Jump to content

Recommended Posts

Idag ringde Posten på dörren och de hade ett paket från USA till mig.

 

Detta var innehållet:

 

Casio G-Shock ana.-digi. mil. G101-1AV

bild på klocka

 

545 kr ink. frakt. Verkar vara en bra klocka med basic funktioner som tidtagning, alarm och datum. Klockan har både analog och digital tidvisning och man kan även ställa in en extra digital visningstid för t.ex. en annan tidszon. Enda minuset jag hittat hitintills är att klockan endast går att ställa framåt när tiden skall ställas, varför man får gå ett varv för att komma till rätt tid igen om man går för långt, samt att knappen för att ställa fram den analoga tiden är aktiv hela tiden. Det sista vet jag inte om det är ett problem, det är lite beroende på om man kan trycka in den av misstag vilket lär visa sig efter att jag fått använda den ett tag.

 

PS. Tack till SISU-Micke för tipset. DS.

 

 

 

vart?! Är i gravt behov an en klocka!

 

Och en G-shock för 545kr inkl. frakt tackar jag fan inte nej till...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Idag ringde Posten på dörren och de hade ett paket från USA till mig.

 

Detta var innehållet:

 

Casio G-Shock ana.-digi. mil. G101-1AV

 

 

545 kr ink. frakt. Verkar vara en bra klocka med basic funktioner som tidtagning, alarm och datum. Klockan har både analog och digital tidvisning och man kan även ställa in en extra digital visningstid för t.ex. en annan tidszon. Enda minuset jag hittat hitintills är att klockan endast går att ställa framåt när tiden skall ställas, varför man får gå ett varv för att komma till rätt tid igen om man går för långt, samt att knappen för att ställa fram den analoga tiden är aktiv hela tiden. Det sista vet jag inte om det är ett problem, det är lite beroende på om man kan trycka in den av misstag vilket lär visa sig efter att jag fått använda den ett tag.

 

PS. Tack till SISU-Micke för tipset. DS.

 

 

 

vart?! Är i gravt behov an en klocka!

 

Och en G-shock för 545kr inkl. frakt tackar jag fan inte nej till...

 

E-bay från USA. Tänk bara på att du kan åka på tull om du har otur. Jag slapp det, så det blev ett riktigt kap i detta fallet.

Link to comment
Share on other sites

Stan var full med bilköer, så varför inte strunta i dem helt och ta mig till Terräng för att glo på roliga saker?

 

Sagt och gjort kom jag senare hem med ett par Hatch Centurion 250 knee pads. Mina knän kommer tacka mig på nästa övning.

 

Ni som har dessa, är det kutym med knäppningen på in- eller ut-sidan av knät?

Link to comment
Share on other sites

var inne på Naturkompaniet på Sveavägen här till veckan, köpte en Sea to Summit - Alpha Light Long Spoon, hela 21,5cm sked för 69SEK :D

 

Inga fler kladdiga fingrar halvvägs ner i matpåsen!

 

http://www.seatosummit.com/products/display/70

alpha.jpg

Edited by Mordred
Link to comment
Share on other sites

Stan var full med bilköer, så varför inte strunta i dem helt och ta mig till Terräng för att glo på roliga saker?

 

Sagt och gjort kom jag senare hem med ett par Hatch Centurion 250 knee pads. Mina knän kommer tacka mig på nästa övning.

 

Ni som har dessa, är det kutym med knäppningen på in- eller ut-sidan av knät?

 

 

Utsidan, för att inte spännena ska haka i varann när du förflyttar dig...

Link to comment
Share on other sites

@Mordred:

Hur stor är själva "skeddelen"av skeden? Är den likt en vanlig spork alldeles för liten?

Nyttjar själv en megaspork från designtorget men så är jag stor i käften också.

Link to comment
Share on other sites

Då vi inte får ut t-shirt i hemvärnet, måste man självklart åtgärda det.

en särskilt tacticool tröja uppsöktes och kom i brevlådan idag. Märket är mil-spec monkey. En jacka råkade köpas i förbifarten.

Claw stalker tdu jacket.

Kamoflaget (stavning?) på jackan är ett utsållat alternativ när USA valde MARPAT. Kallas för SOCOM camo. Hylsan kommer dock av innan jag tar den på en testkörning i stan... ifall någon oroade sig lite.

T-shirt plus jacka inköpta på operator.fi.

t-shirt ca 20 EUR, jacka 60 EUR

Magasinfickorna är tactical tailor och ramlade in för några veckor sen. Dom finns att köpa billigt på brittiska eböj.

 

Det är universal magfickor, och det är dom som sitter i mitten på västen.

Pris för mag 200 st inkl. frakt

5a2011112015P6cfa.jpg

772011112619Pd460.jpg

612011113128P4856.jpg

Edited by Swedish_kitsune
Link to comment
Share on other sites

Ni som har dessa, är det kutym med knäppningen på in- eller ut-sidan av knät?

Utsidan, för att inte spännena ska haka i varann när du förflyttar dig...

 

Ah, gissade så. Tackar!

Nu gäller det bara passa in dem så de inte sitter för hårt eller för löst. Inte helt bra kardborrefästen (för få inställningssteg) för den passningen dock.

Link to comment
Share on other sites

Som jag förstått, så är inte mobiltelefonen försäkrad under FM tjänst.

 

Letade efter ett stabilt skydd för min iPhone4 och det blev en "SURVIVOR".

Tydligen US/UK military tested.

 

Pris: 25pund inkl frakt.

