Krp Henriksen Posted April 18, 2010 Report Posted April 18, 2010 Vecka 19 är det inryck för besättningar utan tidigare patgb utb. Enligt vem/vad? Quote
Krp Henriksen Posted April 18, 2010 Report Posted April 18, 2010 Har inte fått något brev idag, vilket jag hade hoppats på efter intervjuerna... men det brukar lösa sig det där...Problemet är mest min arbetsgivare, de ska sätta in en ersättare till mig, och v19 närmar sig snabbt... v19-24 Fordonsutbildning. v 31 (30?) Vanligt inryck. Så har jag fattat det. Enligt de uppgifter jag fått är det v.20 fordonsutbildningen börjar. Detta bekräftas även om man har tillgång till Utbildningsplanen för FS20 som finns på emil för de som nu är anställda i försvarsmakten. Om det är v19 redan, då har jag ett stort problem med min arbetsgivare också då det är mitt i STÖ:n i Skåne.... Men Henriksen, om du är anställd i FM så är det inget problem. Insats går före, alltså går utbildning till insats före. Jätteenkelt. F.ö. har jag sett folk i missionen som muckat i förtid för att hinna missionsutbildning, så även för värnpliktiga går det Jag skulle kanske inte påstå att det är "jätteenkelt" med hänsyn till att man inte får ha hur mycket semester och öd-komp kvar innan årsskiftet. Eftersom jag inte fått något klart besked om när utb. börjar så vet inte med kompch hur han ska planera mina övningar i Skåne... Det "blir som det blir" Quote
JTS Posted April 18, 2010 Report Posted April 18, 2010 Vecka 19 är det inryck för besättningar utan tidigare patgb utb. Enligt vem/vad? FS 20 utbplan. Quote
J1mmy Posted April 19, 2010 Report Posted April 19, 2010 (edited) Då fick man ett tack men nej tack. Tråkigt då jag varit optimistisk sedan intervjun, nåja. Fråga; Om man blir uttagen som reserv, får man besked om detta? Eller ges det bara Ja/nej svar? //j1mmy, som lever på hoppet. Edited April 19, 2010 by J1mmy Quote
PaLL3 Posted April 19, 2010 Report Posted April 19, 2010 Visade sig att FM INTE skickade med a-post utan sedvanlig b-post. Sällan studsar en termos, eller vad man nu brukar säga... Quote
Chassi Posted April 19, 2010 Report Posted April 19, 2010 Även jag fick ett brev idag, dom vill inte ha mig men ser gärna att jag söker nästa gång känns lite drygt då det är ens gammla NBG kompani som åker, är inte förvånad men man sa precis innan NBG tog slut att vi skulle bli uppringda inför denna mission, men tydligen var det bara tomma ord Quote
Foxtrotcharliegrg Posted April 19, 2010 Report Posted April 19, 2010 Ännu ett "Tack men nej tack, sök gärna nästa gång""-brev till samlingen. Iofs så var jag tydligen inte värdig en intervju i det här fallet (trots 2 missioner med + NBG på ansvarigt förband) så beskedet var inte direkt oväntat. Ja e int' bitter ja... Ljuspunkten i det civila mörkret? Endast 1 st nej och 2 st kanske än så länge och mamma slipper oroa sig i år... Quote
[MPJ]Sgt.Ratchak Posted April 27, 2010 Report Posted April 27, 2010 Verkar som om man får åka med OMLT på FS 20, ngn som har erfarenheter av detta? Quote
Klintan Posted April 28, 2010 Report Posted April 28, 2010 Antagen som Signmek / EOD-rb på FS20 Det ska bli intressant. UTB startar 9september och planerad utresa xxxx Quote
Myx Posted April 28, 2010 Report Posted April 28, 2010 (edited) Någon som har svar på varför jag fick hem ett brev som gäller en period i Juni? 10-06-14 - 10-06-20 vad kan detta vara? Edited April 28, 2010 by Myx Quote
Krp Henriksen Posted April 28, 2010 Report Posted April 28, 2010 Någon som har svar på varför jag fick hem ett brev som gäller en period i Juni? 10-06-14 - 10-06-20 vad kan detta vara? Det kommer att bedrivas Galt-utbildning några veckor innan sommaren. Du kanske har C-körkort, och då kanske du bara behöver gå en "kompletterings-utbildning" för att få Galt förarbevis. Annars vet jag inte varför. Mitt förslag är att ringa. Quote
QUINN Posted April 29, 2010 Report Posted April 29, 2010 fick ett brev hem till belfast nu i fredags hurra. antagen. forare/skytt rg32. Quote
Arty Posted May 30, 2010 Report Posted May 30, 2010 Äntligen finns det lite vakanser ute till FS20! Nu kanske man har en ny chans! Quote
FMV Posted August 21, 2010 Report Posted August 21, 2010 (edited) Ligger ute vakanser på kokgrpC , stf kokgrpC & kock för FS20. Har FM ändrat sig och behåller egna kockar? Edited August 21, 2010 by FMV Quote
FMV Posted August 21, 2010 Report Posted August 21, 2010 Ligger ute vakanser på kokgrpC , stf kokgrpC & kock för FS20. Har FM ändrat sig och behåller egna kockar? Läste lite noggrannare; "Tjänsten är placerad på ett tillfälligt fältkök på Camp Monitor" Quote
Krook Posted June 3, 2011 Report Posted June 3, 2011 FS20 hade medaljceremoni i strålande väder på Armémuseum idag. Hela garnityret var där. Bra jobbat FS20! Quote
Recommended Posts