903Lew Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 Det har blivit tyst från vår gäst. Grabbarna från udden har uppenbarligen tagit hand om belackaren med sina m/94'or med sågtandade bajonetter.
Unicorn Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 Blev det tyst, eller finns det något spännande att diskutera? Annars kan vi väl konstatera att tråden självdog och inte ens behöver hänglås... Om inte väntar jag - ärligt - med spänning på en ny vinkel, och ett nytt livgivande perspektiv...
01/B3 Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 Hej Nu kommer det komentarer, om ni läste öppnandet, så skrev jag, Min begränsade erfarenhet. Men som i god stil har ni bekräftat mina fördomar, ej läst eller förstått skriftlig information. Vad beträffar mina erfarenheter, så kan vi lämna det dit hän. Det som var ämnet, var Svensk utbildning kontra internationell verksamhet. För att nämna referanser, FFL, NZSBS, USNS. Var står vi där, tror eller vet ni var vi ligger på den kartan.... Om man läser vissa trådar så får man en uppfattning att vi finns med i den bilden. Herre min osv, vi har ju inte fått in blixten i kameran, inte tal om att vara med på bilden. Jag har saknat den verkliga specops-kunskapen på detta forum. (Själv gjorde jag lumpen som Mustela Vison hunter men nu ligger mina kunskaper främst inom google-fu.) Vilka specopsgrupper är det egentligen som du jobbat med? Låt mig gissa: Fucked for Life Southland Building Society (Nya Zeeland) samt kanske varit civil sjöman på något United States Naval Ship I sådana fall en mycket lovande kombination. Jag sitter upp och väntar på svar
32LvTropp Posted September 30, 2012 Report Posted September 30, 2012 Du, Broberg, du vet att det finns en rättstavningsfunktion inbyggd i datorn va?
Dobberman Posted September 30, 2012 Report Posted September 30, 2012 Jag är förvånansvärt oskyldig till detta upptåg (om det nu inte är ett skarpt troll). Om trollet har klartgjort och är färdigt till insats är jag benägen att " see were this shit lands". In the eternal words of P Nuder : Bring it on.
Forumsledning Kimster Posted October 1, 2012 Forumsledning Report Posted October 1, 2012 ....hej, vad händer här då?
Unicorn Posted October 1, 2012 Report Posted October 1, 2012 Hade hoppats på lite fart, för rätt som det är finns det ett korn av sanning i någons bitterhet, men det blev lite väl tyst i denna fantastiska tråd...
Forumsledning Kimster Posted October 1, 2012 Forumsledning Report Posted October 1, 2012 Skönt att du försöker se det positivt. Sorgligt när trådskapare får kalla handen så där bara. Jag har försökt hitta något i hans meningar som man kan gräva i men jag hamnade bara i andra frågeställningar till trådskaparen. Ibland drömmer man sig bort till ett okontrollerat forum... tänk vilka individer man skulle kunna locka till sig...
speculatores Posted October 2, 2012 Report Posted October 2, 2012 Skönt att du försöker se det positivt. Sorgligt när trådskapare får kalla handen så där bara. Jag har försökt hitta något i hans meningar som man kan gräva i men jag hamnade bara i andra frågeställningar till trådskaparen. Ibland drömmer man sig bort till ett okontrollerat forum... tänk vilka individer man skulle kunna locka till sig... Problemet är ju att trådskaparen inte lämnar så mycket utrymme i de blandade inlägget. De som gör FN uppdrag är ju inte direkt samma som befinner sig på Udden. Hans åsikt om FN uppdrag känns som den är minimum 20 - 30 år, om han nu har någon. Om trådskaparen hade kunnat förklara vad han saknar utan att bryta mot forumsreglerna hade de funnits något att diskutera. tråden har ju förövrigt en lite klapp på huvudet ton från början. Vilket knappast öppnar för en vettig diskution.
