258:a Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 Tänkte starta en tråd om olika konspirationer/konspirationsteorier, ett ämne som facinerar åtminstone mig väldigt mycket. Så har ni några på lager så skriv gärna ner dom. Min favorit nu för tillfället är 9/11. (Sanningshalten i punkterna nedanför har jag inte den ringaste av, insamlat från diverse konspirationesidor på nätet.) -Två skyskrapor som är byggda för att vara så säkra som möjligt mot kolliderande flygplan totalkollapsar. Dom var byggda i 3 sektioner som om sektionen ovanför kollapsade så skulle den ramla åt sidan så inte hela byggnaden rasar. Samtliga sektioner på båda byggnaderna totalkollapsade ändå på i stort sett identiskt vis. -Explosioner hördes och rök steg uppp från basen av byggnaderna alldeles innan dom rasade. -Konstiga bixtrar (explosioner) ska ha setts genom hela byggnaderna under raset. -WTC byggnad 7 som inte ens träffades av ett flygplan kollapsar på exakt samma vis som 1 och 2. -USA:s guldreserv som normalt förvaras i byggnad 7 ska ha flyttats alldeles före attacken. -Det görs ingenting för att sätta presidenten i säkerhet fast den största terrorattacken mot USA genom tiderna precis utförts. -Stålbalkarna som sticker upp ur marken efter kollapsen är snedskurna/avbrända. -Skummet som användes i eftersläckningen var av en speciell typ som dämpar ultraviolett strålning. -Termite är ett sprängämne som bara används civilt inom kontrollerade sprängningar av byggnader och avger stora mängder ultraviolett strålning. -Betongen har smält och håller en temperatur av flera hundratals grader celcius flera dagar efter attacken. Temperaturen som behövs för att smälta betong kan inte uppnås med flygbränsle med däremot uppnås det utan problem med Termite. -Pengarna som tillförs för att utreda hur byggnaderna kunde raseras så totalt är ungefär desamma som för en mindre flygolycka, dvs bara en symbolisk summa i sammanhanget. -Janes defence skrev ett halvår innan attacken och hur USA med allierade skulle invadera Afhganistan och driva bort talibanerna. -Bush kusin (tror jag det var) som jobbade i WTC kom inte till jobbet just den dagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 Grejen med konspirationsteorier är att det alltid finns en dold agenda som vill fram i ljuset. Oftast politiskt vriden åt någon av extremerna ute på kanterna där sanningen inte är lika viktig som det budskap man vill förmedla. Förövrigt brukar det vara väldigt lätt att genomskåda dessa teorier bara genom att skrapa lätt på ytan och dom brukar självdö när man börjar leta efter tillförlitliga källor. Som i fallet ovan. Det är min konspirationsteori. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 För första gången skriver jag ett inlägg där min signatur är viktigare än inlägget... GMY Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 Har vi något syfte eller ska vi bara rapa upp konspirationsteorier? Det finns det ju en hel drös av allt från att Kurder mördade Palme till att det är en kasse utomjordingar i formalin i öknen i USA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RU01 Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 Plohaya maskirovka! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Status quo Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 jag skulle vilja utnämna mig till 258:ans motpol då jag tycker konspirationsteorier är något av det mest tramsiga jag vet. Det verkar dessutom vara en väldigt hög mängd konspirationsteorier riktade mot just USA av någon anledning. Polaren fick hem ett papper i brevlådan, ett A4 skrivet på båda sidorna som beskrev hur svenska staten sände ut dödspatruller och samlade in "icke-önskvärda" personer med vänsterinriktad ideologi och andra "oliktänkande". Dessa dödspatruller var tydligen en av anledningarna till varför Olof Palme mördades. Tjejen hade förövrigt en man som ville kopiera ett brev till polisen för han hade "löst gåtan om palmemordet" Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 -Två skyskrapor som är byggda för att vara så säkra som möjligt mot kolliderande flygplan totalkollapsar. Nej, kolliderande flygplan är inte ett designkriterium för skyskrapor. -Explosioner hördes och rök steg uppp från basen av byggnaderna alldeles innan dom rasade. Beror på att brinnande flygfotogen rann ner genom hisschakten. -WTC byggnad 7 som inte ens träffades av ett flygplan kollapsar på exakt samma vis som 1 och 2. Beror på att stora delar av hus 1 och 2 ramlade ner på hus 7, och då gick hus 7 typ sönder... -USA:s guldreserv som normalt förvaras i byggnad 7 ska ha flyttats alldeles före attacken. Du har aldrig hört talas om Fort Knox? -Stålbalkarna som sticker upp ur marken efter kollapsen är snedskurna/avbrända. Att balkarna är avbrända beror nog på att det brann ganska duktigt i de där tornen. -Skummet som användes i eftersläckningen var av en speciell typ som dämpar ultraviolett strålning. -Termite är ett sprängämne som bara används civilt inom kontrollerade sprängningar av byggnader och avger stora mängder ultraviolett strålning. Nej, termit är en blandning av aluminiumpulver och järnoxid (eller kopparoxid). Det används civilt för att svetsa järnvägsräls, inte för att spränga byggnader med. -Betongen har smält och håller en temperatur av flera hundratals grader celcius flera dagar efter attacken. Temperaturen som behövs för att smälta betong kan inte uppnås med flygbränsle med däremot uppnås det utan problem med Termite. Eller för den delen av brinnande aluminium. Tornen var till stor del byggda i aluminium. -Pengarna som tillförs för att utreda hur byggnaderna kunde raseras så totalt är ungefär desamma som för en mindre flygolycka, dvs bara en symbolisk summa i sammanhanget. Hur många miljoner dollar kan en utredning kosta? Du får ursäkta ifall jag låter en smula raljerande, men att såga konspirationsteorier är bland det roligste jag vet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 • Estonia och alla teorier om att det sänktes för att det smugglade militär materiel. • Vi landade aldrig på månen... Vi landade i öknen! • Vem mördade JF Kenedy - FBI? listan kan göras oändlig. /martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajohansson Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 -Två skyskrapor som är byggda för att vara så säkra som möjligt mot kolliderande flygplan totalkollapsar.Nej, kolliderande flygplan är inte ett designkriterium för skyskrapor. -Stålbalkarna som sticker upp ur marken efter kollapsen är snedskurna/avbrända. Att balkarna är avbrända beror nog på att det brann ganska duktigt i de där tornen. -Skummet som användes i eftersläckningen var av en speciell typ som dämpar ultraviolett strålning. -Termite är ett sprängämne som bara används civilt inom kontrollerade sprängningar av byggnader och avger stora mängder ultraviolett strålning. Nej, termit är en blandning av aluminiumpulver och järnoxid (eller kopparoxid). Det används civilt för att svetsa järnvägsräls, inte för att spränga byggnader med. Du får ursäkta ifall jag låter en smula raljerande, men att såga konspirationsteorier är bland det roligste jag vet. De här punkterna vill jag kommentera ytterligare på Det har sagts någonstans att tornen var byggda för att klara en flygplanskollision. Vad jag har förstått gällde det flygplan av typen cessna och liknande. Inte ett helt jumbojet. Om jag inte minns fel så fanns det knappt några plan av den här storleken när tornen byggdes (det här kommer jag få äta upp om jag har fel..) Bilderna som är tagna på de här balkarna som är avskurna i en vinkel är tagna några dagar efter attacken. Att de ser ut att vara avsågade i 45 graders vinkel beror just på att de är avsågade i 45 graders vinkel. Det är en del av uppröjningen att kapa balkar som pekar rakt uppåt. I någon konspirationsteori jag läste så påstod de att termit var ett militärt topphemligt sprängmedel, trots det kan vem som helst framställa det hemma i garaget. De kanske borde göra någon form av faktakoll innan de publicerar sina sidor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
trädet Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 -Två skyskrapor som är byggda för att vara så säkra som möjligt mot kolliderande flygplan totalkollapsar.Nej, kolliderande flygplan är inte ett designkriterium för skyskrapor. -Stålbalkarna som sticker upp ur marken efter kollapsen är snedskurna/avbrända. Att balkarna är avbrända beror nog på att det brann ganska duktigt i de där tornen. -Skummet som användes i eftersläckningen var av en speciell typ som dämpar ultraviolett strålning. -Termite är ett sprängämne som bara används civilt inom kontrollerade sprängningar av byggnader och avger stora mängder ultraviolett strålning. Nej, termit är en blandning av aluminiumpulver och järnoxid (eller kopparoxid). Det används civilt för att svetsa järnvägsräls, inte för att spränga byggnader med. Du får ursäkta ifall jag låter en smula raljerande, men att såga konspirationsteorier är bland det roligste jag vet. De här punkterna vill jag kommentera ytterligare på Det har sagts någonstans att tornen var byggda för att klara en flygplanskollision. Vad jag har förstått gällde det flygplan av typen cessna och liknande. Inte ett helt jumbojet. Om jag inte minns fel så fanns det knappt några plan av den här storleken när tornen byggdes (det här kommer jag få äta upp om jag har fel..) Bilderna som är tagna på de här balkarna som är avskurna i en vinkel är tagna några dagar efter attacken. Att de ser ut att vara avsågade i 45 graders vinkel beror just på att de är avsågade i 45 graders vinkel. Det är en del av uppröjningen att kapa balkar som pekar rakt uppåt. I någon konspirationsteori jag läste så påstod de att termit var ett militärt topphemligt sprängmedel, trots det kan vem som helst framställa det hemma i garaget. De kanske borde göra någon form av faktakoll innan de publicerar sina sidor? Du tänker väl inte på Alex jones som kom på "nanothermite"? Som först skulle kunna explodera ljudlöst (eller vad det nu var), för att sedan kunna skära av stålbalkar om man antäder det. Han ska ha hittatr bevis i en påse damm han fiuck av en anonym person som tog upp det vid WTC (påstods det). Att sedan wtc7 gick under var ju mycket att den var väldigt brandhärjad samt att stora rasmassor ramlat ner på byggnaden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajohansson Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 Du tänker väl inte på Alex jones som kom på "nanothermite"?Som först skulle kunna explodera ljudlöst (eller vad det nu var), för att sedan kunna skära av stålbalkar om man antäder det. Han ska ha hittatr bevis i en påse damm han fiuck av en anonym person som tog upp det vid WTC (påstods det). Att sedan wtc7 gick under var ju mycket att den var väldigt brandhärjad samt att stora rasmassor ramlat ner på byggnaden. Explodera ljudlöst? Och efter explosionen (explosioner är ju kända för att sprida sprängmedlet ganska bra) skära av balkar? Wow. Det är nog faktiskt bland det dummaste jag har hört i år. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 Det har sagts någonstans att tornen var byggda för att klara en flygplanskollision. Vad jag har förstått gällde det flygplan av typen cessna och liknande. Inte ett helt jumbojet. Om jag inte minns fel så fanns det knappt några plan av den här storleken när tornen byggdes (det här kommer jag få äta upp om jag har fel..) Det jag har hört i dokumentärer med "vetare" är att byggnaden skulle hålla för en smäll med ett flygetyg i storlek med B-737, men det ska, som med allt annat i den här tråden, tas med an näve stensalt. För övrigt så tycker jag att de flesta (om inte alla) konspirationsteorier är absurda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 Om informationen i någon tv-dokumentär stämmer så VAR Kåkarna faktiskt designade för att klara ett kraschande flygplan, men inte ett fulltankat. Det antogs inte att kärror som just startat skulle krascha hejdlöst in i New York, däremot