Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bevakning finns inte längre i FM. Detta dömdes ut som grå arbetskraft och byts nu ut mot civila vaktbolag. Vakt/Eskort har mer inriktning mot insatsförsvaret och utlandsstyrkan.

 

jag fick ett brev idag från P7, där det klart och tydligt står att jag ska ha vakttjänst. Dvs sitta i kuren. Men jag kommer också få mkt annan nyttig utbildning, som ganska mkt SIB stod det :) Och det verkar bra för framtiden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ni som rycker in juli-oktober 2007 har en jäkla tur :-P Jag har absolut ingen aning vad jag ska göra efter studenten fram till januari 2008.. Jäkligt svårt med jobb, iallafall är nere i skåne.

 

Jag ska plugga en termin innan lumpen, sen efteråt kan jag antingen fortsätta med studierna eller göra något inom lumpen. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag ska läsa upp mina sämre ämnen i skolan fram tills inryck, när det nu blir.

hade bara 16,44 i slutbetyg.

 

Bara? Jag fick iofs 17,5 men jag ska ändå läsa upp Matte A innan inryck. Fick VG i Matte A och B, och otroligt MVG i Matte C, så då tycker jag att det är värt att ganska enkelt läsa upp en 100-poängs kurs som man slarvade igenom i ettan :P

Link to comment
Share on other sites

Har du fått något brev från F17 om vad man ska ha med sig o.s.v?

Dem snackade ju på info dagen om att man skulle få hem ett brev, där det skulle stå om allt man ska ha med sig.

Edited by taz
Link to comment
Share on other sites

Har du fått något brev från F17 om vad man ska ha med sig o.s.v?

Dem snackade ju på info dagen om att man skulle få hem ett brev, där det skulle stå om allt man ska ha med sig.

 

Tjena... Ta med dig toalettartiklar, löparskor om du har några, Legitimation och inkallelseorder samt klocka är viktigt.

Om du har fått ut någon militär materiel ska du ha med dig den.. Fick tips att ha med lätta skor typ badtofflor att glassa ha och i tvättutrymmena ;)

Har säkert glömt något så ni andra får gärna fylla i.. 8 dagar kvar nu.

Edited by ViktorC
Link to comment
Share on other sites

Ah, så var de iväg. Lycka till!

 

Bara I19/Jbat och Säkkomp Sjös inryck kvar innan det är dags för mitt inryck. Jag måste ju säga att jag är sjukt avundsjuk på två kompisar som ryckte in i måndags. Tänk om man haft sån tur istället för att få slita som målare i en stad sju mil hemifrån.

 

86 dagar kvar...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Idag fick jag ett trevligt brev från Marinbasen med information om sjöstridsflottiljerna, Marinbasen, grundutbildningsbataljonen, ersättningar, resor och lite sånt smått och gott. Det känns faktiskt som att inryck närmar sig med relativt stora kliv.

 

68 dagar kvar...

Link to comment
Share on other sites

Fick mitt efterlängtade brev idag. Insats AJB. Jag hade faktiskt inte förväntat mig all denna information som medföljde, väldigt bra. Bra bra.

Det står att vidare information angående resan dit kommer i god tid innan inryck. Jag undrar; vet någon var gränsen går när man får flyga istället för ta tåget?

Tågresan verkar inte allt för kort lixom.. :P

 

Vilka ska rycka in 21 jan 08 vid AJB? Jägare/Bev..

Har ni fått era brev?

 

Tjao/L

Link to comment
Share on other sites

ah, 68 dagar kvar... jag får väl lägga mig i koma eller nåt tills det är en vecka kvar..:worthy:

 

fick även jag ett brev från MarinB, skulle dock vilja påstå att det var ett helt paket :) fast ni killar kanske inte hade riktigt lika mycket, ungefär 50% bestod av broschyrer som "kvinna i försvarsmakten" och "nätverket värnpliktiga kvinnor"... sånt tjafs!

 

annars var det över lag matnyttigt :-( jag vill nuuuu! :D

Edited by 469
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...