 

survivor-k_olv-ip4-1.jpg?1297198973

 

 

info:

http://www.griffintechnology.com/products/survivor-iphone4

 

video:

http://www.griffintechnology.com/armored

 

Känns mycket stabil i handen, samt känner mig mindre nojjig ute i fält.

Någon som känner till konkurrerande märken/modeller?

Har nämligen varit svårt att hitta några.

 

 

Då vi inte får ut t-shirt i hemvärnet, måste man självklart åtgärda det.

 

Shoppen på LG har kronmärkta T-shirt för runt 30-35kr per st.

Krav för att få handla som Hv-soldat: Genomförd Hv-intro samt med minst en pommes.

(var där och handlade själv förra månaden - dom har uppdaterade regler för Hv-soldater sedan höstens total nej.)

Link to comment
Share on other sites

Någon som känner till konkurrerande märken/modeller?

Har nämligen varit svårt att hitta några.

Jag har haft Otterbox Defender till min 3GS: http://www.otterbox.com/iPhone-3G-/-3GS-Defender-Series-Case/1942,default,pd.html?dwvar_1942_color=02&start=1&cgid=apple-iphone-3g-3gs-cases

När det blir riktigt ruffigt eller bara blött så har jag hela paketet i ett Pelican 1020: http://www.pelican.com/cases_detail.php?Case=1020

 

Har beställt ett Defender till min iPhone 4... hämtar det på fredag :)

http://www.otterbox.com/iPhone-4-Defender-Series-Case/APL2-I4XXX,default,pd.html?dwvar_APL2-I4XXX_color=20&start=1&cgid=apple-iphone-4-cases

 

Finns även Pelican till iPhone där det finns hörlurskoppling: http://www.pelican.com/cases_detail.php?Case=i1015

 

Kanske inte så fickvänligt men för mig är det inget problem.

Link to comment
Share on other sites

Har köpt in ett par nya kängor. Tänkte länge tänkt att testa ett par textil/läderkängor och nu var det dags att äntligen slå till.

 

Har bara testpromenerat lite i dem ännu, men hitintills så lever de väl upp till vad man kan förvänta sig av ett par kängor i 850kr klassen.

 

 

 

image_db_128820N.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Fick hem en Bahco/Sandvik Laplandersåg som ska nyttjas för utflykter i det gröna. Förutom att Ray Mears säger att den är skitbra så nyttjade jag gruppchefens flitigt för att förbättra est under senaste SÖF'en, helt jävla klockren.

sawlarge.jpg

 

EDIT: Det märkliga är dock att den här svenskproducerade lilla viksågen var billigare att köpa från brittiska amazon (inklusive frakt) än vad den skulle ha varit om jag hade köpt den i Sverige. Märkligt!

Edited by 903Lew
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fick hem ett par härligt möpiga iphonefodral från magpul, lagom möpiga för att dom som vet dom vet, tackticool :)

dsc03868g.jpg

 

Fint, har snart haft min iPhone 3GS i två år men har aldrig skaffat något skal. Men det där verkar ju perfekt för en MÖP. :D

 

Mejlade Recon.se och kollar ifall dom möjligtvis kan ta in telefonskal, skydd mm.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Fint, har snart haft min iPhone 3GS i två år men har aldrig skaffat något skal. Men det där verkar ju perfekt för en MÖP. :D

 

Mejlade Recon.se och kollar ifall dom möjligtvis kan ta in telefonskal, skydd mm.

 

 

Tips är ju att terräng säljer magpul skal till både Iphone 3 o 4

Link to comment
Share on other sites

Fint, har snart haft min iPhone 3GS i två år men har aldrig skaffat något skal. Men det där verkar ju perfekt för en MÖP. :D

 

Mejlade Recon.se och kollar ifall dom möjligtvis kan ta in telefonskal, skydd mm.

 

 

Tips är ju att terräng säljer magpul skal till både Iphone 3 o 4

 

Tack för tipset.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
EDIT: Det märkliga är dock att den här svenskproducerade lilla viksågen var billigare att köpa från brittiska amazon (inklusive frakt) än vad den skulle ha varit om jag hade köpt den i Sverige. Märkligt!

Har köpt både Gränsfors-yxor, Fällkniven-knivar och värmetröja 90 billigare från UK än jag hittat i Sverige...

Link to comment
Share on other sites

En Bahco Laplandersåg och en hög med alu-magasin till ak4an. Skaplig viktskillnad på alu och stål-magasinen (1 kg på 4 magg), dessutom tycker jag "bottendelen" löper bättre i alu-maggen, vet inte varför dock.

 

Ja, jag vet att dom kommer självantända och explodera i ansiktet på mig närsomhellst, så ni "konservativa" behöver inte ens kommentera det!

Link to comment
Share on other sites

En Bahco Laplandersåg och en hög med alu-magasin till ak4an. Skaplig viktskillnad på alu och stål-magasinen (1 kg på 4 magg), dessutom tycker jag "bottendelen" löper bättre i alu-maggen, vet inte varför dock.

 

Ja, jag vet att dom kommer självantända och explodera i ansiktet på mig närsomhellst, så ni "konservativa" behöver inte ens kommentera det!

 

Bilder å länk på maggen? :)

Link to comment
Share on other sites

Den här damp ner i postlådan idag, helt klockren att ha kök, bränsleflaska, köksattiraljer och allehanda småpryttlar i när jag är ute och paddlar. Bara att greppa i förluckan, dra över axlarna och sen, marsch mot lunchplatsen. :rockon:

 

Nån som undrar om jag börjat hata plastpåsar, som har en förmåga att börja spy grejer omkring sig i sämsta möjliga läge? :banghead:

 

 

125636143_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...