var det mer sannolikt att flygplan som var på väg TILL New York kanske kunda göra det. Fråga mig inte hur de tänkte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 Det har sagts någonstans att tornen var byggda för att klara en flygplanskollision. Vad jag har förstått gällde det flygplan av typen cessna och liknande. Inte ett helt jumbojet. Om jag inte minns fel så fanns det knappt några plan av den här storleken när tornen byggdes (det här kommer jag få äta upp om jag har fel..) Det jag har hört i dokumentärer med "vetare" är att byggnaden skulle hålla för en smäll med ett flygetyg i storlek med B-737, men det ska, som med allt annat i den här tråden, tas med an näve stensalt. För övrigt så tycker jag att de flesta (om inte alla) konspirationsteorier är absurda Det kan mycket väl stämma att byggnaderna var designade för att tåla en 737, problemet är att det var 767 som körde in i husen vilket är ett lite större flygetyg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 Alla konspirationsteorier har ju det gemensamt att de endast är argument för att slå hål på det som vi mer eller mindre tar för sanningar. Inga konspirationsteorier kan ju fullt ut bevisa att konspirationsteorin stämmer. I de fall konspirationsteoretikerna har "bevis" så är det ofta lätt att överbevisa dem, eller så är bevismaterialen hemliga, eftersom NSA och dess alien-allierade kommer att döda konspirationsteoretikern om han plockar fram bevisen. En totalt idiotisk, i mina ögon, konspirationsteori, är till exempel den om månlandningarna. Jag vet inte om ni såg dokumentären som gick på SVT i samband med 40-årsjubileumet. Där fick en del konspirationsteoretiker komma till tals. Huvudargumentet var att bedriften var och är omöjlig, alltså skedde den inte. Varje gång en konspirationsteoretikers argument motbevisades så fanns det alltid ett nytt argument - - Det kan inte varit fotat på månen, kolla skuggorna, de pekar åt olika håll! - Ja, för skuggor pekar åt olika håll beroende på perpektiv, ojämnheter i terräng etc.. - Flaggan vajar, det finns ingen vind på månen! - Jo, men flaggan rör sig därför att flaggstången skakar vid uppsättningsarbetet. I vacuum fortsätter flaggan vaja långt efteråt eftersom inget luftmotstånd stoppar den. (testat av Mythbusters i vacuumkammare t.o.m) - Bilder tagna i motljus visar fortfarande detaljer på månlandare och astronaut! - Ja, men vilken amatörfotograf som helst kan ta bilder i motljus som visar mer än svarta silhuetter, måndammet är dessutom en hyfsad reflektor (titta upp en stjärnklar natt med fullmåne och tala om för mig att jag har fel). - Astronauterna kan inte ta bilder eftersom de inte kan hantera kamerorna med sina grova handskar! - Kan man tillverka en månlandare kan man också modifiera en kamera så att den går att hantera med tjocka handskar på, och det gjorde man också. Min favorit i tv-programmet var "den självlärde ingenjören" som hade byggt en vacuumkammare för att bevisa att människan inte kan arbeta i rymden alls, eftersom man inte kan röra händerna. Han hade helt enkelt satt fast en gummihandske (av den typen man har på sig när man diskar eller rensar avlopp) i en vacuumkammare, och tömde man kammaren på luft svällde handsken upp så mycket att man inte kunde knyta handen inuti. Det enda experimentet visade, som konspirationsteoretikern höll tyst om, var att man måste ha något annat än gummihandskar på sig när man jobbar i rymden. De flesta av oss vet ju att man har rymddräkter på sig, vilka är något dyrare och mer komplicerade än gummihandskar för hushållsbruk. Att man kan mäta med laser på de speglar som astronauterna monterat dit under sina besök kommenterades aldrig av några konspirationsteoretiker, men det går säkert att hitta på någon förklaring. Hur man fått alla som arbetat med projektet att hålla tyst och upprätthålla "lögnen" kunde inte heller ges några svar på. Hur de gjort för få radiosignalerna att verka komma från månytan, för att lura radioamatörer och