Jump to content

Recommended Posts

Guest Lindman
Posted

Nu smäller det snart!

Om 2 veckor så står vi där i uniform och undrar vad f-n vi gett oss in på! ;-)

Vilka här på forumet ska in den 20:e?

• Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Lindman
Posted

Antagligen i någon snödriva och fryser mitt skånska arsle av mig!

Dvs. K4! ;-)

Posted (edited)

Jodu. Snöat har det och igår hade vi -36 C. Lägg till 3-7 minusgrader så har du den sannolika temperaturen för Arvidsjaur (jag bor i Piteå, ute vid kusten). :P

Boden är kanske inte mycket (men lite) bättre och dit ska jag den 20:e. ;-)

Edited by LeadHead
Posted (edited)

Själv så har man knappt 8 månader kvar. Känns som om det kommer gå ganska snabbt.

EDIT: Kom på en grej. Jag kommer vara 21 år när jag rycker in, dvs. 2-3 år äldre än de flesta. Brukar det vara något positivt eller negativt?

Edited by Magnus
Posted

Ca 3,5 månad kvar - till MUCK! Suck vilket tragiskt datum 4/11 -03 :( Dom 12 månaderna jag redan gjort har varit mycket intressanta. Till er Naffar (nyinryckta i flottan kallas så) ni kommer nog också finna meningen med livet i värnplikten :/

// Fu 4079

Guest Lindman
Posted

Var är alla som ska in den 20:e? LeadHead, FL mm.

Hur förbereder ni er? hehe

Posted
Hur förbereder ni er? hehe

Jag har ju redan svarat... ;)

Som svar på din fråga: Marsch, cykling, styrketräning. Löpning i -30 är inte att rekommendera... :/

Posted

ta vara på tiden i kronans kläder!

muckade dec.-93 saknar p-10 å grabbarna

lycka till alla nya solisar :/ hoppas ni skriver om er tid på rätt sida stängslett!! B)

Posted

Mindre än 6 månader kvar nu. ojoj, plötsligt är ett halvår ingeting. Jag måste börja konditionsträna så fort snön försvinner :)

Posted

Rycker in tillsammans med bl a LeadHead på Ingbat/KBS/I 19, eller vad man nu vill kalla det. Ska bli spännande... :) Anländer klockan 06.14 (om man litar på tidtabellen) med tåg på Bodens Järnvägsstation den 19:e.

Ska bli kul att träffas "in real life", eller hur LeadHead? :lol:

Hälsningar, Foxtrot Lima :)

Posted

Inryck vilka minnen det väcker man visste inte vad som var upp eller ner. Men fick jag chansen så skulle jag göra det igen men inte samma tjänst men gärna samma vapenslag.

Posted

Jag rycker in på Signbat I19.

Jag anländer också till Boden med tåg 06.14 den 20/1.

Foxtrot Lima: Antar att du menar den 20:e och inte den 19:e?

Posted
EDIT: Kom på en grej. Jag kommer vara 21 år när jag rycker in, dvs. 2-3 år äldre än de flesta. Brukar det vara något positivt eller negativt?

Enbart positivt! Jag hade själv önskat att jag var några år äldre när jag gjorde gu.