Jump to content

Recommended Posts

Posted

En del 88or rycker in hösten 07. Jag hade den möjligheten, om jag valde bevakning på P7. Tackade ödmjukt nej till den tjänsten.

• Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Jag är 88 ( den riktiga Almkvist ) och ska mönstra i Sep, kommer jag rycka in 2008 då? Eftersom de andra 88orna fått sina inskrivningsbesked för 2007?

Inte nödvändigtvis. När man rycker in påverkas inte av när man mönstrar utan av vilken tjänst man får. Så beroende av vilken tjänst du får (om du får någon) kommer avgöra när du rycker in. Det som det står emellan är som nämnt antingen januari 2008 eller nån gång andra halvan av 2007.

Posted

Ni som har ansökt om att extramönstra till fjs, har nån av er fått reda på när extramönstringen kommer att hållas? Kommer det att vara i slutet av 2006 (läste det någonstans) eller någon gång under 2007?

Posted
Ni som har ansökt om att extramönstra till fjs, har nån av er fått reda på när extramönstringen kommer att hållas? Kommer det att vara i slutet av 2006 (läste det någonstans) eller någon gång under 2007?

På mitt papper står det april/maj 2007. Mer än så får vi inte veta.

Posted

Det innebär alltså att det är ca 8 månaders träning till extramönstringen och ännu längre till inryck. Ja det låter ju bra

Posted

Det innebär alltså att det är ca 8 månaders träning till extramönstringen och ännu längre till inryck. Ja det låter ju bra

Japp, tycker det låter ypperligt! Dock måste man ju vänta tills fyra veckor innan förtestet för att få veta om man får komma dit överhuvudtaget...

• 4 weeks later...
Posted
Jag rycker in på som MP/säk-KB på livgardet i sept 2007. VI 88or kommer att rycka in fom juli 2007 till maj 2008.

KB? :Malaj:

• 4 weeks later...
Posted

Jag rycker in på som MP/säk-KB på livgardet i sept 2007. VI 88or kommer att rycka in fom juli 2007 till maj 2008.

KB? :Malaj:

Faktum är att ingen riktigt vet vad man ska kalla Mp som rycker in 15 månader.... Pliktverket säger PB men på Livgardet säger alla befälen KB...samt så går man KBS och blir utnämd fänrik efter muck...

Ett tips för er som undrar mer.....läs tråden om MP/SÄK

Posted

Rycker in som FC700 Jägarplutonbefäl vid I19/JBAT i Arvidsjaur - 15mån

Ska bli riktigt, riktigt lärorikt och kul som f*n förhoppningsvis :)

Några mer som ska uppåt i landet? Som jägare? :Malaj:

Posted

Jag sällar mig lyckligt till de som ska rycka in i Oktober 2007. Det blir LedningssystemPB (gnist) på 3. sjöstrid.

@ERK, vilket förband ska du till?

Posted
Jag sällar mig lyckligt till de som ska rycka in i Oktober 2007. Det blir LedningssystemPB (gnist) på 3. sjöstrid.

@ERK, vilket förband ska du till?

3.ytstflj korvettdivisionen

Lite creepy för övrigt. Just den dag jag för en gångs skull kollar tråden igen har jag fått en fråga :Malaj:

Posted

Jag var tvungen att ringa till Pliktverket och fråga vart mer exakt, och då sa de HMS Trossö. Jag måste säga att korvett hade varit mer spännande, men jag är mycket nöjd ändå.

Posted

tänk på att pliktis oftast har noll koll på var du egentligen hamnar enligt vad jag hört. Så det är fullt möjligt att du får en korvett att leka med ;)

Posted

Det kommer förmodligen finnas möjlighet att prata med vpl-handläggare när ni kommer ner till K-krona, vet att det var ett antal vpl som bytte ftg/placering under GSU vid vårt inryck åtminstone. Hur väl placeringarna stämde med vad PV påstått verkade variera en del, de flesta som tagit reda på sin placering innan inryck verkade dock ha fått korrekt info som jag uppfattade det.

Posted

Tja, vi får väl se. Just nu är jag ganska euforisk över att överhuvudtaget ha hamnat i Flottan. Att få göra lumpen på en alldelles ny Visbykorvett vore ju onekligen inte fel.

Posted

precis... pansarskytte ? har själv legat på pansarskytte tills jag blev förflyttad ....

Nu finns det ju iofs inget infanteri längre, så diskussionen är ganska felvinklad... ;)
Posted

Jag kan informera de som ska rycka in i Flottan i oktober att en liten webbsida är under skapande, förhoppningsvis kommer en första version vara klar någon gång den här veckan.

Posted
Jag kan informera de som ska rycka in i Flottan i oktober att en liten webbsida är under skapande, förhoppningsvis kommer en första version vara klar någon gång den här veckan.

Låter gött!

• 2 months later...
Posted

Jag bumpar den här tråden lite, i ljuset från Vart ska du rycka in-tråden. Har det tillkommit några fler 88or som rycker in 2007?

Posted

Jag tänkte avvakta med att skriva i den här tråden, men jag kommer (ifall jag får göra lumpen) antingen rycka in 30 juli på Amf1 eller 15 oktober i karlskrona.

Posted

Ni som rycker in juli-oktober 2007 har en jäkla tur :) Jag har absolut ingen aning vad jag ska göra efter studenten fram till januari 2008.. Jäkligt svårt med jobb, iallafall är nere i skåne.

Posted (edited)

Jo, men det är ännu svårare att få jobb mellan studenten och oktober. Det borde vara något lättare att få jobb för runt 6 månader.

Edited by Skoog
Posted

Om jag tar mig vidare från någon av extramönstringarna till Televapen (mycket otroligt) och Ubåtstjänst (lite troligare) så rycker jag antingen in i Juni eller Oktober 2007 - just nu är det vänta och se som gäller.

Annar är det Stabsass med inryck 2008 som gäller, och då behöver jag inte skriva här. :surprise:

• 1 month later...