fienden, Sovjet, kunde inte heller ges några svar på.. Jag tror att den enklaste förklaringen troligen är den rätta. Man landade på månen, eftersom det verkar besvärligare att inte ha gjort det. Christer Petterson mördade Palme (förmodligen av misstag). Det var verkligen två flygplan som raserade WTC. Vilka som flög dem, vem som planerat och beordrat attacken etc är en annan fråga *Visslar X-files ledmotivet* /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 Precis som erik och många andra skrivit så råder det ju en synnerligen "märklig" bevisbörda när man diskuterar med en konspiratoriker. Det är ju oftast vi som måste bevisa att en konspiration inte har skett, och när bevis sedan presenteras är dessa lätta att avfärda med argument såsom: "det är ju fabricerat av konspiratörerna" Detta, oftast, alenarådande argument är ju onekligen ganska svårt att ta kål på om man inte väljer approachen "Where's the garbage". Denna tanke, som någon debunker utvecklat bygger från början på Area 51 där man konstaterar att mängden folk och industri på plats där i trakten av Vegas skulle generera en sop-mängd motsv det NY City gör.. Fast då kommer ju ofta svaret "Alien technology".. Där är väl ungefär där man brukar tröttna på diskussionen och istället låta handen söka sig mot byxlinningen för att ta fram instrumentet som leverera akut 9 mm's blyförgiftning. Om man då bortser från alien-tech svaret så tycker jag att "Where's the garbage" dvs rimlighetsapproachen är ganska görlig. Här har ni exempelvis en sådan avseende 9-11 skriven av CJ Åkerberg. Jag rekommenderar er varmt att läsa denna. Jag kan också rekommendera läsning på Forumet för vetenskap och folkbildning. I deras tråd om 9-11 har det tyvärr inte skrivits sedan slutet på juli, men hav förtröstan, det kommer säkert snart en ny skribent och försöker överbevis fakta med galenskaper. Övriga trådar i det forumet rekommenderas också starkt. GMY Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 ...Att man kan mäta med laser på de speglar som astronauterna monterat dit under sina besök kommenterades aldrig av några konspirationsteoretiker, men det går säkert att hitta på någon förklaring. Hur man fått alla som arbetat med projektet att hålla tyst och upprätthålla "lögnen" kunde inte heller ges några svar på. Hur de gjort för få radiosignalerna att verka komma från månytan, för att lura radioamatörer och fienden, Sovjet, kunde inte heller ges några svar på.. ... /E Är inte ett av anti-konspirationsargumenten, att om inte månlandningen ägt rum, borde Sovjet/Ryssland ha avslöjat det. Givetvis förutsatt att dom inte heller är med på konspirationen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
i1394 Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 För några år sedan visades på SVT ett program om ett gäng konspirationsteoretiker som hävdade att fotbolls-VM i Sverige 1958 aldrig gick av stapeln, hela arrangemanget var bara en myt. Som stöd för sin teori hade man bland annat foton där skuggan inte föll rätt, växtligheten vid arenan fanns inte i verkligheten osv osv. En fejkad dokumentär så klart, men det visade på hur lätt det är att skapa en schysst konspirationsteori. Den viktigaste frågan är väl - vilka konspirationer är så väl dolda att dom inte avslöjas? Det borde väl finnas en del sanningar som vi inte vet om... Nåja, jag ska nog nöja mig med att se National Treasure (eller DaVincikoden) vid tillfälle - då lär jag få mitt lystmäte i en rejäl hemlighet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjex Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 9/11-konspirationer är i allmänhet en våldtäkt av allt som heter vetenskap. Dock är det fina med konspirationer att de inte behövs naturlagar eller vetenskap. När det finns topphemliga och utomjordiska 'manicker' som trumf. Favoriten är att stålet som användes i ramverket på WTC smälter vid ca 1500 grader Celsius. Och när flygfotogen brinner blir det bara ca 700-800 grader Celsius. Därför är det orimligt att WTC