molin_visby Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 hejhej! nån lr några som mönstrat i år? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 Vilka befattningar är det som har inryck mellan juni 07 och December 07? Mig veterligen rycker de flesta 88:or in i Januari 08 pga tredje terminen för 87 årskullen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedin Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 Flygflottiljerna har inryck 2007 för 88or, sen säkert en del andra ställen me. De 4% som ska göra 15 månaders utbildning rycker väl in då också antar jag :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
molin_visby Posted July 7, 2006 Author Report Share Posted July 7, 2006 KJ har också inryck då vad jag vet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siros Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 även jag rycker in 2007, närmare bestämt okt 2007 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERK Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 (edited) Jag rycker in i flottan i oktober. Kanske beror på att jag ska bli befäl. Eller så är det för att jag är 87a, dvs ett år sen ;) Edited July 7, 2006 by ERK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 Livgardet har inryck i Juli 2007. // Skoog (som ångrar att han inte valde att söka till Flottan och då hade ryckt in samtidigt som ERK) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 P4 och LG har inryck i januari 2007. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G.. Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 Amfibiesoldat inryck, juli '07. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 Personligen så är mitt inryck i januari 08, men bevakning/insats på P7 har inryck nästa höst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
molin_visby Posted July 7, 2006 Author Report Share Posted July 7, 2006 har ni fått era placeringar redan? jag mönstrade 2:a mönstringen 1:a juni.. har fått ett brev om att de tagit emot min ansökan om kustjägare.. men de ska komma ett till brev som en polare fått nu, med placering om man inte klarar extrramönstring å annan info. väntar på brev varje dag, vill så gärna bli KJ! Ha de! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 (edited) Allt ramlade för synen på mig. Men jag är av den uppfattningen att jägare är uppskattade. Jägare är spaning, och visst hårt, men spaning finns på alla förband. Litar mer på ett gäng infanterister som kan skjuta än en jägare som kan springa. Men dte är jag som anser så dock Edited July 7, 2006 by Faers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nexs Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 (edited) Skulle bli underhållsgruppbefäl med inryck juli 2007 på Malmen men bytte tjänst till Fältarbetssoldat i Eksjö med inryck jan 2008 efter mer tanke. Mycket nöjd med den tjänsten pga mitt C i syn! Mönstrad 19 Juni i Kristianstad, men eftersom jag slutat gymnasiet redan (88'a som började tidigt) skrevs jag in direkt! Edited July 7, 2006 by nexs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
molin_visby Posted July 7, 2006 Author Report Share Posted July 7, 2006 Allt ramlade för synen på mig. Men jag är av den uppfattningen att jägare är uppskattade. Jägare är spaning, och visst hårt, men spaning finns på alla förband. Litar mer på ett gäng infanterister som kan skjuta än en jägare som kan springa. Men dte är jag som anser så dock jägarna och infanteristerna har samma kunskap att utgå ifrån i början av att skjuta.. inget säger att infanteristerna skulle vara bättre på att skjuta för att jägarna kan springa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted July 8, 2006 Report Share Posted July 8, 2006 Nu finns det ju iofs inget infanteri längre, så diskussionen är ganska felvinklad... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercai Posted July 8, 2006 Report Share Posted July 8, 2006 Nu finns det ju iofs inget infanteri längre, så diskussionen är ganska felvinklad... ;) Pansarskytte då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
molin_visby Posted July 8, 2006 Author Report Share Posted July 8, 2006 men hörni 88:or.. har ni fått era brev? B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted July 8, 2006 Report Share Posted July 8, 2006 Har fått mitt brev ja :P Och det med jägare, de ska inte skjuta så mkt. Skjuter en jägare har han ju misslyckats med att bara se men inte synas :P Stolt pansarbasse! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted July 8, 2006 Report Share Posted July 8, 2006 (edited) Har fått mitt brev ja :P Och det med jägare, de ska inte skjuta så mkt. Skjuter en jägare har han ju misslyckats med att bara se men inte synas :P Stolt pansarbasse! Tycker att såna som du (och jag) borde chilla lite. Jag har flera veckor kvar till inryck och du har inte ens fått inryckningsordern. Kanske lite tidigt både för dig och mig att kalla sig pansarbasse... ;) Edited July 8, 2006 by simon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siros Posted July 8, 2006 Report Share Posted July 8, 2006 Jan 2007 är inte aktuellt för 88:or Ja det finns 88:or som fått definitiva besked, jag är en av dom. //Siros Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted July 8, 2006 Report Share Posted July 8, 2006 Varför begränsa tråden till 88:or? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siros Posted July 8, 2006 Report Share Posted July 8, 2006 (edited) Varför begränsa tråden till 88:or? För att trådskaparen startade denna tråd i det syftet och för att det är enklare att bara diskutera oss 88:ors situation då man slipper bläddra bland flera inlägg för att komma till ett som besvarar ens egna frågor. //Siros Edited July 8, 2006 by siros Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MastY Posted July 8, 2006 Report Share Posted July 8, 2006 Molin, mönstrade du i år och har redan fått brev om extramönstring? Jag mönstrade 16 juni, har fått mitt inskrivningsbesked men jag har inte fått något besked om de tagit emot min ansökning på FJS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
molin_visby Posted July 9, 2006 Author Report Share Posted July 9, 2006 Molin, mönstrade du i år och har redan fått brev om extramönstring?Jag mönstrade 16 juni, har fått mitt inskrivningsbesked men jag har inte fått något besked om de tagit emot min ansökning på FJS. jag har fått brev om att pliktverket tagit emot min ansökan till KJS och att extramönstring kommer att ske.. men ingent annat brev.. jag mönstrade 1:a juni i år. min polare har fått ännu ett brev där det stod att han skulle på extramönstring till KJ och om han inte lyckades där så skulle han till arvitsjaur tror jag.. har en polare som sökt FJS och han har fått besked om att han gått vidare till exramönstring. ansökan du gjorde till FJS var väl skriftlig? då borde du få en bekräftelse på att de tagit emot den tror jag.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonne Posted July 9, 2006 Report Share Posted July 9, 2006 Mönstrade den 13 februari och har blivit placerad som FH705 luftburen befäl Östra Nerike skvadron på K3 med inryck jan 2008. Jag har också sökt in till både FJS och KJS och fått brev från båda. Dock kommer jag inte få reda på om jag får komma till förtest förräns nästa år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MastY Posted July 9, 2006 Report Share Posted July 9, 2006 Kom det tillsammans med inskrivingsbeskedet eller i ett separat brev och vid en annan tidpunkt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
molin_visby Posted July 9, 2006 Author Report Share Posted July 9, 2006 vad är inskrivningsbeskedet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonne Posted July 10, 2006 Report Share Posted July 10, 2006 Kom det tillsammans med inskrivingsbeskedet eller i ett separat brev och vid en annan tidpunkt? KJ brevet kom nån månad efter mönstringen. Inskrivningsbeskedet kom inte förräns fyra månader efter jag hade mönstrat. Efter jag fått det kom FJS papperna. Så nu börjar en lång väntan fram till förtest beskeden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MastY Posted July 13, 2006 Report Share Posted July 13, 2006 vad är inskrivningsbeskedet? Brevet där det står om du blivit inskriven och i så fall på vilken tjänst. Btw, jag har fått mina papper från FJS nu, känns gött! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
os frontale Posted July 13, 2006 Report Share Posted July 13, 2006 Jag är 88 ( den riktiga Almkvist ) och ska mönstra i Sep, kommer jag rycka in 2008 då? Eftersom de andra 88orna fått sina inskrivningsbesked för 2007? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts