Jump to content

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By KSP Skytt
      Används k-pistar (MP5, CBJ-MS m.m.) eller hagelgevär (Remington gevär m.m.) i strid av svenska förband eller är de helt oanvändbara i jämförelse med Ak och andra vapensystem.
    • By Gåsapåg
      http://www.expressen.se/nyheter/25-aring-togs-med-vapen-pa-centralen/

Vågar man tro att journalisten är ute och cyklar? eller när har Glock börjat tillverka "kulsprutepistoler"?

Halvautomatisk kulsprutepistol...det verkar inte vara det bästa.
    • By siros
      Tjena.

har sökt men vet ej om jag ska ha den i tråden om ersättare.'

Hur som hest fick jag höra i helgen att Kpisten skall börja skrotas vid årsskiftet. Jag fick även höra att alla avtalspersonal som har använt kpisten skall utrustas med en kortare version av ak5. Är detta ren spekulation eller är det sanning.
    • By weekendwarrior
      Jag efterlyser alla er med följande erfarenheter av k-pist m/45 eller m/45B (alltså att du haft vapnet som personlig beväpning):

-Grundutbildning (värnplikt)

-Utlandstjänst

-Hemvärnssoldat

-Sport-, tävlings-, föreningsskytte

Vilka är dina erfarenheter av vapnet, precision, verkan (med 9 mm m/39 eller m/39B), skjutavstånd, lätt/svårt att träffa vid olika avstånd och förhållanden, lätt/svårt att avge patronvis eld (att inte släppa iväg mer än ett skott i taget), lätt/svårt att avge automateld (kontroll av vapnet), skjutbaneskjutning, stridsskjutning, okända avstånd, långa avstånd, mm?

Berätta hur du använt vapnet och om dina erfarenheter av vapnet och skytte med det.

• Create New...