rasade ihop. Sen att stålet hade ca 10% av styrkan vid temperaturen som flygfotogenen alstrade och en kraft av 1/5 WTC som tryckte på det kraftigt försvagade stålet är helt irrelevant. En sak som jag alltid har undrat angående konspirationer är att hur olika 'teoretiker' debatterar mellan varandra. Person X tror att det var Bush som genomförde 9/11. Person Y tror att det var Israel och Mossad som genomförde aktionen. Hur funkar det? Det skulle vara väldigt roligt att höra en sådan debatt. Något så här? Y: -Nej det finns inga plasmabomber. X: -Jo det finns det USA har testat sådana på sydpolen. Y: -Kan du bevisa det? X: -Nej det är topphemligt men jag såg vapnet i ett youtubeklipp. Du är en slav med ett mikrochip i hjärnan så du kan inte se det men det kan jag. Y: -Nej det har jag inte. Dom har inte införts här än! (länkar till ett youtubeklipp) X: -Jo det har det visst kolla här (länk till en foliehatt sida) Y: -Nej det stämmer inte den där drivs av CIA och är en propaganda sida. Kanske så i all evighet. Bäst att jag slutar jag hör en ljudlös och svart helikopter närmar sig. //Tjex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 911 inträffade inte och det har inte rasat några torn. Egentligen har det inte funnits några torn alls. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skalman Posted September 10, 2009 Report Share Posted September 10, 2009 Min favorit är nog den om att regeringarna (främst den amerikanska) döljer information om UFO:n för allmänheten. Främst för att det finns så många vittnen, så många dokument, utredningar, ouppklarade fall och konstigheter inblandat i det. Den bild jag har fått är att visst sjutton har man försökt tysta ner ufologerna, rapporter etc., men förmodligen inte för att man visste om att det var utomjordingar, utan av andra orsaker (man ville väl inte ha någon masshysteri som kunde utnyttjas av Sovjet i onödan). Att frågan tagits på allvar av regeringar, underrättelsetjänster och försvarsmakter borde det väl inte råda något tvivel om. Sedan har man ju, genom att hemligstämpla nästan allt och gå in med inställningen att övertyga allmänheten om att det var en bluff (fast man själv egentligen inte visste) skapat en fantastisk grogrund för konspirationsteoretiker, kanske helt i onödan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted September 10, 2009 Report Share Posted September 10, 2009 911 inträffade inte och det har inte rasat några torn. Egentligen har det inte funnits några torn alls. Helt rätt, det finns inga bevis som tyder på att World Trade Center ska ha funnits över huvud taget. Jag kan däremot bevisa att det rör sig om en konspiration. Jag.. [ Inlägget censurerat mht § 14 - Blågul] Därför kan det aldrig ha hänt. /E This post has been edited by G-man: Sept 11 2001, 08:46 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted September 10, 2009 Report Share Posted September 10, 2009 Det märkliga i saken är den att jag faktiskt gick förbi World Trade Center påväg till Centralen och den saknade (iaf i tisdags kan ha ändrats sig) alla tecken på flygplansbaserade hål. Någon person som bedriver vetenskap som kan förklara? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted September 10, 2009 Report Share Posted September 10, 2009 Det märkliga i saken är den att jag faktiskt gick förbi World Trade Center påväg till Centralen och den saknade (iaf i tisdags kan ha ändrats sig) alla tecken på flygplansbaserade hål. Någon person som bedriver vetenskap som kan förklara? Centralen? Det är ju närmare till Lisebergs station från WTC, eller spårvagn från korsvägen. Onödigt att gå den biten i alla fall. Dessutom är det ju upp i de bägge skyskraporna du ska kolla.. Tror hålet ligger någonstans strax under Heaven 23 i Gothia Tower 1. /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted September 10, 2009 Report Share Posted September 10, 2009 911 inträffade inte och det har inte rasat några torn. Egentligen har det inte funnits några torn alls. Bäst att sätta sanningsministeriet rensa ut alla bilder på tornen ur alla statliga arkiv. Utopin har 25årsjubiléum. Krig är fred och okunskap är makt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobberman Posted September 10, 2009 Report Share Posted September 10, 2009 Den viktigaste frågan är väl - vilka konspirationer är så väl dolda att dom inte avslöjas? Det borde väl finnas en del sanningar som vi inte vet om... Den där om att vi hade en folkomröstning som anledning till att Norge släptes, DEN gillar jag. Tänk om folk visste sanningen...................