ABP Posted June 2, 2003 Report Share Posted June 2, 2003 Vem sa att diskning var ofarligt Diskmaskinsolycka Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgann Posted June 2, 2003 Report Share Posted June 2, 2003 Det gäller att se upp med var man sätter fötterna i köket så att man inte snubblar och trillar. Har läst någon stans att hemmet är en av de farligaste platserna att visstas på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fw. Posted June 2, 2003 Report Share Posted June 2, 2003 Har läst någon stans att hemmet är en av de farligaste platserna att visstas på. Kanske på ovanstående länk? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted June 2, 2003 Report Share Posted June 2, 2003 Lär er av detta för faen, inte för att man ramlar över diskmaskinen, utan att saker som är vassa är jobbiga att få i händerna när man plockar i och ur bestickkorgen. Men nu kanske det går att motivera det med att det är livsfarligt också.. kanske "de" förstår bättre då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_mistaken Posted June 2, 2003 Report Share Posted June 2, 2003 pust tur att man inte har diskmaskin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wahlgren Posted June 2, 2003 Report Share Posted June 2, 2003 pust tur att man inte har diskmaskin tur att jag nästan aldrig är i köket ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsleo Posted June 2, 2003 Report Share Posted June 2, 2003 ajajaj.. .man blir mörkrädd ju...åsså jobbar man i kök...ajaj man får passa sig när man jobbar då... :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellinore Posted June 2, 2003 Report Share Posted June 2, 2003 Vem sa att diskning var ofarligt Diskmaskinsolycka Jo, det är därför jag försöker undvika att diska, städa och annat farligt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted June 2, 2003 Report Share Posted June 2, 2003 Diskmaskiner får vara precis hur jäkla livsfarliga som helst. Jag skulle inte klara mig utan vår guldklimp Electrolux ESF 610!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hv-sjukvårdarn Posted June 2, 2003 Report Share Posted June 2, 2003 Det är därför jag har tagit livförsäkring på maken...hohoho ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted June 2, 2003 Report Share Posted June 2, 2003 Lova att ni inte berättar för FM om denna olycka, för då kommer det införas förarbevis för diskmaskin samt särskilda grönmålade gummiknivar att diska i maskinen. Skämt åsido, en fruktansvärt tragisk och banal olycka. Och den hade kunnat undvikas relativt enkelt: genom att vända kniven med spetsen nedåt i korgen. Har de inte hemkunskap i England ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
flying_c Posted June 2, 2003 Report Share Posted June 2, 2003 aj .. knasigt det där. Jo själv har man ju fått höra sedan barnsben att man ska vända kniven med spetsen nedåt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eskelinen Posted June 2, 2003 Report Share Posted June 2, 2003 Vem sa att diskning var ofarligt Diskmaskinsolycka Jo, det är därför jag försöker undvika att diska, städa och annat farligt! jag håller med dig till 13,7% städning är farligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredriksson Posted June 3, 2003 Report Share Posted June 3, 2003 Hur många MÄN sköter hushållsarbetet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
heiho Posted June 3, 2003 Report Share Posted June 3, 2003 Så få som möjligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
d97pa Posted June 3, 2003 Report Share Posted June 3, 2003 Vilket öde. Som att halka på kasern och slå huvudet i jägarköket och avlida. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ABP Posted June 4, 2003 Author Report Share Posted June 4, 2003 Var ju en brittisk soldat för några år sedan som lyckades vri nacken av sig själv på morgongympan. Slutsats: Diskning och motion är livsfarligt därför håller jag mig till att dricka öl och äta chips Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.