Jump to content

Recommended Posts

• Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag rycker in i flottan i oktober. Kanske beror på att jag ska bli befäl. Eller så är det för att jag är 87a, dvs ett år sen ;)

Edited by ERK

har ni fått era placeringar redan? jag mönstrade 2:a mönstringen 1:a juni.. har fått ett brev om att de tagit emot min ansökan om kustjägare.. men de ska komma ett till brev som en polare fått nu, med placering om man inte klarar extrramönstring å annan info.

väntar på brev varje dag, vill så gärna bli KJ! :rockon:

Ha de!

Allt ramlade för synen på mig. Men jag är av den uppfattningen att jägare är uppskattade. Jägare är spaning, och visst hårt, men spaning finns på alla förband. Litar mer på ett gäng infanterister som kan skjuta än en jägare som kan springa. Men dte är jag som anser så dock

Edited by Faers

Skulle bli underhållsgruppbefäl med inryck juli 2007 på Malmen men bytte tjänst till Fältarbetssoldat i Eksjö med inryck jan 2008 efter mer tanke. Mycket nöjd med den tjänsten pga mitt C i syn! Mönstrad 19 Juni i Kristianstad, men eftersom jag slutat gymnasiet redan (88'a som började tidigt) skrevs jag in direkt! :banghead:

Edited by nexs

Allt ramlade för synen på mig. Men jag är av den uppfattningen att jägare är uppskattade. Jägare är spaning, och visst hårt, men spaning finns på alla förband. Litar mer på ett gäng infanterister som kan skjuta än en jägare som kan springa. Men dte är jag som anser så dock

jägarna och infanteristerna har samma kunskap att utgå ifrån i början av att skjuta.. inget säger att infanteristerna skulle vara bättre på att skjuta för att jägarna kan springa?

Har fått mitt brev ja :P Och det med jägare, de ska inte skjuta så mkt. Skjuter en jägare har han ju misslyckats med att bara se men inte synas :P

Stolt pansarbasse!

Tycker att såna som du (och jag) borde chilla lite. Jag har flera veckor kvar till inryck och du har inte ens fått inryckningsordern. Kanske lite tidigt både för dig och mig att kalla sig pansarbasse... ;)

Edited by simon

Varför begränsa tråden till 88:or?

För att trådskaparen startade denna tråd i det syftet och för att det är enklare att bara diskutera oss 88:ors situation då man slipper bläddra bland flera inlägg för att komma till ett som besvarar ens egna frågor.

//Siros

Edited by siros

Molin, mönstrade du i år och har redan fått brev om extramönstring?

Jag mönstrade 16 juni, har fått mitt inskrivningsbesked men jag har inte fått något besked om de tagit emot min ansökning på FJS.

Molin, mönstrade du i år och har redan fått brev om extramönstring?

Jag mönstrade 16 juni, har fått mitt inskrivningsbesked men jag har inte fått något besked om de tagit emot min ansökning på FJS.

jag har fått brev om att pliktverket tagit emot min ansökan till KJS och att extramönstring kommer att ske.. men ingent annat brev.. jag mönstrade 1:a juni i år. min polare har fått ännu ett brev där det stod att han skulle på extramönstring till KJ och om han inte lyckades där så skulle han till arvitsjaur tror jag.. har en polare som sökt FJS och han har fått besked om att han gått vidare till exramönstring.

ansökan du gjorde till FJS var väl skriftlig? då borde du få en bekräftelse på att de tagit emot den tror jag..

Mönstrade den 13 februari och har blivit placerad som FH705 luftburen befäl Östra Nerike skvadron på K3 med inryck jan 2008.

Jag har också sökt in till både FJS och KJS och fått brev från båda. Dock kommer jag inte få reda på om jag får komma till förtest förräns nästa år.

Kom det tillsammans med inskrivingsbeskedet eller i ett separat brev och vid en annan tidpunkt?

KJ brevet kom nån månad efter mönstringen. Inskrivningsbeskedet kom inte förräns fyra månader efter jag hade mönstrat. Efter jag fått det kom FJS papperna. Så nu börjar en lång väntan fram till förtest beskeden...