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RU01 Posted September 10, 2009 Report Share Posted September 10, 2009 Kom att tänka på Arkiv-X, Gillian Anderson är ju bara för snygg för att vara sann....då i alla fall, idag vete tusan....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kölsvinet Posted September 10, 2009 Report Share Posted September 10, 2009 För några år sedan visades på SVT ett program om ett gäng konspirationsteoretiker som hävdade att fotbolls-VM i Sverige 1958 aldrig gick av stapeln, hela arrangemanget var bara en myt. Som stöd för sin teori hade man bland annat foton där skuggan inte föll rätt, växtligheten vid arenan fanns inte i verkligheten osv osv.En fejkad dokumentär så klart, men det visade på hur lätt det är att skapa en schysst konspirationsteori. Dokumentärens huvudsakliga syfte var nog inte att påvisa enkelheten i att skapa en konspirationsteori, utan att lite varsamt ge historierevisionister en käftsmäll... /M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agentorange67 Posted September 10, 2009 Report Share Posted September 10, 2009 Apropå folkomröstning; denna konspiration handlar om att alliansen gick i samarbete Telenor. Telenor köpte Vodaphone. Som kanske bekant så var/är vodaphone logga röd. Telenor startar en kampanj "All rött blir blått" Detta var året 2006, dvs samma år som riksdagsvalet. Något som alliansen åkte räkmacka på. &rel=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999&border=0">&rel=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999&border=0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"> Disclaimer: THIS CONTENT IS HOSTED BY YOUTUBE, NOT SoldF.com SoldF.com can not be held responsible for content published on Youtube and linked by our members. SoldF.com only provides code making it possible to view the links posted by the member in the post. Men allt är 100% fejk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pal Posted September 10, 2009 Report Share Posted September 10, 2009 Det har sagts någonstans att tornen var byggda för att klara en flygplanskollision. Vad jag har förstått gällde det flygplan av typen cessna och liknande. Inte ett helt jumbojet. Om jag inte minns fel så fanns det knappt några plan av den här storleken när tornen byggdes (det här kommer jag få äta upp om jag har fel..) Det jag har hört i dokumentärer med "vetare" är att byggnaden skulle hålla för en smäll med ett flygetyg i storlek med B-737, men det ska, som med allt annat i den här tråden, tas med an näve stensalt. För övrigt så tycker jag att de flesta (om inte alla) konspirationsteorier är absurda Det kan mycket väl stämma att byggnaderna var designade för att tåla en 737, problemet är att det var 767 som körde in i husen vilket är ett lite större flygetyg. Rent tekniskt så var tornen bristfälligt byggda. Nog klarade de enkelt att ta emot en träff från dessa flygplan. Däremot var det i dessa torn inte stålbalkar utan fackverksbalkar. Fackverksbalkar väger mindre och är lika starka. Att de är mycket starka kan man se på vanliga byggkranar. Men alla ingenjörer kan berätta att i byggnader har fackverksbalkar en enorm nackdel. Om de utsätts för hetta såsom från en brand då tappar de snabbt nästan alla sin styrka. De kollapsar. WTC tornen var i min mening i riskzonen för samma kollaps som vi nu fick se även om det bara utbrutit en större brand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.