Jump to content

pojkar pojkar

Guest broberg

Recommended Posts

Pojkar

Har läst diverse trådar, kan bara säja det finns allt för många supersoldater.

Har rest och arbetat med en del personal från andra länder och det blir mest

banalt som kan läsas på dessa trådar.

Med min begränsade utbildning från Sverige kan jag bara böja mig för det som är

riktiga special styrkor, må så vara om de kommer från sydafrika.

Blekfeta Svenskar i basker kan åka på FN Semester, men vi har tråtts allt en bit kvar

till det som krävs för att vara en nation med specialförband.

Hoppas att det finns en eller annan med självinsikt som kan och vill lyfta den

Svenska utbildnings nivån till det som är internationellt gångbart.

Är inte bitter bara trött på supersoldater utan kunskap

MVH

Broberg

Ha

En som ser men ej bjuder till dans, gnäll, Ja, vist är det gnäll.

Men om det finns substans bakom denna komentar....

Med det jag sett och upplevt i länder svensson missade i geografi timmen

kan jag med en idiots vishet påstå dessa ting.

Hej

Nu kommer det komentarer, om ni läste öppnandet, så skrev jag, Min begränsade erfarenhet.

Men som i god stil har ni bekräftat mina fördomar, ej läst eller förstått skriftlig information.

Vad beträffar mina erfarenheter, så kan vi lämna det dit hän.

Det som var ämnet, var Svensk utbildning kontra internationell verksamhet.

För att nämna referanser, FFL, NZSBS, USNS.

Var står vi där, tror eller vet ni var vi ligger på den kartan....

Om man läser vissa trådar så får man en uppfattning att vi finns med i den bilden.

Herre min osv, vi har ju inte fått in blixten i kameran, inte tal om att vara med på bilden.

För diskussionens skull kanske vi då ska anta att trådskaparens kunskaper och erfarenhet av svenska elajtförband är synnerligen stor p g a deltagande eller samverkan med berörda förbandsenheter varför dessa tvärsäkra uttalanden om dess sunkighet framkväds.

Något förvirrande blir det dock när du därefter frågar om det verkligen förhåller sig på det viset.

Dock blir diskussionen kort p g a §14 kan tänka?

En diskussion kring styrkor och svagheter i praktiken hos de svenska elitförbanden förs rimligen bäst inom enheterna samt i samverkan med påverkade svenska och utländska kontaktnät.

Själv har jag inte en aning om hur det förhåller sig och vill nog helst att det så förblir intill dess att jag behöver veta.

Du har helt rätt, det börjar bli sent, snart kl 01.00

Nej, ville ej dissa SOG, men det finns ett behov av att lyfta Svensk utbildning.

Allt för många mjuka influenser får styra över det som skall vara vårat försvar.

Om det ska vara så pissträngt att ha erfarenhet, så ja, slå på maritaunien och stats kupp.

Var där, mer behöver du ej veta!

MVH

Broberg

Men du var mig allt den mest mostägelsefullla och intetsägande kritiker jag läst något av.

Det är helt ok att klaga och gnälla av sig lite, men det hade varit kul om du hade haft någon som helst koll på vad du skriver om. Hoppas du känner dig nöjd med din insats :)

Det här var bland det sämsta som postats på forumet.

Ge mig en enda anledning till att tråden ska få fortleva.

/Krook

Blågul (som jobbat över hela världen tillsammans med andra nationers soldater (bla FFL, USA, BA, Nepal) men som inte skäms).

Menade Herr Broberg att det är för dålig utb i själva krixxeriet, på att vandra långt, ligga och spana, kalla in stora mängder bly från flygmaskiner eller kanske tom hur man odlar ett bra skyddsskägg?

Eller var det puts och studs/fys det var för dålig utb i?

Den här tråden har ambition att kunna bli humoristisk Krook, dfr borde den få leva! :happy:

Personligen tycker jag tråden är högst livgivande i ett forum som med den äran har stött och blött det mesta i svensk militärväg, och som p g a detta liksom alla andra kompetenspackade fora riskerar att fastna i konsensusträsket.

Det är alltid lätt att bli "mätt" och av ren vana slå ifrån sig ifrågasättanden - särskilt när de är gjorda med uppenbart provokativt syfte. Men varför inte utnyttja tråden till att försöka bena ut något gott från denna provokation? Det kan ju rentav lyckas att nyansera samtligas bild av världen och dess innehåll...

All utveckling är sprungen ur någon form av provokation. "Business as usual" har aldrig lett till en enda tum utveckling.

Varför inte försöka utröna vad Guest_broberg_* egentligen menar - på riktigt?

Jag har ingen aning om vem Guest_broberg_* är, men är i alla fall intresserad av en vidare utveckling och definition av exakt vad som menas och hur det skulle kunna förbättras. Jag har liksom inte fått tillräckligt med kött på benen för att avgöra huruvida Guest_broberg_* bara vill provocera eller har något att tillföra. Det enda jag kan konstatera är en viss bitterhet - som jag gärna skulle vilja veta var den kommer ifrån och på vilket sätt den skulle kunna vändas till något positivt.

Kan du, Guest_broberg_*, vänligen konkretisera för oss oförstående lite tydligare vad du egentligen menar, så vi vet vad vi skall svara?

"Konsensusträsket"!?

Du har visst inte läst i HV-delen på forumet.

Hur som helst så krävs det vett och etikett på forumet och tonen som Broberg anslog var inte i nivå med våra förväntningar. Ämnet tycks vara typisk Jante med inslag av bashing vilket jag inte ser är något som helst givande i någon riktning. Men OK, jag ger Broberg en chans att förtydliga sig.

/Krook

BG

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...