Erik_G Posted October 4, 2012 Report Posted October 4, 2012 Jag är benägen att hålla med trådskaparen. Jag har träffat och anser mig vara kompis med många före detta "FN-svenskar". Trevliga killar allihopa, men jag skulle inte lita på dem när det gällde att skruva ihop en månraket direkt. Nä, när det gäller sådana saker så litar jag bara på killarna i det förband som MacGyver tillhör. Möjligen också folk från förbandet "Thunderbirds"... SOG, SSG, FBU, HV och andra svenska specialförband saknar helt klart en hel del i utbildning och smarthet om man jämför med de grabbarna. För övrigt Kimster, vad tror du om en "öppen dag" en gång om året då vem som helst vår kommentera vad som helst på forumet? För att få lite fart på't..
Forumsledning Kimster Posted October 4, 2012 Forumsledning Report Posted October 4, 2012 ... För övrigt Kimster, vad tror du om en "öppen dag" en gång om året då vem som helst vår kommentera vad som helst på forumet? För att få lite fart på't.. Vet du vad... jag tror... att det.. nä. ........Alltså det skulle krävas en öppen vecka eller två... Och vet ni, (nu när man man vart ett tag får man raljera lite..) ...jo, jag tror att många av dessa halvdassiga trådar med dålig rubrik och kass början skulle faktiskt bli bra.. om bara trådskaparen hade snäppt till sig lite lite. Det finns ofta substans. Men inleder man med en rubrik t.ex. "pojkar pojkar" så... är det lite att tända sin egen stubin. BlåGul behöver bara gå in och göra släckningsarbetet.....
Erik_G Posted October 5, 2012 Report Posted October 5, 2012 jo, jag tror att många av dessa halvdassiga trådar med dålig rubrik och kass början skulle faktiskt bli bra.. om bara trådskaparen hade snäppt till sig lite lite. Det finns ofta substans. Men inleder man med en rubrik t.ex. "pojkar pojkar" så... är det lite att tända sin egen stubin. BlåGul behöver bara gå in och göra släckningsarbetet..... Ja, det som skiljer "agnarna från vettet" (felstavning avsiktlig) är ju ofta förmågan att uttrycka sig på ett neutralt och korrekt sätt. Ett alternativ , om nu trådstartaren verkligen vore intresserad av att starta en diskussion kring svenska soldaters utbildning, hade varit att fråga den samlade forumsexpertisen hur de ser på saken, och kanske göra ett inflik med att berätta lite mer utförligt om sina egna, uppenbarligen negativa erfarenheter. Vi vet ju alla att det finna både intelligenta människor och rena rama puckona bland försvarsmaktens folk, både bland de som är anställda och bland de som är engagerade i diverse frivilligaktiviteter som HV, FRO mm - precis som på andra ställen i samhället. Trådstartaren kanske hade otur och stötte på några riktiga tomhylsor, som försökte få det till att de var försvarets vassaste - så som det tyvärr oftast är. Det finns ju gott om idioter som tror att de blir bättre människor av att låtsas vara jägarsoldater (finns ju separat tråd om falska jägarsoldater mm). Men eftersom trådstartaren går in med en nedlåtande attityd mot sina medmänniskor och diskussionspartner så är det ju skäligt att tro att trådskaparen inte är ute efter en seriös diskussion, utan bara försöker göra sig rolig på andras bekostnad. Det finns med andra ord ingen anledning att ta trådstartaren på något som helst allvar, utan vi kan kollektivt klappa den lille pajasen på huvudet och säga "Gosse, gosse, kom tillbaka när du vuxit till dig lite och kan umgås på ett vuxet sätt. Då kanske du kan få sluta äta vid barnbordet". Däremot finns det säkert mycket man KAN diskutera beträffande kompetens och utbildning hos svenska soldater. Det finns säkert mycket som skulle kunna förbättras. Men det kan ju vi vuxna diskutera någon annanstans.
dxl Posted October 8, 2012 Report Posted October 8, 2012 (förutom namnet på sången så finns en liten koppling om än personlig koppling till ämnet... läste tråden första gången på min telefon via wifi ombord på en liten båt som i månskenet närmade sig en strand där det var party, när vi coola skandinaver skulle göra en supercool urlastning i månskenet så drog någon på just den här och jag hävdar bestämt att det var schocken av den höga musiken som fick mig att trilla i vattnet och tappa lådan med vin....så den här låten kommer för evigt vara förknippad med den här tråden, och förstörd coolhet...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.