppmötet i Karlsborgs fästning och få se hur bra försvarsvärnen hade funkat Dessutom så är det ju militär mark och då har FM befogenheter att ingripa Link to comment Share on other sites More sharing options...
roninn Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 Jag ser inte problemet, JAG kommer vara där. "One riot, one policeofficer" ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elfgren Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 Jag tycker det är bra att dom anordnar ett nytt möte, man kan ju inte låta kampen mot terrorism bli hindrad av stenkastande avskumm Link to comment Share on other sites More sharing options...
KD803 Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 Jag ser inte problemet, JAG kommer vara där. På vilken sida Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bad Karma Posted June 20, 2003 Report Share Posted June 20, 2003 Samtidigt håller nu den svenska polisen i hemlighet på att mobilisera inför sin största utmaning någonsin.Polisen befarar att Sverige och Stockholm kommer att bli måltavla för all världens terrorism under mötet. Minst 3 000 poliser kommer att behövas för att skydda besökarna. -Den verkliga summan är betydligt högre, vi talar om över 5 000 poliser. Lägg därtill allt vad Säpo och andra enheter tvingas bistå med. Vi ska nu göra allt för att de resurserna ska kunna friställas, säger en regeringskälla. Hmm. Råna en bank någon? Övriga stan lär ju vara tom på poliser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
achilleos Posted June 20, 2003 Report Share Posted June 20, 2003 Inte bara övriga stan utan större delen av Sverige. Men vi har ju så gott om poliser på landsbygden så det gör ju inget... *ironi* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wahlgren Posted June 20, 2003 Report Share Posted June 20, 2003 Kommer försvaret hjälpa till något eller är det bara poliser hela bunten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted June 20, 2003 Report Share Posted June 20, 2003 Kommer försvaret hjälpa till något eller är det bara poliser hela bunten? Försvaret får inte hjälpa till, Ådalen -31 satte liksom stopp för det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wahlgren Posted June 20, 2003 Report Share Posted June 20, 2003 Kommer försvaret hjälpa till något eller är det bara poliser hela bunten? Försvaret får inte hjälpa till, Ådalen -31 satte liksom stopp för det. Åfan, det var väl då några från försvaret fingrade lite väl mycket på sina gevär under en demonstration va? (kan jag min historia?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ABP Posted June 20, 2003 Author Report Share Posted June 20, 2003 Men nu när det regemente som sköt är avecklat, borde väl alla synder vara förlåtna eller? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted June 20, 2003 Report Share Posted June 20, 2003 Kommer försvaret hjälpa till något eller är det bara poliser hela bunten? Försvaret får inte hjälpa till, Ådalen -31 satte liksom stopp för det. Åfan, det var väl då några från försvaret fingrade lite väl mycket på sina gevär under en demonstration va? (kan jag min historia?) Om du SÖKER på till exempel "Ådalen" så kommer du hitta en hel del på det här forumet, vill du veta mer, testa Google.com. Orkar inte med en massa om det i den här tråden. /BlåGul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mace Posted June 20, 2003 Report Share Posted June 20, 2003 Samtidigt håller nu den svenska polisen i hemlighet på att mobilisera inför sin största utmaning någonsin.Polisen befarar att Sverige och Stockholm kommer att bli måltavla för all världens terrorism under mötet. Minst 3 000 poliser kommer att behövas för att skydda besökarna. -Den verkliga summan är betydligt högre, vi talar om över 5 000 poliser. Lägg därtill allt vad Säpo och andra enheter tvingas bistå med. Vi ska nu göra allt för att de resurserna ska kunna friställas, säger en regeringskälla. Hmm. Råna en bank någon? Övriga stan lär ju vara tom på poliser. Övriga stan? Pröva med övriga landet... Men varför lägger dom inte mötet på militärt område, skulle vilja se den stenkastande mobb som lyckas ta sig in på ett sånt ställe för att ställa till med jävelskap. Kanske någon holme i den översvämmade trädgården med en Amf-bat som försvarsstyrka, samt diverse enheter ur flottan för eldunderstöd m.m.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.