Jump to content

Recommended Posts

• Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Har inte fått något brev idag, vilket jag hade hoppats på efter intervjuerna... men det brukar lösa sig det där...

Problemet är mest min arbetsgivare, de ska sätta in en ersättare till mig, och v19 närmar sig snabbt...

v19-24 Fordonsutbildning.

v 31 (30?) Vanligt inryck.

Så har jag fattat det.

Enligt de uppgifter jag fått är det v.20 fordonsutbildningen börjar. Detta bekräftas även om man har tillgång till Utbildningsplanen för FS20 som finns på emil för de som nu är anställda i försvarsmakten. Om det är v19 redan, då har jag ett stort problem med min arbetsgivare också då det är mitt i STÖ:n i Skåne....

Men Henriksen, om du är anställd i FM så är det inget problem. Insats går före, alltså går utbildning till insats före. Jätteenkelt.

F.ö. har jag sett folk i missionen som muckat i förtid för att hinna missionsutbildning, så även för värnpliktiga går det

Jag skulle kanske inte påstå att det är "jätteenkelt" med hänsyn till att man inte får ha hur mycket semester och öd-komp kvar innan årsskiftet. Eftersom jag inte fått något klart besked om när utb. börjar så vet inte med kompch hur han ska planera mina övningar i Skåne... Det "blir som det blir"

Posted
Vecka 19 är det inryck för besättningar utan tidigare patgb utb.

Enligt vem/vad?

FS 20 utbplan.

Posted (edited)

Då fick man ett tack men nej tack. Tråkigt då jag varit optimistisk sedan intervjun, nåja.

Fråga; Om man blir uttagen som reserv, får man besked om detta? Eller ges det bara Ja/nej svar?

//j1mmy, som lever på hoppet.

Edited by J1mmy
Posted

Även jag fick ett brev idag, dom vill inte ha mig men ser gärna att jag söker nästa gång :rockon:

känns lite drygt då det är ens gammla NBG kompani som åker, är inte förvånad men man sa precis innan NBG tog slut att vi skulle bli uppringda inför denna mission, men tydligen var det bara tomma ord :rolleyes:

Posted

Ännu ett "Tack men nej tack, sök gärna nästa gång""-brev till samlingen. Iofs så var jag tydligen inte värdig en intervju i det här fallet (trots 2 missioner med + NBG på ansvarigt förband) så beskedet var inte direkt oväntat. Ja e int' bitter ja... :Malaj:

Ljuspunkten i det civila mörkret? Endast 1 st nej och 2 st kanske än så länge och mamma slipper oroa sig i år... :)

Posted (edited)

Någon som har svar på varför jag fick hem ett brev som gäller en period i Juni? 10-06-14 - 10-06-20 vad kan detta vara?

Edited by Myx
Posted
Någon som har svar på varför jag fick hem ett brev som gäller en period i Juni? 10-06-14 - 10-06-20 vad kan detta vara?

Det kommer att bedrivas Galt-utbildning några veckor innan sommaren.

Du kanske har C-körkort, och då kanske du bara behöver gå en "kompletterings-utbildning" för att få Galt förarbevis.

Annars vet jag inte varför. Mitt förslag är att ringa.

• 1 month later...
  • 2 months later...
Posted (edited)

Ligger ute vakanser på kokgrpC , stf kokgrpC & kock för FS20. Har FM ändrat sig och behåller egna kockar?

Edited by FMV
Posted

Ligger ute vakanser på kokgrpC , stf kokgrpC & kock för FS20. Har FM ändrat sig och behåller egna kockar?

Läste lite noggrannare; "Tjänsten är placerad på ett tillfälligt fältkök på Camp Monitor"

• 9 months later...
Posted

FS20 hade medaljceremoni i strålande väder på Armémuseum idag. Hela garnityret var där.

Bra jobbat FS20!

• henke changed the title to Afghanistanstyrkan FS20 2010-2011